گفت و گو با ستایش دهقانی عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشت

من با حضور پیوسته در آزمون‌ها ، متوجه افت تراز یا رشد تراز خود شده و در صورت افت تراز، با افزایش ساعت مطالعه و رفع اشکال، افت ترازم را جبران می‌کنم .

گفت و گو با ستایش دهقانی عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشت

نام و نام خانوادگی: ستایش دهقانی - پایه ششم ابتدایی

استان و شهر محل تحصیل: لرستان-  شهرستان کوهدشت 

تعداد آزمون و سال های حضور در کانون : 2سال – 40 آزمون

میانگین تراز: 7100

نام دبستان: غیرانتفاعی یاس نبی

شغل و تحصیلات پدر: رئیس اداره برق- فوق لیسانس مهندسی برق- فوق لیسانس مدیریت دولتی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - لیسانس حسابداری

 

مصاحبه کننده : فاطمه شریفی

 

آیا فرد دیگری از خانواده عضو کانون بوده است؟

بله - در سال های گذشته عمو و دخترخاله ام و در دو سال اخیر ، خواهر بزرگترم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق اعضای خانواده ام  که در آزمون های کانون شرکت می کردند، آشنا شدم. همچنین ، قلمچی سازمان بزرگ و ثابت شده ای است و من می بینم که معمولا، افراد موفق در کنکور،از همان دوره ابتدایی و راهنمایی عضو کانون بوده اند.

 

نقش آموزشی خانواده، بویژه  پدر و مادر در این سال‌ها چگونه است؟

مادرم در رفع اشکالات درسی و پدر و خواهرم برای برنامه ریزی به من کمک می کنند.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان دارد؟

با شرکت در آزمون های کانون ، ضمن شناخت نقاط مثبت و تلاش برای ثبات آن ها، نقاط ضعفم را نیز شناسایی و برطرف می کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من با حضور پیوسته در آزمون ها ، متوجه افت تراز یا رشد تراز خود شده و در صورت افت تراز، با افزایش ساعت مطالعه و رفع اشکال، افت ترازم را جبران می کنم . علاوه بر این ها پیوستگی در آزمون ها باعث پیش روی مناسب من ، هماهنگ با برنامه راهبردی می شود که نظم خوبی به برنامه ی درسی من می دهد.

 

آیا در آزمون‌های مکمل ( هدفگذاری ومشابه پارسال) شرکت می‌کنید؟

بله - در روزهای پنج شنبه ی هفته اول ، در آزمون هدف گذاری و در روزهای چهارشنبه ی هفته  دوم در آزمون مشابه پارسال شرکت کرده و طبق آن ضعف های خود را شناخته و در روز پنج شنبه برطرف می کنم .

 

آیا هماهنگ با برنامه‌ی راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه بین دو هفته برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌های قلمچی و مباحث تیزهوشان را با هم انجام می دهید؟

بله - من برنامه متعادلی دارم وچون پیش روی برنامه ی راهبردی تقریبا، طبق پیش روی دروس های مدرسه است ،  بعد از انجام تکالیف مدرسه ،3 تا 4 ساعت دروس اصلی را هماهنگ با برنامه راهبردی و برای آزمون می خوانم . 3 تا 4 ساعت دیگر هم به استعداد تحلیلی اختصاص می دهم. 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها است؟ روش مطالعه ی خود را در این درس توضیح بدهید.

نقطه قوت من درس علوم است که به طور میانگین 8 یا 9 از 10 می زنم. بعد از یادگیری این درس در مدرسه ، کتاب درسی و درسنامه کتاب آبی کانون را خوانده ، سپس در طول هفته ی اول تست های کتاب آبی را تمام و هفته ی دوم برای مرور و تسلط بیشتر ، تست های کتاب سه سطحی را مطالعه می کنم .

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش مطالعه قوی تر شدید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من ابتدا در درس فارسی خیلی ضعیف بودم، ولی بعد از تهیه کتاب سه سطحی و خواندن اصولی کتاب درسی و پاسخنامه تشریحی کتاب سه سطحی، همچنین چندین بار مرور تست های این کتاب ،توانستم پیشرفت چشمگیری در این درس داشته باشم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ کدام قسمت دفتر برای شما جذاب تر است؟

بله دارم و از همان ابتدای سال ، روزانه ساعات مطالعه ام را در این دفتر یادداشت کرده ام . دفتر برنامه ریزی زمانی که زمان کم و حجم دروس زیاد است ، کمک خوبی به من می کند که بتوانم برای هر درس زمان خاصی اختصاص دهم.

ردیف جمع بندی روزانه ، جذابیت زیادی برای من دارد، چراکه با مقایسه ساعت مطالعه ام نسبت به روز قبل ، سعی در افزایش آن ، در روزهای آتی دارم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من روز شنبه ، ابتدا سوالات نزده، سپس اشتباهات را بادقت از روی پاسخنامه بررسی و مطالب یادنگرفته را رفع اشکال می کنم و در آخر سوالات صحیح را روزنامه وار مرور می کنم.

 

وقتی خسته می شوید ، چه کاری انجام می دهید؟  

معمولا وقتی خسته می شوم ، نیم ساعت از اتاقم خارج و درکنار خانواده استراحت می کنم. گاهی اوقات هم، زمان استراحتم را با تماشای فیلم سپری می کنم.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت تراز، واکنش خودتان یا خانواده چگونه است؟

بله - خانواده ام بعد از هر آزمون کارنامه ام را بررسی و در صورت افت تراز،ابتدا اعضای خانواده، مخصوصا پدرم سعی در آرام کردن من و ایجاد انگیزه ی بیشتر در من و سپس ،ریشه یابی علت افت ترازم دارد.

 

شما از کدام منابع کانون استفاده می‌کنید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب آبی علوم و ریاضی و سه سطحی فارسی ،مطالعات ،هدیه ها و قرآن و همچنین کتاب های آبی هوش کلامی و غیرکلامی و سرعت و دقت استفاده می کنم که هفته ی اول درسنامه و تست های کتاب آبی و هفته ی دوم تست ها و پاسخنامه تشریحی کتاب سه سطحی را تمام می کنم . 

به نظرمن ویژگی بارز کتاب آبی در درسنامه ی آن است که همه ی نکات کتاب درسی را هم در برمی گیرد.کتاب سه سطحی هم به دلیل سطح بالا و چیدمان سوالات از دشوار به دشوارتر، کتاب خیلی مناسبی برای جمع بندی و تسلط است.همچنین ویژگی کتاب های آبی کلامی ،غیرکلامی  در پیمانه های 10 سوالی است که از آسان به سخت مرتب شده است ؛که می تواند نظم خوبی به تست زدن و مدیریت زمان در برنامه ام بدهد.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌ تر است؟

بله - در طول هفته معمولا 2 یا 3 بار به سایت کانون و صفحه شخصی مراجعه و از خدمات سایت بهره مند می شوم . من همچنین به کارنامه ارزیابی در صفحه شخصی علاقه مندم، چرا که ابزار خوبی برای هدف گذاری هر درس برای آزمون های بعدی می باشد.

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

به نظرم پیوستگی حضور در آزمون ها ، توانسته است کمک زیادی برای رسیدن به این تراز بکند. برای مثال، پارسال غیبتم در یک آزمون ، باعث عقب افتادگی از برنامه ی راهبردی و افت ترازهای پی در پی شد .به همین دلیل امسال سعی کردم، تحت هر شرایطی ،در آزمون ها حضور داشته باشم .علاوه بر این، داشتن انگیزه زیاد و در پی آن ،تلاش بدون خستگی ، ویژگی های مثبتی هستند که کمک زیادی به موفقیت من کرده اند .

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

در ابتدای سال با شرکت در آزمون ها ،درصورت عدم نتیجه گیری ، به اشتباه بودن روش مطالعه یا کم بودن ساعت مطالعه ام پی برده و آن را تصحیح یا جبران کردم .

 

افتخارات علمی ، ورزشی ، قرآنی ، موسیقی و... دارید؟

به ورزش علاقه مندم و در سال های گذشته در رشته ی تکواندو فعالیت داشته ام .

 

در نهایت اگر صحبتی یا توصیه ای دارید ، بفرمایید.

به نظرم یک ساعت درس خواندن مفید، بهتر است از ده ساعت درس خواندن غیرمفیدی است که با وقت کشی و پرداختن به حواشی  در هنگام مطالعه ، اتفاق می افتد. بنابراین به دوستانم پیشنهاد می کنم، سعی کنید از ساعتی که به مطالعه ی تان اختصاص می دهید ، بدون درگیری فکر و اتلاف وقت ، نهایت بهره را ببرید.

 گفت و گو با ستایش دهقانی عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu