گفت و گو با آرمان عبدالهی قهرمان پیوستگی دوازدهم از کوهدشت

اگر به کنکور اردیبهشت برگردم، 4 بار دیگر آزمون‌های جامع کانون را تحلیل می‌کردم و علاوه بر آن درس اقتصاد را بیشتر مطالعه می‌کردم.

گفت و گو با آرمان عبدالهی قهرمان پیوستگی دوازدهم از کوهدشت

نام و نام خانوادگی : آرمان عبدالهی 

پایه :  دوازدهم انسانی 

نام شهر و استان : استان لرستان _شهرستان‌ کوهدشت 

میانگین تراز :6064

معدل :18.56

سال‌های حضور در کانون : 4 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 130

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار _سیکل

شغل و تحصیلات پدر : دامدار _پنجم ابتدایی

 

مصاحبه‌گر : علی صیدی

 

با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟

من بعد از کنکور اردیبهشت، تصمیم گرفتم که دروس پایه را از روی جزوه بخوانم تا وقت کمتری صرف آن‌ها بکنم، زیرا باید تمرکزم را روی امتحانات نهایی می‌گذاشتم و اگر دروس پایه را از روی کتاب می‌خواندم با کمبود وقت مواجه می‌شدم.

 

برای امتحانات نهایی چه برنامه‌ای دارید؟

برنامه من برای امتحانات نهایی، تمرکز روی دروسی مثل دینی و فارسی است؛ چون در طول سال آن‌ها را کمتر مطالعه کرده بودم و همچنین این دو درس تاثیر به شدت مهمی بر معدل دارند. علاوه بر این درسی مثل ریاضی را هم از روی فیلم آموزشی کار می‌کنم. 

 

چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارید؟

برنامه ی من برای کنکور تیر مطابق با برنامه ی قلمچی است . همچنین روی دروسی که در کنکور اردیبهشت ضعیف بودم بیشتر کار می کنم.

 

آیا توانستید در جلسه کنکور  سوالات ساده را تشخیص داده و به آن ها پاسخ دهید؟

بله، سوالات آسان را همان طور که قبلا در آزمون‌های قلم‌چی تمرین کرده بودم، به راحتی تشخیص دادم.

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟

من همیشه در آزمون‌های کانون روی وقت تمرکز می‌کردم و شکرخدا چه در کانون و چه در کنکور از لحاظ زمان مشکلی نداشتم، چون در طول سال تست‌های زماندار زیادی کار کرده بودم.

 

اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه ی بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا می‌کنید؟

 ۴ بار دیگر آزمون‌های جامع کانون را تحلیل می‌کردم و علاوه بر آن درس اقتصاد را بیشتر مطالعه می‌کردم.

 

آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟

بله دو بار تحلیل کردم.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تراز اولین آزمون من در پایه دوازدهم ۴۶۰۰ بود و در آخرین آزمون به ۵۹۲۶ رسید. که البته در میانه این آزمون‌ها ترازم به ۷۰۰۰ هم رسیده بود. مهم‌ترین دلیل پیشرفت من در آزمون‌های کانون استمرار و تمرین زیاد بود و این که تست‌های زیادی از قبیل تست‌های مشابه پارسال قلمچی حل کردم.

 

شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

برنامه ی من  با اینکه مطابق آزمون‌های کانون بود، ولی در کنار آن، تورق سریع و روش بازیابی را استفاده کردم. کتاب زرد خیلی به من کمک کرد؛ در این دوران، داشتن خلاصه کنکورهای قبلی واقعا عالی بود.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من قبلا برنامه‌ریزی خاصی نداشتم، ولی از زمانی که با کانون آشنا شدم همه چیز تغییر کرد به طوری که مطالعه ام هدفمند شد و یک برنامه‌ریزی منظم پیدا کردم که باعث پیشرفت من شد.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟

بله، فایده آزمون‌های مشابه و هدف‌گذاری این بود که ما را برای آزمون اصلی آماده می‌کرد، همچنین می‌توانستیم جمع‌بندی را در تست انجام دهیم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من به کارنامه ی پروژه‌ای و کارنامه ی اشتباهات زیاد نگاه می‌کردم؛ چون هر یک جنبه ی خاص خود را داشتند. مثلا کارنامه ی پروژه‌ای، مسیر پیشرفت را نشان می‌داد که همین موجب رقابت با خود می‌شد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

 بله. مزیت برنامه ی راهبردی قلمچی این است که مانند یک طرح درس، نقشه یکسال آینده را برای ما مشخص می‌کند. من دروس هر آزمون را بین تعداد روزها تقسیم می‌کردم به نحوی که چند روز آخر مطالب هفتگی را جمع‌بندی کنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

من بلافاصله بعد از دریافت دفترچه ی پاسخنامه، آزمون را تحلیل می‌کردم. روش من این بود که دروسی مثل ریاضی، فنون و حتی فلسفه و منطق را از روی فیلم آموزشی تحلیل می‌کردم و در آخر نکات جدیدی را که از پاسخنامه یاد گرفته بودم، یادداشت می‌کردم. همه درس‌ها به جز تاریخ و جغرافیا را تحلیل می‌کردم و اولویت اولم عربی بود.

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

در مواقعی که مدرسه می‌رفتم ۸ ساعت و در مواقع تعطیلی ۱۱ ساعت مطالعه داشتم. در حال حاضر که امتحان نهایی دارم، فقط دروس نهایی را می‌خوانم و اصلا تست نمی‌زنم؛ ولی قبلا روزی ۴ ساعت صرف تست زدن می‌کردم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله. دفتربرنامه ریزی کانون عالی است، زیرا شب متوجه کارهایی که در طول روز انجام داده بودم، می‌شدم و حساب کار دستم می‌آمد. همچنین جایگاه واقعی خود را در مسیر پیشرفت پیدا می‌کردم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 فلسفه و منطق جامع آبی - فلسفه یازدهم - فنون یازدهم - دفتربرنامه ریزی و کتاب زرد 10 کنکور

 ویژگی این کتاب‌ها این است که من را  ۱۰۰ درصد  برای کنکور آماده می‌کنند؛ چون تمام تست‌های این کتاب‌ها استاندارد هستند و همچنین تست‌های کنکور سال‌های گذشته را هم دارند. علاوه بر این‌ها، شناسنامه دار بودن این کتاب‌ها در مدیریت زمان به من خیلی کمک می‌کرد، زیرا هر جا که مشکل داشتم فقط به درس و صفحه مورد نظر مراجعه می‌کردم .

 

برنامه ی شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید ما در بازه زمانی امتحانات نهایی قرار داریم و من از جزوه‌های خلاصه شده استفاده می‌کنم تا علاوه بر اینکه نکات را فراموش نکنم، وقت زیادی هم صرف آن‌ها نکنم.

 

برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟

انگار که کانون برنامه ی تابستان را برای من چیده بود، زیرا دغدغه من این بود که تابستان کتاب‌های تاریخ و جغرافیا را نخوانم تا بر دروس مهم تمرکز کنم. شاهکار کانون این بود که علاوه بر این که کتاب‌های تاریخ و جغرافیا را در برنامه نداشت، کتاب‌های مهم پایه دوازدهم را در برنامه گذاشته بود تا نگاهی هم به آینده داشته باشیم.

 

بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.

عربی.  در عربی باید بیشتر روی کلمه‌ها تمرکز کرد. روش مطالعه من در عربی این بود که اول لغات درس را می‌خواندم، بعد متن کتاب را مطالعه می‌کردم، سپس فیلم آموزشی را مشاهده می‌کردم و به جزوه نگاه می‌انداختم؛ در نهایت تمام تکنیک‌ها را یاد می‌گرفتم و آن ها را يادداشت می‌کردم و بلافاصله به سراغ کار اصلی یعنی تست زدن می‌رفتم.

 

 

 

 گفت و گو با آرمان عبدالهی قهرمان پیوستگی دوازدهم از کوهدشت

Menu