گفت و گو با مهدی شاهی پور عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشت

من در تمام آزمون‌های مکمل مشابه پارسال و هدفگذاری شرکت کرده ام،چون هم باعث پیشرفت درسی و پیشرفت در آزمون می‌شد و باعث می‌شد با آمادگی بیشتری در آزمون‌های اصلی شرکت کنم.

گفت و گو با مهدی شاهی پور عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشت

نام و نام خانوادگی : مهدی شاهی پور پایه ششم 

استان و شهر محل سکونت : لرستان کوهدشت

میانگین تراز :6500

نام دبستان :ثامن الحجج (ع)

شغل و تحصیلات پدر : کارمند، لیسانس علوم اجتماعی و حقوق

شغل و تحصیلات مادر : معلم ، لیسانس زیست شناسی

 

مصاحبه گر : فاطمه بخشی زاده

 

آیا  فرد دیگری از خانواده عضو کانون بودند ؟

   بله برادر من در کانون عضویت داشته اند.

 

چرا کانون را در این سال انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

   چون برادرم عضو کانون بودند با برنامه های آن آشنایی پیدا کردم وهم کلاسی های من نیز عضو کانون بودند. نتیجه گرفتم من هم باید در آزمونها ثبت نام کنم ،چون وارد فضای رقابتی سالمی می شوم.

 

نقش آموزش خانواده به ویژه پدر و مادر در این سال چگونه بود؟

   من پیشرفتم را مدیون خانواده ام هستم چون آن ها با تشویق، باعث پیشرفت من شدند. جمعه ها بعد از آزمون ، سوالات را با کمک پدر و مادرم تحلیل می کنم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت ؟

   باعث شد من متوجه شوم که در چه سطحی هستم و نقطه ضعف هایم را پیدا کنم و آن ها را تقویت و برطرف کنم.

 

پیوستگی در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟

   پیوستگی در آزمون ها به یک روند درسی متوالی ختم می شود. اگر این روند حفظ شود باعث پیشرفت قابل توجهی هم  برای مدرسه و هم آزمون خواهد شد.

 

آیا در آزمون های مکمل شرکت می کنید؟

   بله من در تمام آزمون های مکمل مشابه پارسال و هدفگذاری شرکت کرده ام،چون هم باعث پیشرفت درسی و پیشرفت در آزمون می شد و باعث می شد با آمادگی بیشتری در آزمون های اصلی شرکت کنم. آزمون هدف گذاری را در روز پنجشنبه حل می کردم و از روی پاسخنامه ، نقطه ضعف ها را می فهمیدم. و پنجشنبه ی هفته ی دوم ، مشابه پارسال را حل می کردم تا به سطح سولات آزمون اصلی پی ببرم.

 

آیا هماهنگ با برنامه ی راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه بین دو هفته برنامه مدرسه و آزمون ها را با هم انجام می دهید؟ 

   بله، جلوتر از برنامه ها پیش نمی روم و درس ها را طبق برنامه ی راهبردی می خوانم و مباحث را نیز طبق برنامه ی راهبردی پیش می برم و در طی دو هفته، دو یا سه بار به مرور مطالب و آزمون قبل می پردازم. 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها است؟ روش مطالعه خود در این درس را توضیح دهید؟

   ریاضی و علوم – در درس ریاضی، اول ،کتاب درسی را می خوانم و بعد از تسلط بر مطالب آن ، به درسنامه ی آبی مراجعه می کنم و آن ها را با هم مقایسه می کنم. در نهایت تست های آبی را بخش بندی می کنم و در چند مرحله در روز تمرین می کنم.

در علوم نیز ،ابتدا یکبار متن کتاب را مرور می کنم و سپس سوالات متن کتاب درسی را می خوانم، بعد تست کتاب های آبی را ابتدا به صورت تشریحی حل می کنم ، اگر جواب داخل گزینه ها بود، یعنی پاسخ را درست نوشته ام ، در غیر این صورت پاسخ آن را پیگیری می کنم و در هفته ی دوم ،نیز تست سه سطحی می زنم.

 

در چه درس هایی با تغییر روش مطالعه قوی تر شدید؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید؟

   درس ریاضی- در گذشته این درس یکی از نقطه ضعف های من بود که با تغییر روش مطالعه مرور تکرار و تقویت نقاط ضعف، توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.

 

تکنیک و روش مدیریت زمان را تمرین و استفاده می کنید؟

   در ابتدا همیشه با کمبود زمان در آزمون مواجه می شدم، اما با راهنمایی پشتیبانم ، تست ها را با زمان تمرین می کردم.  با تمرین و تکرار و شرکت در آزمون های شبیه ساز در منزل توانستم این مشکل را برطرف کرده و زمان خود را مدیریت کنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

   همیشه، بعد از اعلام نتایج و آپلود شدن پاسخنامه در سایت، تحلیل را با کمک پدر یا مادرم انجام می دهیم. نقاط ضعف خود را پیدا کرده و با تمرین و تکرار آن را برطرف می کنم. مثلا در مبحث الگویابی مشکل داشتم که با حل تست های زیاد برطرف شد.

 

شما از کتاب های کانون استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند؟

   بله ، از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده می کنم؛ آبی از درسنامه و تست های پیمانه ای آن  و سه سطحی با دسته بندی و سطح بندی مناسب، توانستند برای من بازدهی بالایی داشته باشند وهمچنین در مباحث تیزهوشان از کتاب های استعداد تحلیلی استفاده می کنم، چون کتاب های پرمحتوا و مفیدی هستند و از هر مدل سوال در آن مطرح شده است.

 

در طول سال خسته نشدید؟ چه راهکارهایی برای رفع خستگی انجام می دهید؟

   گاهی اوقات از خواندن بعضی مطالب خسته می شدم، ولی با تغییر روش مطالعه، توانستم خستگی را از بین ببرم. گاهی اوقات هم به تفریح می پردازم.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می بینند؟ در صورت افت تراز واکنش خودتان یا خانوده چگونه است؟

   بله، در صورت افت تراز، سرزنش نمی کنند، بلکه  مرا تشویق می کنند که در آزمون بعدی جبران کنم و من هم  به آن ها آن ها قول می دهم که در آزمون های بعد عملکرد بهتری داشته باشم.

 

آیا خسته نشدید؟ برای رفع خستگی چه کارهایی را انجام می دهید؟

   بله گاهی اوقات خسته می شدم، برای رفع خستگی با برادرم بازی های آنلاین یا ویدویی انجام می دهم . گاهی با پدرم برای هواخوری و خرید بیرون می رویم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کنید؟ کدام بخش ها برای شما جذاب تر است؟

   در سایت کانون از مقالات و سخنرانی های آقای قلم چی و همچنین از صفحه شخصی استفاده می کنم . بخش کارنامه اشتباهات، بیشترین جذابیت را برای من دارد. با مراجعه به این بخش می توانم، اشتباهاتم را به صورت واضح ببینم وبرای برطرف کردن آن ها ، بیشتر مطالعه می کنم .در تلگرام نیز از کانال کانون قلم چی استفاده می کنم و تراز وعملکرد رقبایم را می بینم. 

 

به نظر شما ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

   با حمایت خانواده ، پیوستگی در آزمون ها با اراده و تلاش توانستم پیشرفت کنم.

 

در نهایت اگر صحبت یا توصیه ای دارید بفرمایید؟

   از آقای مقصودی مدیریت کانون تشکر می کنم. توصیه من به دانش آموزان این است که حتما در آزمون های قلم چی شرکت کنند و از فرصت ها برای درس خوانندن استفاده کنند.

گفت و گو با مهدی شاهی پور عضو باشگاه 1000تایی ششم از کوهدشتImage Caption

Menu