گفت و گو با اسرا نوروزی دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

علت شرکت کردن من در آزمون‌ها این است که میخواهم به هدفی که در آینده برای خودم مشخص کردم برسم و آزمون دادن ابزار خوبی برای انجام این کار است.

گفت و گو با اسرا نوروزی دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

به نام خدا 
گفت و گو با اسرا نوروزی دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

 

نام و نام خانوادگی:  اسرا نوروزی 

مقطع و رشته:  دهم علوم انسانی

نام شهر و استان: تهران 

میانگین تراز:  6103      

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ به مدت دوسال

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس ، کارمند 

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس ، دفتر یار 

مصاحبه‌گر : شبنم حاجی عباس زاده

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟  
خیر کسی در کانون نبوده و من به دلیل ایجاد آمادگی در خود برای آزمون ها وتصمیم گرفتم از مقطع نهم در آزمون ها شرکت کنم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 
به مدت دو سال است که کانونی هستم و از مقطع نهم شروع کردم و حالا که در پایه دهم رشته ی علوم انسانی هستم نیز همچنان در کانون ماندم.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟  
علت شرکت کردن من در آزمون ها این است که میخواهم به هدفی که در آینده برای خودم مشخص کردم برسم و آزمون دادن ابزار خوبی برای انجام این کار است. خیر خسته نشدم زیرا هدف و آینده ام اهمیت زیادی برایم دارد و به من انگیزه و انرژی میدهد تا مسیر را ادامه دهم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 
من جز آزمون های تابستان در تمام آزمون ها شرکت کردم و غیبت نداشتم تا هم استمرارم حفظ شود و هم از برنامه عقب نمانم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
پیوستگی در آزمون ها به من کمک کرد تا با تست زدن زیاد و برنامه ریزی کردن طبق برنامه ی راهبردی و شخصی سازی شده بتوانم به عملکردم تسلط داشته باشم و همچنین تحلیل آزمون های مداوم به من در فهم  و برطرف کردن مشکلاتم کمک بسیاری کرد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 
بله من همیشه سعی کردم طبق برنامه ی راهبردی کانون جلو بروم و به این صورت انجام میدهم که در ابتدای هر هفته تعداد درس ها را در دفتری مخصوص می‌نویسم و تعداد تست ها را تقسیم بندی میکنم و بعد از منطبق کردن با برنامه مدرسه؛ آن را اجرا میکنم.

 

آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ 
بله از طریق توضیحات پشتیبانم در تماس های هفتگی با این روش آشنا شدم و به صورت کلی متوجه شدم که هنگام مرور؛ مطالبی که قبلا خوانده ام را می‌توانم با این روش دوره کنم و با نتیجه ی بهتر و زمان کمتر ؛ کیفیت مطالعه ام را بالا ببرم. قبل از مطالعه ی مجدد و بازخوانی درس سعی می کنم از طریق تست زدن مطالب را به خاطر بیاورم و آن هارا بازیابی کنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ 
من ابتدا به سوالات درست نگاهی می اندازم و اگر نکته ای داشته باشد آن را چک میکنم اما به صورت کلی سوالاتی که غلط زدم و نزدم را تحلیل عمیق کرده و وارد دفتر خودآموزم میکنم تا اشکالاتم را پیدا کرده و بتوانم روی آن ها تمرکز کنم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 
مادرم در خانه مثل مشاور برایم عمل میکند و انگیزه زیادی به من می دهد و همچنین اگر در انتخاب مسیرم سردرگم شوم سعی میکنم با ایشان صحبت کنم و به هر طریقی تلاش میکنم تا محبت هایش را بی پاسخ و بی نتیجه باقی نگذارم و اورا خوشحال کنم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 
بله در درس ریاضی ضعیف بودم اما الان وضعیت خیلی بهتری دارم و به نظرم روشی که به من کمک کرد این بود که ابتدا سعی کردم مطالب را به صورت اولیه و پایه ای یادبگیرم و بعد با حل کردن نمونه سوال و تست زیاد آن ها را تقویت کنم.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟( دلیل این موضوع چیست؟
 برای من بازه ی زمانی دی و خرداد ماه بهترین دوره است؛چون به خاطر وجود امتحانات تمام درس ها را دوره و مطالعه میکنم و همین باعث می شود  در آزمون ها نیز نتیجه ی خوبی بگیرم و همچنین به دلیل آزمون های مرور قبل از شروع امتحان ها نیز سبب می شود نمرات بهتری بیاورم و باهم رابطه ی دوسویه دارند و من بهترین خودم هستم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟
 تقریبا در هر آزمون بین ۱۰ الی ۲۰ سوال نادرست داشتم زیرا سعی میکنم که اگر از جواب سوالی اطمینان ندارم آن را نزده باقی بگذارم و به نمره منفی آزمون توجه کنم.

 

نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
 اهمیت دادن مدرسه و دبیرانم به تراز ها و درصد هایی که کسب میکنیم در من انگیزه و انرژی ایجاد می کند تا برای رسیدن به مرحله ی بهتر تلاش کنم و همچنین اسامی نفرات برتر را نیز به نمایش می گذارند و همین عامل ایجاد یک رقابت بین دانش آموزان است. 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 
بله به صورت منظم کارنامه ها و نتایجم را چک می کنند و در صورت مشاهده ی مشکل یا افت تراز من را نصیحت می کنند و تلاش می کنند در من حس اعتماد به نفس و انگیزه را افزایش دهند.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
بله دارم و برای برنامه ریزی دقیق از آن استفاده میکنم و میزان اجرای برنامه هایم را نیز یادداشت میکنم تا هم پشتیبانم آن ها را در روز آزمون بررسی کند و هم خودم از نحوه ی عملکردم مطلع شوم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
 تقریبا برای تمام دروس عمومی و اختصاصی از کتاب های جامعه کانون استفاده میکنم و می توانم بگویم از بهتریت کتاب ها از نظر تنوع سوالات و نکته هستند.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟
 من خودم را قهرمان پیشرفت میدانم زیرا در این دوسالی که در آزمون های کانون شرکت کردم در نحوه ی درس خواندن و برنامه ریزی من تغییرات زیادی اتفاق افتاده و درصد ها و ترازم در آزمون ها و همچنین نمراتم در مدرسه نیز بهتر شده و به طور کلی پیشرفت کردم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
 متاسفانه از گوشی استفاده ی زیادی میکنم اما مدتیست که با برنامه ریزی تلاش میکنم که میزان استفاده کردن از آن را مدیریت کنم تا به برنامه و مطالعه ی درس هایم برسم و بتوانم جایگاهی که برای رسیدن به هدفم را نیاز دارم به دست بیاورم.

 

پایان.

Menu