گفت و گو با یسنا رحمانی پور دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

مشخص کردن هدفم به من انرژی و انگیزه می‌دهد تا به صورت پیوسته و با دقت بتوانم مطالعه کنم.

گفت و گو با یسنا رحمانی پور دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

به نام خدا 

گفت و گو با یسنا رحمانی پور دانش آموز برتر پایه دهم انسانی

 

نام و نام خانوادگي دانش آموز: یسنا رحمانی پور 
مصاحبه گر: شبنم حاجی عباس زاده                           
نام شهر: تهران 
رشته تحصيلي: دهم انسانی  
ميانگين تراز:  ۶۳۰۰   

 

آشنايي شما با كانون و آزمونهاي كانون چگونه بود؟ آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟  
من از راه گوگل و دیدن نتایج و رتبه بندی های افراد موفق در کانون با آن آشنا شدم و تصمیم گرفتم برای دوره دوم متوسطه و جهت آمادگی برای کنکور در ازمون ها ثبت نام کنم.

 

 

چگونه و در چه زماني در آزمون هدف گذاري و آزمون مشابه پارسال شركت مي كرديد؟ چه هدفي ازشركت در اين آزمون ها داشتيد؟ 
بله من امسال در کنار آزمون های اصلی خودم سعی کردم در هفته ی اول در آزمون هدف گذاری برای بررسی کردن چند از ده و هفته های دوم در آزمون های مشابه پارسال برای رفع اشکالات خود پیش از آزمون اصلی شرکت کنم.

 

آيا در يك يا چند نوبت به درس ها پاسخ مي داديد يا اينكه به همه درس ها در يك زمان پاسخ مي داديد؟  
اصولا همه را در یک نوبت پاسخ مس دادم که هم روی خستگی ناشی از آزمون و مدیریت زمان خودم کار کنم و هم برای آزمون های اصلی آماده شوم.

 

و شركت در آزمون هاي تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه كمكي كرد؟ 
باعث شد مطالب درسی سال گذشته برایم مرور شود و نکات آن را فراموش نکنم و همچنین در درس های سال جدید موفق تر بوده و نمراتم بیشتر شود.


اولين ترازي كه در كانون گرفتيد چند بود و به چه ترازي رسيديد؟ دليل پيشرفت خود را چه مي دانيد؟ 
اولین ترازی که داشتم ۶۳۰۰ بود و تا حالا سعی کردم ترازم را ثابت نگه دارم تا با کار کردن روی درصد هایم بتوانم ان را بالاتر ببرم. دلیل پیشرفت خودم را مشخص کردن هدفم می دانم که به من انگیزه و انرژی برای انجام دادن کارها را می دهد تا بتوانم با پیوستگی و دقت مطالعه داشته باشم.

 

در زمان هايي كه خسته و يا نا اميد بوديد و يا اينكه به برنامه آزمون نرسيده بوديد، آيا در آزمون هاحاضر مي شديد؟  
بله حاضر می شدم و سعی می کردم با فکر های منفی و تلقین ناامیدی را در خودم بیشتر نکنم؛ بلکه تمرکز خود را روی مدیریت زمان و مطالبی که خوانده یا بلد هستم بذارم تا از آزمون و انواع سوالات نهایت استفاده را داشته باشم.

 

وضعيت درسي شما قبل از شركت در آزمون هاي كانون چگونه بود و چقدر تغيير كردي ؟ 
قبل از شرکت در آزمون ها هم در امتحانات تشریحی وضعیت درسی عالی داشتم ولی اصلا با تست آشنایی نداشتم و کمی بی دقتی در اجرای نکات پیدا می کردم. آزمون های کانون باعث شد بتوانم بیشتر بخوانم و همزمان در تست و تشریحی با هم پیشرفت کنم.

 

براي رسيدن به تراز كنوني، چه تغييري در برنامه خود ايجاد كرديد؟ 
تلاشم را برای درس خواندن بیشتر کردم و درس هایی که برایم حجم بیشتری داشت و یا سخت بود را در چندین نوبت و با ساعت مطالعه‌ی بیشتر در برنامه ام قرار دادم و سعی کردم با حل نمونه سوالات بیشتر بر آنها مسلط شوم.

 

چه خاطره ي خوبي از شركت درآزمونهاي كانون داريد؟ 
تقریبا هربار که برای آزمون های حضوری به حوزه رفتم ؛ برخورد خوب کارکنان کانون و پشتیبانم برایم لحظات خوبی را رقم زد.

 

بعد از شركت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتيد؟آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است ؟ 
بله زیرا کتاب را با دقت بیشتری مطالعه می کردم و نکات را نیز دقیق تر می خواندم سبب میشد برای امتحانات و پرسش های کلاسی نیز اماده تر باشم و پیشرفت کنم. 

 

چگونه كارنامه ها را تحليل مي كرديد؟ 
سوال هایی را که بلد نبودم و اشتباه زده بودم را در کتاب خود آموز می نوشتم و دلیل اینکه چرا ننوشتم و بلد نبودم را نیز پیدا می کردم تا متوجه اشکالات خود شوم و بتوانم آنها را اصلاح کنم و همین امر باعث میشد دیگر آنهارا تکرار نکنم و بر نکات چالشی آن نیز مسلط شوم و همچنین در نهایت در تماس هفتگی با پشتیبانم نیز آنها را بررسی کرده و ایشان به من راهکار می دادند.

 

چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردي براي شما فرق داشت؟ 
معمولا برنامه های آنان با هم یکسان است و من در کنار مطالعه دروس برای مدرسه تعدادی تست نیز می زدم تا برای آزمون و مدرسه به طور همزمان اماده باشم.

 

 چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها رابا هماهنگ كرديد ؟ 
بعد از تدریس هر درس در مدرسه من در همان روز آنها را مطالعه و مرور می کردم و در کنارش نمونه سوال حل می کردم تا مسلط شوم و در زمان باقی مانده یا روز های پایانی هفته دروس غیرمشترک را مطالعه می کنم تا خود را به بودجه بندی ازمون برسانم.

 

بر اساس چه نيازها و ويژگي هايي از كتاب هاي كانون استفاده كرديد؟ 
برای دروس اختصاصی خودم از کتاب های جامع و سه سطحی کانون استفاده کردم تا در کنار درسنامه های خوب از تنوع و تکرار سوالات استفاده کنم و همچنین سوالاتی مشابه با سوالات آزمون را حل کرده باشم تا نتیجه ی بهتری کسب کنم.

 

اجراي برنامه راهبردي آزمون ها چقدر براي شما اهميت دارد؟
  اجرای برنامه راهبردی برایم اهمیت بسیاری دارد و سعی می کنم طی فرصت دو هفته ای بین هر آزمون آن هارا به طور کامل مطالعه کنم تا نتیجه ی بهتری در آزمون داشته باشم و بتوانم دقیق تر خودم را بسنجم.

 

از سايت كانون در اين مدت چه استفاده هايي كرديد ؟ 
در کنار استفاده از صفحه شخصی برای دیدن انواع کارنامه و استفاده از آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری ؛ مصاحبه با افراد برتر کنکور و مقطع تحصیلی خودم را نیز مطالعه کردم و سبب آشنایی من با کانون شد.

 

روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟ 
همان عصر روز جمعه ی ازمون در ساعاتی بعد از اتمام آزمون کارنامه را دریافت می کنم و مطابق با درصدها و ترازی که کسب کردم به بررسی و تحلیل آزمون می پردازم و با توجه به برنامه راهبردی خودم را برای ازمون بعدی آماده می کنم. 


 كارنامه ها چه كمكي به پيشرفت و برنامه ريزي شما كرد؟مهمترين قسمت هر كارنامه (اصلي و هدف،گذاري) براي شما كدام قسمت بود؟ 
کارنامه ها باعث می شدند تا من به نقاط ضعف و قوت خودم پی ببرم و بتوانم روی آنها تمرکز کنم تا بتوانم با تغییر آنها در تراز و درصد ها و به صورت کلی کارنامه ام نیز تغییر ایجاد کنم. مهم ترین بخش هر کارنامه برای من درصد هایم بود که از طریق تطبیق آنها با برنامه ریزی دوهفته ای خود به نتیجه برسم و اشکالاتم را پیدا کنم.

 

شما در بررسي كارنامه ي آزمون هايتان آيا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه مي كرديد يا به نقاط قوت ؟
  به هر دو توجه می کنم زیرا هرکدام اطلاعات ارزشمندی درمورد وضعیت درسی من می دهند که از آنها میتوانم برای پیشرفتم استفاده کنم و همچنین نقاط قوت باعث ایجاد روحیه خوب در من و نقاط ضعف باعث بالابردن تلاشم میشد.

 

آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟ مهمترين ويژگي دفتر برنامه ريزي از نظر شماچيست؟ 
بله دارم و به من کمک کرد که کمتر زمانم را هدر دهم و اینکه خودم روا بتوانم بسنجم و بدانم که در ماه یا هفته چقد درس خواندم و آیا این ساعتی که برای درس هایم اختصاص دادم مفید بوده است یا نه ؟

 

كتاب خودآموزي براي شما چه فايده اي دارد؟ 
کتاب خودآموز به من کمک کرد تا روش درست حل کردن سوالاتی که کلا نزدم و یا اشتباه پاسخ دادم را یادبگیرم و اگر در زمان های دیگر به آن نکات احتیاج داشتم بتوانم آن را مرور کنم و اشتباهاتم را تکرار نکنم.

 

برنامه ريزي شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را مي خوانديد؟ 
من به طور متوسط روزی ۴ پارت درسی را برای خودم مشخص می کردم و در کنار مطالعه حتما تست هم داشتم اما در روز هایی که مدرسه نمی رفتم هم تعداد پارت ها و هم تعداد تست هارا بیشتر می کردم.

 

در كدام درس ها روش مطالعه ي خود را تغيير داديد و پيشرفت زيادي داشتيد ؟
در درس تاریخ و عربی روش خودم را تغییر دادم. در تاریخ سعی کردم با مطالعه ی متن کتاب به صورت داستانی مطالب را راحت تر کنم تا بیشتر در ذهنم باقی بماند و با تصویر سازی آن را وارد حافظه بلند مدتم کنم. 

 

 بهترين تراز شما در كدام درس ها بود ؟  
بهترین تراز من دردرس های جغرافیا،تاریخ،جامعه،عربی و شده است زیرا هم روش مطالعه ام را با توجه به درصد هایم تغییر دادم و هم مطالعه ی خود را بیشتر کردم.

 

چگونه در برخی دروس پيشرفت كرديد؟ 
به طور مثال در عربی برای اینکه بهتر متوجه شوم و فراموش نکنم ابتدا خودم متن کتاب را معنی می کردم و بعد به سراغ کلماتی که بلد نبودم و یا جدید بود می رفتم تا با پیدا کردن معنی آنها ترجمه و استفاده از قواعد در جمله بندی را تمرین کنم. 


پدر و ماردتان چه كمك هاي آموزشي به شما كردند؟ 
مادرم  همواره مانند یک مشاور پیگیر درس هایم است و من را با راهکار دادن برای رفع اشکالات و پیدا کردن مشکلات در برنامه ریزی و پرسش ها کمک می کند و انگیزه ام را از او می گیرم. همچنین با پشتیبان در تماس است و پیگیر وضعیت آزمون های من هستند.

 

آيا درس هارا پيش خواني ميكردي ؟ كدام درسها و چطور؟ 
بله معمولا تمام درس هارا به صورت داستانی و خلاصه جمع بندی می کردم و می دانستم که در آن روز قرار است چه مطالبی در کلاس درس گفته شود تا ذهنم برای یادگیری آن ها آماده باشد و هم بهتر درک کنم توضیحات معلم را و هم به خوبی به حافظه بسپارم.

 

Menu