حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1

در روز جمعه آزمون و بعد از آزمون با بررسی کامل برنامه‌ی راهبردی و منابع کمک آموزشی، تعداد تستی که باید در طول 2 هفته کار می‌کردم...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1

نیلگون سپاس، رتبه‌ی 1 تجربی منطقه‌ی 3 از اسلام آباد غرب، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

در روز جمعه آزمون و بعد از آزمون با بررسی کامل برنامه‌ی راهبردی و منابع کمک آموزشی، تعداد تستی که باید در طول 2 هفته کار می‌کردم، به‌طور دقیق مشخص کرده و برنامه‌ی 2 هفته را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کردم که در روز شنبه و یکشنبه هفته‌ی اول درسنامه‌ی 4 درس اختصاصی را مطالعه کنم. از دوشنبه تا روز پنج شنبه‌ی هفته‌ی اول را به حل تست برای دروس پایه دوازدهم اختصاص داده و از روز جمعه تا دوشنبه‌ی هفته‌ی دوم را به حل تست از دروس پایه دهم و یازدهم می‌پرداختم و البته هم‌زمان متن کتاب زیست‌شناسی دهم و یازدهم را هم مطالعه می‌کردم. در روز سه شنبه و چهارشنبه منتهی به آزمون، متن کتاب شیمی 3 سال را مرور کرده و به حل آزمون‌های متناظر مانند مشابه پارسال می‌پرداختم. میانگین مطالعه روزانه من حدود 9 تا 10 ساعت بود که از این میزان 60 الی 70درصد را به تست زدن و مابقی را به کارتشریحی اختصاص می‌دادم. آزمون‌های مشابه پارسال به دلیل بودجه‌بندی یکسان با آزمون اصلی باعث می‌شدند که نقاط ضعف و بی‌دقتی ها را قبل از آزمون اصلی کشف کنم.


فاطمه معصومیان، رتبه‌ی 19 ریاضی منطقه‌ی 3، دانشجوی مهندسی کامپیوتر شریف از چهاردانگهِ تهران

من کاملا مطابق برنامه‌ی راهبردی کانون درس می‌خواندم تا بتوانم با خیال راحت و به‌موقع دروس را به اتمام برسانم. جمعه‌ها، بعد هر آزمون بر اساس برنامه‌ی راهبردی برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردم. معمولا 5 روز اول را به خواندن دروس پایه اختصاص می‌دادم. البته در نیم‌سال اول این 5 روز را به دهم و از نیم سال دوم تا عید این 5 روز را به درس‌های سال یازدهم اختصاص دادم. 5 روز دوم را هم برای مطالعه درس‌های سال دوازدهم می‌گذاشتم. ممکن بود برنامه‌ی من میان دو هفته 10 روز یا 11 روز طول بکشد. روزهای چهارشنبه‌ی هفته دوم را به رفع اشکال و حل دوباره‌ی تست‌های غلط و تست‌های نزده اختصاص می‌دادم و پنجشنبه‌ی روز قبل آزمون، یک مرور بر تمام درس‌هایی که در عرض این دو هفته خوانده بودم، داشتم. روزهایی که به مدرسه می‌رفتم میانگین 4 تا 6 ساعت و روزهای تعطیل حدود 8 تا 10 ساعت مطالعه داشتم. از این میزان مطالعه معمولا 70درصد آن را به تست‌زدن و 30درصد را به تشریحی خواندن اختصاص می‌دادم. سعی می‌کردم تا حد امکان در مدرسه یاد بگیرم و فقط در خانه درسنامه را مرور کرده و تست زیادی کار می‌کردم. توصیه می‌کنم دانش‌آموزان از مهارت‌های مدیریت زمان و تعداد تست زیاد غافل نشوند.


مهدی نیکوکار، رتبه‌ی 1 انسانی منطقه‌ی 3 از اسفراینِ خراسان شمالی، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

به‌طور معمول بعد از هر آزمون مطابق برنامه‌ی راهبردی،  برنامه‌ی دو هفته‌ی پیش رو را در نظر می‌گرفتم. سعی می‌کردم که پیشروی مطالب تا پایان هفته‌ی اول به اتمام برسانم و برای هفته‌ی دوم بیشتر به مرور مطالب و تست‌زنی بپردازم. در روزهای قبل از آزمون، آزمون مشابه پارسال را بررسی کرده و برای دروس حفظی تورق متون را انجام می‌دادم. در کنار برنامه‌ریزی هفتگی، برنامه‌ریزی روزانه هم داشتم که در آن، روز را به اوقات معینی تقسیم می‌کردم. به‌طور مثال صبح‌ها را اکثرا به یادگیری مطالب و مباحث جدید اختصاص می‌دادم یا روتین را در ساعات معینی انجام می‌دادم. این برنامه‌ریزی روزانه بر اساس حجم و زمان تنظیم می‌شد. میانگین ساعات مطالعه من 8 تا 9 ساعت بود. برای دروس حفظی متن کتاب را ریز و جزیی می‌خواندم چون هم برای تشریحی‌خواندن و هم برای تست موثر است. برای سایر دروس رویکرد تستی داشتم ولی در هنگام خواندن درسنامه‌ها راه‌حل‌های تشریحی را هم در نظر داشتم.


Menu