کاظم قلمچی: مدال طلای این مراسم ما برای دانش آموزان استثنایی است برای اینکه بچهها موقعی که متنهای شما را میبینند، میشنوند و میخوانند به شدت تحت تاثیر قرار میگیرند.
مدال نقره مراسم برای بچههایی است که از روستا و از شهرهای کوچک آمدند، پدرشان کارگر یا کشاورز بود.
مدال برنز هم میرسد به بچههای منطقهی 3 که امسال رتبه کشوری آوردند بعد رتبههای 1 کشوری
در مراسم میبینید که هم بچههای برتر و هم پدر مادرها و حاضران دیگر کار شما را بسیار ارج مینهند.
ادریس فتحی، مسئول بخش دانش آموزان استثنایی
بنده خودم نابینا هستم و در حال حاضر دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران و در سال 96 با کسب رتبه 1 در آزمون ورودی دکترای دانشگاه تهران پذیرفته شدم. افتخار این را دارم که به مدت 12سال سابقه همکاری با بنیاد علمی آموزشی قلمچی را در بخش دانش آموزان استثنایی داشته باشم. بنیاد هر سال بدون هیچ گونه شرطی تمامی دانش آموزان استثنایی را در تمامی آزمونها بورسیه میکند و در سال تحصیلی 1402-1401 تعداد 2305 دانشآموز استثنایی بورسیه بنیاد بودند. در کنکور 1402، هفده نفر از دانش آموزان استثنایی موفق به کسب رتبههای زیر 1000 شدند. از این 17 نفر، 12 نفرشان در بیش از 50 آزمون برنامهای کانون شرکت کردند و امروز در جشن تجلیل از نخبگان کشوری میزبان 9 نفر از این عزیزان هستیم.
از این 9دانشآموز هم 8 نفرشان در بیش از 50آزمون برنامهای کانون شرکت کردند و 3 نفرشان بیش از 100 آزمون حضور داشتند.
نکتهی جالب و قابل توجه امسال این است که 4 نفر از این دانشآموزان نابینا و کم بینایی هستند که از شهر شیراز هستند. یعنی ما اصلا سابقه نداشتیم که در یک شهر این تعداد دانش آموز استثنایی به خصوص نابینا و کمبینا رتبهی زیر 1000 کسب کنند.
از سال 92 تا به امروز ما هر سال از شهر شیراز رتبهی برتر داشتیم و امسال برای اولین بار 4رتبه برتر داشتیم.
علی ایلون کشکولی در یک نگاه
نام شهر : شیراز (استان فارس)
رتبهی 162 انسانی منطقه 3
سالهای حضور در کانون : 8 سال - 120 آزمون (از کلاس ششم تا دوازدهم)
من کم بینا هستم
شما از چه زمانی به کانون آمدی؟ چند آزمون شرکت کردی؟
من از کلاس ششم با کانون بودم و در 120 آزمون شرکت کردم.
ترازهایتان چطور بود؟
از اولین سالی که آمدم، حالا حضور ذهن ندارم، ولی از سال دهم در محدوده 5800 بود و چون من یک بحث دیگری را دنبال میکردم و در مدرسه معافیت ندادند و من مجبور شدم وسط سال یازدهم برگردم و کنکور را ادامه بدهم.
چه بحثی؟
المپیاد ادبی بود.
این اواخر ترازتان به چند رسید؟
بیشتر در رِنج 6500 بود ولی من خیلی به تراز اهمیت نمیدادم. من بیشتر دنبال آن مهارت بودم و اینکه یک درسی را به نقطه ثبات برسانم یعنی مثلا هدفم تراز و رتبهی آنچنانی نبود.
با برنامهی راهبردی درس میخواندی یا بدون ارتباط، با برنامه خود پیش میرفتی؟
برنامه راهبردی، یعنی در این دو هفتهای که ما مهلت داشتیم شاید من 14روز را نه، ولی حول و حوش 10 روزش را با برنامه راهبردی بودم و 3 روز مانده به آزمون را سعی میکردم آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال را بزنم که نکته دستم بیاید.
جالبه! هدف گذاری و مشابه پارسال را هم تمرین میکردی.
بله!
اشاره کردی و گفتی میخوای نکته به دست بیاوری؛ منظورت چیه؟
یعنی اینکه مثلا بدانم که آن طراح چه جوری میخواهد سوال طرح کند. یعنی یکسری نکتههایی به دست بیاورم که بتوانم در روز خود آزمون مچ طراح بگیرم یعنی نخواهم سردرگم شوم.
شما رتبهتان 162 شده؛ خانم محدثه اسلامی راضی نبود از رتبه، شما هم از رتبه راضی نیستی؟
من خیلی به رتبه فکر نمیکردم. یعنی اصلا بیشتر روی تلاشم متمرکز بودم و سال کنکورم خیلی به رتبه اهمیت نمیدادم.
خوب الان هدفت چی هست؟ چه رشتهای انتخاب میکنی؟
روانشناسی شیراز
ادامه میدهی؟
صددرصد ادامه میدهم تا مقطع عالی
شما در این روشهایی که کار کردی، آن کاری که خیلی خوب برای تو جواب داد و خودت به دست آوردی یا کسی به شما راهنمایی کرد را توضیح بدهید.
خوب یک روشی داشتم حالا فکر کنم خودم به دستش آوردم، کسی به من نگفته بود. من میآمدم بیشتر نکاتی که در طی سال خیلی روی آن لغزش داشتم را چندین بار مرور میکردم. ماه آخر کلا کارم این شده بود که برگردم و روی اشتباهاتم تمرکز کنم.
این اشتباهات را جایی یادداشت کرده بودی؟ چطوری به دست میآوردی؟
سعی میکردم هایلایت کنم یا یادداشت کنم یا یک جایی پیدیاف آن را درست کنم که به مشکل برنخورم.
برای مشاهده سایر مصاحبههای کاظم قلمچی با رتبههای برتر کلیک کنید