گفتگو با نازنین هوشمندفر رتبه برتر آزمون‌های گروه هنر 1401

1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق تبلیغات تلوزیونی و سایت خود کانون آشنایی پیدا کردم.

گفتگو با نازنین هوشمندفر رتبه برتر آزمون‌های گروه هنر 1401

نام و نام خانوادگی: نازنین هوشمندفر

شهر: مشهد

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم _ شغل آزاد

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم _ شغل آزاد

سهمیه منطقه:  منطقه 1

رتبه در منطقه: 21

رتبه کشوری: 38

رشته قبولی: بازیگری کارگردانی _ دانشگاه تهران _ روزانه

سال‌های حضور در کانون: 1 سال ( سال دورازدهم)

تعداد آزمون ها: 31 آزمون

میانگین از اول تا پایان دوران طلایی: 5914

میانگین تراز کانونی در دوران طلایی: 6485

مصاحبه‌گر: گلشن اسکندری

  

 

 1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق تبلیغات تلوزیونی و سایت خود کانون آشنایی پیدا کردم.

 

2) دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟ آزمون های قلم چی از علت‌های اصلی قبولی من در رشته و دانشگاه مورد نظرم بود. آزمون ها برای مرور و تثبیت مطالبی که در طول هفته می‌خواندم بسیار موثر بود و حتی باعث می شد انگیزه بیشتری بگیرم و کمتر احساس خستگی کنم.

 

 3) آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ در اکثر آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کردم. علتش هم این بود که که طراحی سوال آزمونهای هدف گذاری معمولا از مطالب یا کتابهایی که توجه کمتری بهشون داشتم بود و آزمون های مشابه پارسال باعث می شد تست های بیشتری از بودجه بندی هر آزمون در اختیار داشته باشم و در نهایت مرور و جمع بندی کاملتری داشته باشم.

  

4) از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات

 

 5) مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ من اول از همه طبق برنامه ی تفصیلی کانون پیش می رفتم و بعد از تکمیل همه ی قسمت های برنامه تفصیلی، برنامه راهبردی را بررسی می کردم و گاهی مطالب اضافه تری را طبق برنامه راهبردی می خواندم.

  

6) کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ درک عمومی هنر، ترسیم فنی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد درس هایی بودند که نسبتا مهارت خوبی در آنها داشتم. نکته ایی که می توانم به بچه ها بگم این هست که در درس درک عمومی هنر مطالب و موضوعات بسیار گسترده است و حفظ کردن مطالب اصلا روش درستی نیست بلکه باید سعی کنید مطالب را یاد بگیرید و بفهمید و حتی این قابلیت را داشته باشید که درس ها را برای خودتان توضیح دهید.

 

 7) در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ بله خواص مواد. من همیشه بیشتر از یک یا دو تست از سوالات خواص مواد را نمی‌تونستم جواب بدم اما با تغییر نحوه ی خواندن و فهمیدن ریشه ای مطالب به جای خفظ کردن آنها، به درصد خیلی خوبی در این درس رسیدم.

  

8) روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ میانگین ساعات مطالعه من روزانه 8 الی 9 ساعت بود که از این میزان حدودا 2 الی 3 ساعت را به تست زدن اختصاص می دادم.

 

 9) در کارنامه ابتدا به سراغ کدام درس ها می روید؟ نمره خلاقیت نمایشی و موسیقی و درک عمومی هنر همیشه برای من اولویت داشتند. معمولا بعد از هر آزمون موقع تحلیل آن علاوه بر بررسی پاسخ سوالات نزده یا غلط، کل مطلب را از منبع طرح سوال مجدد مرور می کردم تا ایرادات احتمالی دیگر را هم برطرف کنم.

  

10) آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند؟ بله رتبه من در هر آزمون برای خانواده ارسال می شد و اگر گاها پسرفتی داشتم درباره علت آن با من صحبت می کردند و سعی می کردند به دنبال راه حلی برای بهبود آن باشیم.

  

11) دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ بله، دفتر برنامه ریزی من شامل هدف گذاری های مربوط به هر درس و نوشتن نقاط ضعف و قوت درس هایی بود که باعث می شود مطالعه اصولی تری داشته باشم.

  

12) کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ از کتاب های سبز خلاقیت نمایشی _ آبی خواص مواد _ آبی و سبز خلاقیت موسیقی استفاده کردم.

 

  13) چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ افزایش ساعات مطالعه و حذف عوامل حواس پرتی خودم مثل بعضی شبکه های اجتماعی وقت گیر و شرکت در آزمون ها به طور مستمر و جدی از جمله تصمیمات من برای رشد و بهتر شدن ادامه مسیرم در نیم‌سال دوم بود. شاید کلیشه‌ای به نظر بیاد اما من هیچوقت فکر نمی کنم   که در یک درس اصلا قرار نیست پیشرفت داشته باشم و این موضوع باعث می شد با وجود شکست های پی در پی در یک درس، باز هم به مطالعه جدی و برنامه ریزی شده آن درس ادامه دهم و نا امید نشوم تا جایی که نتیجه بگیرم.

  

14) آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ آیا مطالعه غیر درسی دارید؟ مطالعه غیر درسی من مربوط به حوزه تئاتر و سینما بود که خب بی ربط به کنکور هم نبود. فکر می کنم تفریح مناسب و به جا از عوامل مهم برای موفقیت در سال کنکور است. عدم وجود تایم مناسب برای تفریح باعث می شود از یه جایی به بعد دچار فرسودگی شویم و بازدهی خوب و عملکرد مناسب نداشته باشیم.

 

15) آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط  هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟  خیر به شخصه برای من ارتباط درسی با دوست های صمیمی باعث می شد تمام مدت به مقایسه خودم با آنها بپردازم و یک دل مشغولی بی خود برای خودم ایجاد کنم.

  

16) درباره رشته بازیگری و آزمون عملی آن بگو: آزمون عملی رشته بازیگری شامل دو بخش است یک بخش اجرایی و یک بخش مصاحبه تئوری است. در بخش اجرایی باید از قبل یک اتود آماده داشته باشیم یا طبق خواست داورها به صورت بداهه یک اتود بزنیم. در بخش مصاحبه تئوری تا حدی شامل مطالبی که برای درس خلاقیت نمایشی در کنکور خوانده‌ایم می شود اما مطالعه آزاد ما یعنی نمایشنامه‌هایی که خوانده‌ایم، فیلم تئاترها و فیلم‌های سینمایی و ... که دیده‌ایم هم حائز اهمیت است. همچنین لازم است اگر رزومه‌ی خاصی در زمینه بازیگری داریم به طور مکتوب و کامل به داورها ارائه دهیم. من در کلاس های عملی بازیگری کنکور شرکت نکردم چون از قبل تجربه داشتم.

  

17) برنامه‌ات در دوران طلایی نوروز چه بود؟ در بازه تعطیلات عید اول از همه به مرور و جمع بندی مطالبی نیم سال اول خوانده بودم پرداختم. تست های کنکور سال 92 به بعد را هم در برنامه داشتم علاوه بر آن طبق بودجه بندی خود کانون پیش رفتم. توصیه ام به بچه این هست که در دوران عید سراغ مطالب جدید نروند بجای آن با مطالبی که خونده شده، مرور و رفع اشکال داشته باشند و از زدن تستهای کنکور سالهای قبل و آزمون های نیم سال اول غافل نشوند.

 

 

 

18) آیا پشتیبان ویژه یا مشاور دارید؟ مشاورم خانم کتایون عیدی زاده بودند. ایشان بسیار به من کمک کردند.

 

Menu