گفتگو با مهدیه مددی تراز برتر آزمون‌های 1401-1402

"موفقیت مجموعه ای از تلاش‌های کوچک است که هر روز و هر روز تکرار شده اند."

گفتگو با مهدیه مددی تراز برتر آزمون‌های 1401-1402

"موفقیت مجموعه ای از تلاش های کوچک است که هر روز و هر روز تکرار شده اند."

نام و نام خانوادگی: مهدیه مددی

شهر: ساوه

شغل و تحصیلات مادر: دبیر زبان – فوق لیسانس مترجمی

شغل و تحصیلات پدر: معاون بانک – فوق لیسانس مدیریت بازرگانی

مقطع و رشته: هنر 

سالهای حضور در کانون: 1 سال

تعداد آزمون ها: 17 آزمون

میانگین تراز کانونی: 7470

مصاحبه‌گر: گلشن اسکندری

 

1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق تبلیغات با کانون قلم چی آشنا شدم و در مقطع سوم ابتدایی در آزمون ها شرکت کردم. 

  

2) دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟ آزمون های آزمایشی کانون قلمچی نحوه برنامه ریزی صحیح را به من یاد داد و از هموم مقطع سوم ابتدایی باعث شد با برنامه ریزی درس بخوانم.

 

 3) پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ والدین خیلی پیگیر هستند چه در کنکور چه در مدرسه و همیشه در هر شرایطی حمایتم می کنند.

  

4) آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ تا جایی که بتوانم آزمون های مشابه پارسال را شرکت می کنم چون باعث آشنایی با روند سوالات و آمادگی بهتر در آزمون‌های پیش رو است.

  

5) از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ همیشه کارنامه اصلی هر آزمون را به خوبی تحلیل می کنم و نقاط قوت و ضعف خودم را مشخص می کنم سپس آن‌ها را با آزمون‌های قبلی مقایسه می کنم.

  

6) مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ کاملا مطابق با برنامه راهبردی پیش می روم. با راهنمایی مشاورم برنامه را می چینیم. به دلیل گستردگی و پیچیدگی منابع کنکور هنر و به دور از سردرگمی باید طبق یک برنامه استاندارد و صحیح پیش رفت.

  

7) کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در درس درک عمومی ریاضی و فیزیک خیلی قوی هستم چون رشته دبیرستانم ریاضی است درس درک عمومی هنر هم همینطور. به صورت کلی چون به درس‌های هنر خیلی علاقه دارم خیلی خوب می‌خوانم و درصد بالا می‌زنم.


8) در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ در درس خلاقیت موسیقی ضعیف بودم و چند وقتی است برایش تلاش می کنم برای همین بعد از هر آزمون درصد و تراز خلاقیت موسیقی را چک می کنم و میزان پیشرفت خود را در نسبت با آزمون های قبلی بررسی می کنم.

 

9) روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ ساعت مطالعه ام اوایل بین سه تا پنج ساعت بود و اکنون تایم مطالعه ام به هفت الی ده ساعت رسیده و حدودا سه ساعت هم در طول روز به تست زدن اختصاص می دهم.

  

10) در کارنامه ابتدا به سراغ کدام درس ها می روید؟ اول از همه سراغ مباحث موسیقی می روم چون در این درس مقداری ضعف دارم  تا میزان پیشرفت و پس رفت خود را نسبت به آزمون‌های قبل بررسی کنم همچنین درصد و تراز خود را در این درس با بقیه داوطلب ها مقایسه می کنم.

  

11) آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند؟ والدینم خیلی پیگیر هستند و همیشه کارنامه‌ام را بررسی می کنند که اگر مشکلی داشته باشم برطرف کنند و همیشه حامی من هستند.

  

12) دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ در دفتر برنامه ریزی ام ساعات مطالعه را می نویسم و هر شب برای مشاورم گزارش کار می فرستم. اواخر هفته و ماه ساعات مطالعه ام را جمع می بندم و آنها را با هفته ها و ماه های قبل مقایسه می کنم.

 

 13) کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟ از کتاب‌های آبی (تست) کانون قلم چی استفاده می کنم چون هم سوالات کنکور و هم سوالات آزمون‌های سال‌های قبل کانون در آن طبقه‌بندی شده است.

 

14) دلیل اینکه در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟ درس خواندن را از تابستان شروع کردم چون می خواستم خود را بسنجم و ببینم در چه سطحی هستم به همین دلیل در آزمون های تابستون کانون قلم چی شرکت کردم و همین شرکت کردن در آزمون های تابستان باعث شد من با برنامه ریزی استاندارد و طبق برنامه راهبردی پیش بروم.

 

 15) چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ تمرکزم را در نیم سال دوم بیشتر روی کتابهای وزارتی می گذارم و تعدادی از منابع آزاد را مطالعه می کنم. همچنین زمان هایی را به دروس عمومی اختصاص می دهم چون در امتحانات نهایی خرداد تاثیر دارند.

  

16) آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ آیا مطالعه غیر درسی دارید؟ گاهی اوقات استراحت می کنم چون اگر استراحتی نباشد نمی شود خیلی خوب درس خواند برای همین گاهی نیاز دارم ذهنم رو آزاد کنم. برای استراحت یا به پیاده روی می روم یا با دوستانم وقت می گذرانم.

   

17) آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط  هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ چون رشته دبیرستانم ریاضی فیزیک است و همه دوستانم رشته های نظری هستند، هیچکدام کنکور هنر قرار نیست بدهند به خاطر همین خیلی با کسی راجع به هنر صحبت یا مشورتی نمی کنم.

  

18) چه رشته ای برای دانشگاه مد نظر  دارید؟ ارتباط تصویری

  

19) برای آزمون عملی چه می کنید؟ از دوران کودکی نقاشی و طراحی می کردم و علاقه زیادی به این هنر دارم و هم اکنون هفته ای چند روز برای آزمون های عملی تمرین می کنم.

 

20) آیا پشتیبان ویژه یا مشاور دارید؟ مشاورم خانم مهشید مسیبی هستند. ایشان خیلی پیگیر هستند و در هر شرایطی راهنمایی می کنند. 

 

 21) حرف آخر ...

در نهایت اینکه درسته که مداوم درس خواندن برای کنکور سخت است و ممکنه خیلی خسته کننده باشد اما سال بعد از این تلاش و پشتکار پشیمون نمی شیم پس باید همچنان به تلاش ادامه دهیم ... 

Menu