گفتگو با پردیس آشکار کلانی تراز برتر آزمون‌های 1401-1402

من تعریف کانون را از دوستان و آشنایان و معلمان مدرسه شنیده بودم، بعد از پرس و جو کردن متوجه شدم بسیاری از دانش آموزان کانونی در کنکور نتیجه خوبی گرفتند و به هدفشان رسیده اند برای همین تصمیم گرفتم برای

گفتگو با پردیس آشکار کلانی تراز برتر آزمون‌های 1401-1402

نام و نام خانوادگی: پرندیس آشکار کلانی

شهر: ساری

شغل مادر و تحصیلات مادر: خانه دار - کارشناس مامایی

شغل و تحصیلات پد: پزشک - متخصص اورژانس  

مقطع و رشته: هنر

(رشته دبیرستان: تجربی)

سالهای حضور در کانون: 8 ماه

تعداد آزمون ها: 14 آزمون

میانگین تراز کانونی: 7544

مصاحبه کننده: گلشن اسکندری دانشجوی سینما دانشگاه هنر تهران

 

 

1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ من تعریف کانون را از دوستان و آشنایان و معلمان مدرسه شنیده بودم، بعد از پرس و جو کردن متوجه شدم بسیاری از دانش آموزان کانونی در کنکور نتیجه خوبی گرفتند و به هدفشان رسیده اند برای همین تصمیم گرفتم برای سال دوازدهم در آزمون های کانون قلم چی شرکت کنم.

 

 2) دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟ به نظرم با آزمون هایی که هر دو هفته یکبار برگزار می شوند توانستم درس هایی که بهتر مسلط هستم را بشناسم و روی درس هایی که ضعف دارم بیشتر کار کنم.

  

3) چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ سعی کردم تا جایی که امکان دارد آزمون های قلم چی شرکت کنم چه به صورت حضوری چه غیر حضوری چون باعث می شود برنامه با نظم پیش رود.

  

4) پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادرم هستند، آنها همیشه سعی می کنند با توجه به تجربه هایی که خودشان در سالهای کنکور داشتن در نحوه برنامه ریزی راهنماییم کنند.

 

 5) آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ بله، اکثر وقت ها آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنم و بیشتر درس هایی که آن هفته خواندم تمرکز می کنم.

 

 6) از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ بیشتر توجه ام را روی کارنامه اصلی می گذارم چون بنظرم دقیق تر می توانم نقاط ضعف و قوتم را بسنجم.

 

7) مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ کاملا طبق برنامه راهبردی درس می خوانم چون با توجه به اینکه کنکور سالهای اخیر بر مبنای کتابهای وزارتی است فکر می کنم با این برنامه ریزی  می توانم کتابهای درسی را مسلط شوم و نتیجه بهتری بگیرم.

 

8) کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ نقاط قوت من بیشتر درس های درک عمومی هنر، خلاقیت موسیقی و خلاقیت نمایشی هستند چون هم علاقه بیشتری به این درس ها دارم هم اطلاعات بیشتری درموردشان دارم و سعی می کنم در صورت تایم اضافه حتما به منابع آزاد هم رجوع کنم.


9) در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ خیر

 

 10) روزی چند ساعت درس می خوانید؟ زیاد روی تایم مطالعه فوکوس نمی کنم ولی سعی می کنم از همون مقدار زمانی که دارم بهترین استفاده را داشته باشم با توجه به اینکه رشته دبیرستانم تجربی است باید برای درس های مدرسه ام هم وقت بذارم، علاوه بر آن باید برای آزمون عملی موسیقی هم زمان کافی ره بگذارم.

 

 11) در کارنامه ابتدا به سراغ کدام درس ها می روید؟ اول سراغ درس درک عمومی هنر می روم چون این درس ضریب بالاتری نسبت به سایر دروس در کنکور دارد. ایرادات خودم را یاداشت می کنم سپس مطالب پیرامون ایراداتم را مطالعه می کنم.

  

12) آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند؟ بله کارنامه ام را بررسی می کنند و اگر افت داشته باشم تا جایی که اطلاع داشته باشند راهنماییم می کنند.

 

 13) دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ طبق برنامه تفصیلی پیش می روم و سعی می کنم هر روز 3 یا 4 پارت از برنامه تفصیلی را مطالعه کنم.

 

  14) کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتابها چه ویژگی هایی دارد؟ کتاب سبز خلاقیت نمایشی را تهیه کردم اما با توجه به اینکه چهار درس از کنکور حذف شده تمرکزم بیشتر روی کتابهای وزارتی هست.

  

15) دلیل اینکه در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟ بعد از امتحانات سال یازدهم، خواستم بیشتر با نحوه سوالات  و نحوه برنامه ریزی کردن آشنا شوم برای همین آزمون های تابستان قلم چی را شرکت کردم.

  

16) چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم‌سال دوم گرفته‌اید؟ با توجه به تغییرات کنکور تمرکزم بیشتر روی مطالب کتابهای درسی است و با توجه به برنامه تفصیلی سعی می کنم تمام منابعی که از سازمان سنجش معرفی شده مطالعه کنم. 

 

17) فکر می کنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟ فکر می کنم علاقه ام به رشته ی مورد هدفم باعث شده که هر چقدر هم بعضی درس ها مثل درک عمومی هنر سنگین باشند و منابع مختلف و گسترده ای داشته باشد بتوانم از پسشان بربیایم و بهتر یاد بگیرم.

 

 18) آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ آیا مطالعه غیر درسی دارید؟ علاوه بر زمانی که برای مطالعه   درس ها و تمرین پیانو اختصاص می دهم   در وقت های آزاد کتابهای متفرقه می خوانم، فیلم نگاه می کنم و از آنجایی که به ادبیات نمایشی علاقه زیادی دارم خواندن نمایش نامه همیشه جزو برنامه ام هست.

 

 19) آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط  هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ بله ولی متاسفانه چون رشته ام تجربی است  بیشتر دوستانی که با هم در ارتباط هستیم رشته تجربی هستند و با تعداد خیلی کمی از بچه های هنرستان ارتباط دارم.

 

20) چه رشته ای برای دانشگاه مد نظر  دارید؟ رشته نوازندگی سازهای جهانی پیانو

  

21) برای آزمون عملی چه می کنید؟ حدود 8 سال است که پیانو کار می کنم و با توجه به اینکه آزمون عملی تاثیر خیلی زیادی دارد تمرینات خود را در این زمینه بیشتر کردم و سعی می کنم تمرکز بیشتری روی نکات ریزی که در اجرا وجود دارد بگذارم.

 

 

22) آیا پشتیبان ویژه یا مشاور دارید؟ مشاور خارج از کانون ندارم. از کانون قلم چی تهران پشتیبان ویژه دارم  و با هم در ارتباط هستیم. 

 

23) حرف آخر ...

از دید بسیاری از بچه هایی که در رشته های دیگر برای کنکور شرکت می کنند، هنرستان کتابها و درس های ساده ای دارد و قبول شدن در کنکور هنر با برنامه ریزی سخت نیست. با توجه به اینکه بیشتر درس ها حفظی هستند  و گستردگی و حجم کتابهای وزارتی زیاد است و علاوه بر این بیشتر رشته های کنکور هنر آزمون عملی دارند، اگر زودتر با برنامه شروع کنند بهتر است.

Menu