تحلیل درس درک عمومی هنر کنکور تیرماه 1403 همراه با نموداراز نگاه نیوشا طرهانی رتبه 116 منطقه 2 دانشجوی طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت تهران، داوطلب برتر آزمونهای هنر 1402، مسئول درس آزمونهای هدف و منتخب گروه هنر و پشتیبان داوطلبان هنر.
* چینش سئوالات درک عمومی هنر کنکور نوبت دوم همانگونه که انتظار میرفت مانند چینش سئوالات در کنکور اردیبهشت بود. از تمامی کتب درسی معرفی شده از طریق سازمان سنجش سئوال آمده بود، بغیر از کتاب «دانش فنی پایه فتوگرافیک».
* سطح دشواری سوالهای آمده مقداری سختتر شده بود. به این منظور که سعی شده بود تا سئوالات به طرف درک مفهومی کتابهای درسی برده شوند.
* از آنجایی که ۲ سال از برداشته شدن زیر گروهها میگذرد، اهمیت درک عمومی هنر آنجاست که معیاری برای ارزیابی دانش آموزان هنر میباشد. سنحش میخواهد دانش آموزانی را از طریق کنکور هنر غربالگری کند که در تمام بخشهای هنر حتی مقدار بسیار کمی مطالعه داشته باشند من جمله تاریخ هنر، سبک شناسی، معماری، صنایعدستی، تئاتر، انیمیشن، موسیقی و تلویزیون.
* بنظر میآید این روش معطوف کردن توجه مطالعه دانش آموزان به کتب درسی تا حدودی مناسب و هدفدار میباشد.
* بنظر تنها مسیر مناسب برای گرفتن درصد مناسبی از درس درک عمومی هنر تنها خواندن دقیق کتب درسی میباشد که سنجش ارائه میکند.
در نمودار زیر تعداد سئوالاتی که از هر کتاب درسی در درس درک عمومی هنر آمده بود، قرار گرفته است.
موفق باشید