گفتگوی کاظم قلم چی با رتبه 6 منطقه 2 هنر کنکور 1401 + فیلم

معصومه مومنی تیزهوشانی بوده در رشته ریاضی ولی بعد از این که متوجه می‌شود به هنر علاقه دارد تغییر رشته می‌دهد و درنهایت موفق به کسب رتبه 6 منطقه 2 هنر می‌شود. داستان موفقیتش را در این مقاله بخوانید...

گفتگوی کاظم قلم چی با رتبه 6 منطقه 2 هنر کنکور 1401 + فیلم

با عرض سلام، من معصومه مومنی هستم رتبه 6 منطقه 2 هنر و 17 کشوری از شهرستان بابل روستای شهیدآباد و از سال دوازدهم به مدت یک سال در 36 آزمون شرکت کردم.

داستان درس خواندنتان را در دوره دبستان، متوسطه و دبیرستان لطف کنید توضیح بدهید:

دبستان را که ما در همان روستا بودیم. آزمون های نمونه تیزهوشان بود من فرزانگان قبول شدم مدرسه اش در شهر بود، از روستا می رفتم بابل، درواقع هر روز صبح بلند می شدیم بابام من را می برد می رساند مدرسه.

 

همیشه پدرتان شما را می برد؟

بله. دهم هم رشته ریاضی بود که باز در همان فرزانگان خوانده بودم بعد از دهم تصمیم گرفتم تغییر رشته بدهم و متوجه شدم این چیزی نیست که من دوست دارم و به هنر تغییر رشته دادم.

 

وقتی به رشته هنر تغییر رشته دادید کجا درس می خواندید؟

حقیقتش ما هنرستان آن چنانی ای در بابل نداریم. یعنی خوب باشد. هنرستانی که من در آن درس خواندم در واقع کاردانش بود اما خوب چون من می خواستم زمان بیشتری داشته باشم که وقتم را نگذارم سر امتحانات نهایی رشته ریاضی تصمیم گرفتم به مدرسه کاردانش بروم که در بابل بود.

 

گفتید در تمام این سال ها پدرتان شما را می برد و می آورد؟ 

بله.

 

سخت نبود؟

چرا سخت بود. ما از روستایمان تا شهر 30 دقیقه راه است من را می برد.

 

چقدر این همراهی پدر در این رفت آمد روزانه به مدرسه و برگشت به شما از لحاظ آموزشی کمک کرد؟

کلا پدرم این شکلی بود که حالا در مسیر مدرسه که می برد و می رساند سوال می کرد که چطور است؟ خوب است؟ وضع چطوری پیش می رود؟ از خودت راضی هستی فکر می کنی من اگر چه کار کنم وضعیت بهتر می شود؟

 

شما چه طور شد تغییر رشته دادید و وقتی تغییر رشته دادید واکنش پدر و مادرتان چطور بود؟

حقیقتا واکنش ها وقتی شما می خواهید از رشته ریاضی یا تیزهوشان بروید کاردانش اصلا قشنگ نیست.

 

آخر خیلی کار عجیبی کردید پدر و مادرتان این قدر به شما اعتماد داشتند. 

یک کم مشاجره بود.

 

مشاجره بود؟

بله مشاجره بود.

 

یک کم یا زیاد؟ 

خب مطمئنا راضی نبودند. می گفتند چی می خواهد بشود، همان طور که گفتم اطلاع رسانی راجع به هنر و کنکور هنر خیلی پائین است و اصلا اطلاع ندارند، یعنی چی می خوای بروی هنر؟ یعنی چی می خواهی موسیقی بخوانی قراره چه کاره شوی. 

 

الان که رتبه 6 را به دست آورده اید نظرشان چیست؟

خوشحال هستند ولی باز هم بعضی وقت ها می گویند.


باز هم می گویند اگر رفته بودید رشته ریاضی الان مهندس شده بودید. شما چه رشته ای را انتخاب کردید؟ 

آهنگ سازی.

 

در مدرسه در این زمینه کارم کردید؟

بله. از وقتی وارد مدرسه شدم معلمی نداشتیم که به ما یاد دهند چون همان طور که گفتم کاردانش بود و کتاب هایش اصلا ربطی به هنر ندارد من به صورت آنلاین سعی کرده بودم از اساتیدی که پرس و جو کرده بودم قابل هستند کلاس بردارم و خودم چند قطعه نوشتم چون ما بچه های هنر، کنکور عملی هم داریم حتما باید عملی هم آماده باشیم.

 

چطور شد آمدید کانون و برای چه آمدید؟

همان طور که گفتم فرزانگان بودم و بچه های فرزانگان خیلی در آزمون های قلمچی شرکت می کنند بعد من می دیدم رتبه هایشان را ترازهایشان را دوستان خودم که به آن ها در ارتباط بودم و می گفتند آره مثلا همچین تاثیری دارد بنابراین من از همان زمانی که می خواستم بروم کاردانش یعنی از سال دهم رفتم مرکز گفتم می خواهم در آزمون های هنر شرکت کنم و گفتند ما نداریم فقط سال دوازدهم داریم، این را هم می خواستم بگویم که فقط سال دوازدهم است و سه سال را باید بخوانید و تست بزنید.

 

چقدر با برنامه هماهنگ بودید؟ 

کاملا طبق آزمون ها پیش می رفتم برنامه ام کامل همانی بود که آزمون ها می گفتند برنامه راهبردی بود، بعدش خودم می سنجیدم در آزمون ها ببینم در کدام درس ها ضعیف ترم کدام درس ها نقطه قوتم است، سعی می کردم آن ها را ثابت نگه دارم در برنامه ریزی های بعدی تمرکز روی درس هایی که ضعیف تر بودم باشد.  

 

روش های درس خواندنتان را تصحیح می کردید؟ تغییر هم می دادید؟ 

با یک درس هایی مواجه می شوید که اصلا نمی دانستید مثلا من به عنوان کسی که می خواستم موسیقی بخوانم، درس های نمایش و تجسمی را می خواندم اولش اصلا نمی دانید باید چه کار کنید با خودت می گویی من کتاب می خوانم تست می زنم بعد که در آزمون ها متوجه منابع آزاد شدم که خیلی می آید برای این که نتیجه بهتری بگیرم روی منابع آزاد تمرکز کردم.

 

مهمترین چیزی که در همراهی ات با برنامه آزمون ها به دست آوردید که فکر می کنید بعدا در دوران دانشجویی و بعد از آن به درد شما بخورد چیست؟ 

کلا رمز موفقیت در هر کاری استمرار است فکر می کنم استمراری که در آزمون ها داشتیم من را برایش آماده کرده بود. از نظر من 20 تای اول همه در یک سطح هستند کسی که خودش را بهتر تطبیق بدهد برای روز کنکور رتبه بهتری کسب می کند و این تطبیق دادن و این استمرار خیلی به من کمک کرد و فکر می کنم در زندگی هم بعدا خیلی به کار من می آید.

 

شما غیبت داشتید؟

نه اصلا.

 

اگر یک موقع نتیجه شما خوب نمی شد واکنش شما چه بود و واکنش پدر و مادرتان چه بود؟

در آزمون های کانون من یک محدوده می گذاشتم بین 5تای اول بین 10تای اول، در این محدوده باقی بمان اگر افت کنی زنگ خطر است یعنی خوب پیش نمی روی چون محدودیت دانشگاه ها برای رشته هنر خیلی پائین است حتما باید رتبه خوبی بیاوری یک بار بوده که من افت کردم و رتبه 20 شدم خانواده ام به من گفتند مثلا به قول مادرم یک تجربه است دیگر برای اتفاقات بهتر.

 

نکته ای هست خودتان بخواهید بیان کنید؟

برای بچه هایی که رشته تجربی یا ریاضی و انسانی هستند و می خواهند بروند سمت هنر یا علایق خودشان یک تابوشکنی است یک مساله خیلی بزرگی است فکر می کنم سمت علایق خودتان رفتن مهمترین چیز است در نهایت شما حتی اگر یک پزشک هم بشوید وقتی علاقه نداشته باشید می شوید پزشکی که بخیه را باز می کند چون پولش را نگرفته پس فکر می کنم سمت علایق رفتن بهترین موضوع است.


گفتگو: کاظم قلم چی

پیاده سازی متن: ناهید منجمی

برای مشاهده سایر گفتگو های کاظم قلم چی با رتبه های برتر 1401 کلیک کنید

فایل های ضمیمه

Menu