دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- زهرا نوروزی

دستاورد‌های من در تابستان منتهی به کنکور- زهرا نوروزی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- زهرا نوروزی

زهرا نوروزی هستم.رتبه ۱۸۱ کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰ از قم و در رشته روانشناسی دانشگاه تهران تحصیل میکنم. 

در اول تابستان که شروع به درس خواندن کردم سردرگمی زیادی داشتم و نمی‌دانستم که دقیقا چه کاری انجام دهم. در ادامه کم کم تصمیم گرفتم که بر اساس آنچه که مشاوره‌ای می‌گویند شروع به درس خواندن کنم مثلا یکی درمیان یک درس اختصاصی و یک درس عمومی بخوانم. 

وقتی شروع به خواندن درسها کردم متوجه شدم که در زدن تست‌های بعضی درسها با وجود آنکه در مدرسه عملکرد خوبی در آنها داشتم ضعیف هستم که این موضوع باعث نگرانی من شده بود ولی امید خودم را از دست ندادم و با توکل به خدا به درس خواندن ادامه دادم. در انتهای تابستان یک دور کامل همه درسهای پایه را خواندم و در بیشتر درسها به تسلطی حدود ۴۰ درصد رسیدم. 

از ابتدای پاییز در کانون ثبت نام کردم که این کار کمک بسیار زیادی به من کرد، چرا که باعث شد تا من علاوه بر بهبود برنامه ریزی، آشنایی بهتری نیز با کنکور و نحوه خواندن درسها پیدا بکنم. من در طی آزمون‌ها به نکاتی دست پیدا میکردم که کمک بسیار زیادی به من میکرد. با کمک آزمونها تا پایان پاییز تمام درس‌های دهم برای بار دوم مرور کردم و درسهای نیمسال اول دوازدهم را نیز خواندم.

در زمستان هم تا اواخر اسفند ماه توانستم درسهای پایه یازدهم را برای بار دوم بخوانم. این مرور دوباره درسهای پایه کمک بسیار خوبی به من کرد چرا که توانستم در بیشتر درسها به درصدی حدود ۶۰ برسم. 

در دوران عید هم تلاش کردم تا با استفاده از آزمون‌های مختلف و تثبیت مواردی که به خوبی بلدم و برطرف کردن ضعف‌ها درصد خودم را بالا بیاورم. بعد از عید هم درسهای پایه را دوباره مرور کردم و اینبار دیگر بر درسها تسلط خوبی داشتم و تقریبا تمام مطالب صفحات کتاب‌ها را بلد بودم. بعد از امتحانات خرداد هم با استفاده از روش‌های سه روز یکبار هم دانسته‌های خود را مرور میکردم و هم نکاتی را که جا انداخته بودم را یاد میگرفتم و هم با بازسازی شرایط کنکور استرسم را کاهش میدادم. در واقع در اوایل تیر من به تسلط خیلی خوبی بر روی بیشتر درسها رسیده بودم که در موفقیت من در کنکور تاثیر بسیاری داشت‌.

من در درس‌هایی مثل ریاضی، عربی، بخش مسائل اقتصاد، عروض و آرایه و دستور و زبان ضعیف بودم ولی در ادامه کار با تلاش مستمر و کار کردن و تست زدن زیاد و برنامه ریزی دقیق توانستم که درصد این درس‌ها را بالا ببرم و ضعف‌ها را بر طرف کنم. 

من برای هیچ کدام از درس‌ها کلاس شرکت نکردم و تلاش کردم که ضعف‌ها را خودم برطرف کنم چون گاهی وقت‌ها اتفاق می‌افتاد که فقط یک مبحث خاصی را ایراد داشتم و نمیشد که به خاطر یک بخش کلاس رفت بنابراین خودم با دقت آن بخش‌ها را می‌خواندم و تست زیاد کار میکردم‌.

من در ابتدای کار از ۴ ساعت شروع کردم و در ادامه به ویژه با شروع مدارس ساعت مطالعه‌ام به ۶ ساعت رسید. که البته با نزدیک شدن هر چه بیشتر به کنکور تلاش میکردم که بالاتر هم برود و بعد از عید روزانه به طور میانگین ۸ ساعت درس می‌خواندم.

در کنار ساعت مطالعه به کیفیت درس خواندن هم اهمیت میدادم و از مطالب کتاب به صورت سر سری رد نمی­شدم و سعی می‌کردم همه نکات را به خوبی یاد بگیرم. در کنکوری خواندن باید به خوبی کتاب را خواند چرا که یک دور نگاه کردن آن هم خیلی سریع فایده‌ای ندارد. در ادامه هم برای عمیق‌تر شدن یادگیری‌ام تست میزدم و در فواصل معین هم مرور انجام می‌دادم.


دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- محمدرضا مصاحب

دستاوردهای من در تابستان سال کنکور- متین قنبرزاده

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- علی جابری

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- آیدا علی بخشی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- لیلا مصطفائی دانشمند

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- محمد مهدی کربلایی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- سارا حمزه

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- فرزین رستمی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- عبدالله احمدی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- یاسمن فتحی

دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- مائده حسنی


دانش آموزان عزیز، برای رزرو  زهرا نوروزی  به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور، میتوانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید. یا از طریق اینستاگرام کانون برترها، با ما در ارتباط باشید. 


دستاورد‌های من در تابستان سال کنکور- زهرا نوروزی


Menu