پاسخ نسترن توکلی به 10سوال مهم در جلسه آزمون 20 خرداد

با اجرای روش زمان‌های نقصانی یک مقدار وقت ذخیره شده خواهید داشت(در عمومی‌ها یک ربع و در اختصاصی‌ها 30 دقیقه) که برای پاسخ دادن به تعداد سوال‌های بیشتر و سوال‌های چالشی است...

پاسخ نسترن توکلی به 10سوال مهم در جلسه آزمون 20 خرداد

رضا خانی 12  تجربی کاشمر: برای دفترچه ی اول اختصاصی،چجوری تایم رو تنظیم کنیم؟چن دقیقه بدیم به ریاضی؟چن دقیقه به زیست؟

برای هر درس 30 دقیقه: 30 دقیقه زیست، 30دقیقه ریاضی و 30 دقیقه هم زمان ذخیره می شود که در استراتژی بازگشت می توانید تصمیم بگیرید که چطور استفاده کنید.

 

مائده نوری 12 تجربی بورسیه آنلاین: من درصدم با تایم نقصانی کمتر میشه تو کنکور بنظرتون تایم نقصانی رعایت کنم؟

با اجرای زمان های نقصانی یک مقدار وقت ذخیره شده خواهید داشت(در عمومی ها یک ربع و در اختصاصی ها 30 دقیقه) که برای پاسخ دادن به تعداد سوال های بیشتر و سوال های چالشی است ولی اگر درصدتان کم می شود،احتمالا روش ضربدر و منها که اساس و زیربنای زمان های نقصانی است را به درستی اجرا نمی کنید و در زمان باقی مانده دچار آشفتگی و ناآرامی می شوید و به همین دلیل نمی توانید با آرامش به سوال های بیشتر پاسخ دهید و درصدتان کم می شود. پیشنهاد می کنم در منزل روش ضربدر و منها  و نقصانی را بارها و بارها تمرین کنید تا سرجلسه به راحتی و با تسلط بتوانید انجام بدهید و با آرامش خاطر به سوال ها جواب بدهید. 

 

کوثر عابدی مصیر 12  تجربی بابل: میشه درمورد کسانی که تست نزدند فقط خوندن صحبت کنید؟ اگه تست نزدیم تا حالا چیکار کنیم؟

پس درس ها را مطالعه کرده اید و بلدید، حالا باید جمع بندی کنید.سه هفته فرصت دارید.از کتاب زرد، کنکورهای سال های گذشته را با روش سه روز یک بار تمرین کنید. ارزیابی و تحلیل کامل انجام دهید و مباحث و قسمت های مختلف درس ها را بنا به نیاز خودتان دوره و مرور کنید تا بتوانید همه درس ها را جمع بندی کنید.

 

ثنا حبیبی چناران 12 تجربی سنندج: میشه درمورد مدیریت زمان دروس عمومی هم بفرمایید ، من همه ی مطالب دروس عمومی رو خیلی خوب خوندم اما بازهم زمان کم میارم. سوالات درک مطلب عربی و کلوز تست و ریدینگ زبان خیلی بیشتر از چیزی که باید وقتمو میگیره.

مهسا امین زاده 12 تجربی تبریز: پس چرا من با این روش ها باز مدیریت زمان خوبی ندارم؟

همانطور که در پاسخ به دانش آموز بالا اشاره کردم باید روش های مدیریت زمان را بارها در منزل تمرین کنید تا به تسلط کافی برسید و در جلسه ی آزمون بتوانید بخوبی از عهده آن برآیید.یکی از مشکلات رایج دانش آموزان این است که معمولا فکر می کنند ضربدر و منفی را درست اجرا می کنند ولی با چند بار تمرین کردن متوجه اشکالاتشان می شوند. با اجرای درست ضربدر و منفی، روش های دیگر مدیریت زمان مثل زمان نقصانی و استراتژی بازگشت را هم بدرستی انجام خواهید داد فقط نیاز به تمرین بیشتر دارید. 

 

حسام الدین عابدینی نجف آبادی 12 تجربی تهران جنوب: من همیشه ترازم بیشتر از 6200 بوده امروز خیلی بد شده. آیا این مسئله که ازمون سخت شده تاثیری توی تراز داره؟

قطعا تاثیر دارد ولی مهم این است که شما قبل از کنکور اصلی با سوال ها و درس های سخت مواجه شدید و وقت دارید که رفع اشکال کنید و با آمادگی بیشتر در دو آزمون بعدیِ مشابه کنکور و همچنین کنکور اصلی شرکت کنید.به نمره تراز حساس نباشید چون معمولا به دلیل حجم بالای دروس و سخت گرفتن عمدی یکی دو درس در اولین آزمون جمع بندی که با آن آشنایی نداشتید، ممکن است در ابتدا که کارنامه تان را می بینید کمی شوکه و ناامید بشوید ولی باید زودتر به خودتان مسلط شوید و کارتان را با قوت قبل ادامه دهید تا به بهترین نتیجه خودتان در کنکور برسید.

 

فاطمه محمدی 12 تجربی دولت آباد اصفهان: مایی که زیاد نخوندم و تست نزدیم حالا چیکار کنیم که یکم بهتر شیم؟

سیده زهرا حسینی کریمی 12 تجربی بابل: چرا پیشرفت نمی کنم با اینکه خیلی ساعت مطالعم بالاست،،،همش تو یه رنج موندم.

نگران نباشید، شاید پیشرفت دارید ولی به اندازه ی انتظار از خودتان نیست یا هدف های بلندپروازانه دارید و یا دلایل دیگر.... ولی در حال حاضر درست ترین کار با هر سطح علمی که هستید جمع بندی برای کنکور است. با روش سه روز یک بار و تمرین تست های مشابه کنکورهای قبلی و مدیریت زمان به بهترین نتیجه خواهید رسید. 

 

سمیه تبریزی 12 تجربی بورسیه آنلاین: تا کی باید سه روز یه بار رو بدیم؟

تا یک هفته قبل از کنکور ادامه بدهید و هفته آخر "تورق سریع" را انجام بدهید.

 

الهه احمدی نیا 12 تجربی یزد دختران: من تعداد غلطام خیلی زیاد هست حدود ۴۰تا.میتونم تو این مدت باقی مونده کمش کنم؟

قطعا می توانید.یک روش خوب برای کاهش اشتباهات، مشخص کردن چند از 10 هر درس هست که به این ترتیب،بیشتر از توان واقعی تان به سوال ها جواب ندهید. برای این کار به کارنامه  چند از 10 خود در صفحه شخصی تان مراجعه کنید و در آزمونهای بعدی مطابق آن به سوال ها پاسخ دهید یعنی حرص و ولع پاسخ دادن به تعدادِ سوال های بیشتر را کنترل کنید.اجرای درست ِروش ضربدر منفی هم به کاهش غلط ها در آزمون کمک می کند.

 

فاطمه غفاری 12  تجربی بورسیه آنلاین: نحوه سرعتی زدن تست هارو بگین لطفا و اینکه چطوری وسط حل سوالات ناامید نشویم و تا آخر ادامه بدیم؟

این نکته را باید بدانید سرعت عملکرد و تست زدنِ هر دانش آموز رابطه مستقیم با تسلط به مباحث درسی دارد. هرچقدر بیشتر تمرین کرده باشید و تست های بیشتری از یک مبحث زده باشید مهارتتان افزایش یافته و در نتیجه سرعت هم بیشتر می شود. نکته دیگری که باید توجه کنید این است فقط به سوال هایی که بلد هستید و طبق چند از 10 های قبلی خودتان در آزمون ها پاسخ دهید.هیجانتان را کنترل کنید، تعداد سوال بیشتر جواب دادن، لزوما به منزله درست جواب دادن نیست.توجه به همین موضوع، به تنهایی می تواند هم سرعت  و هم تعدادِ جوابِ درستِ بیشتر و درصد و تراز بالاتری را برای شما رقم بزند.

 

 نیلوفر محمدی 12  تجربی اهواز: سلام ترازم تا 7100 رسید اما این دوهفته خیلی بهم ریختم در حدی که ازمون رو خوب ندادم چکار کنم برای احساسم؟

سعی کنید در زمان باقیمانده تا کنکور بیشتر تمرکزتان روی جمع بندی باشد و از حواشی و بحث ها دور بمانید ولی بهرحال اتفاقی است که رخ داده و اگر حال درونی تان به هر دلیلِ درسی یا غیردرسی خوب نیست، بعد از یک مدت کوتاه که درگیرش بودید، سعی کنید به خودتان مسلط شوید جلوی اتفاقات را نمی شود گرفت ولی می شود مدیریت کرد و اگر نگرانی تان برای این است که آزمون را خوب ندادید، شما که تراز خیلی خوبی دارید و اصلا جای نگرانی نیست و اتفاقا همین آزمون، یک تجربه خیلی ارزشمند است که الان اتفاق افتاده، نه در کنکور اصلی و زمان کافی دارید تا رفع اشکال کنید و در آزمون های بعدی آماده تر حاضر شوید.

Menu