تست آموزشی؛ تاثیر آن بر یادگیری و ماندگاری بهتر و بیشتر

قرار است در این مطلب تست آموزشی را باهم بررسی کنیم و ببینیم اصلا برای چه باید تست آموزشی حل کنیم؟

تست آموزشی؛ تاثیر آن بر یادگیری و ماندگاری بهتر و بیشتر

سلام و درود خدمت دانش‌آموزان عزیز

بنده علی عباسی جو ، دانشجوی آموزش زبان و ادبیات فارسی و رتبه ۹۸۸منطقه ۲ قصد دارم در این مطلب به  تست آموزشی و نکات مربوط به آن بپردازم. امیدوارم که از این نکات استفاده کرده و با تست زنی مداوم در آزمون های آزمایشی و کنکور عملکرد عالی داشته باشید.


تست آموزشی

 تست آموزشی چیه؟

 تست آموزشی تستی هست که شما برای کامل کردن یادگیری و تسلطتون  تو یک مبحث میزنید که باید حتماً بعد از مطالعه درس یا جزوه کار بشود .

 تست آموزشی یکی از مراحل تکمیل یادگیری هست ، پس اگه از اون دسته دانش آموزانی هستید که وقت زیادی را برای خوندن درسنامه میگزارید و با وسواس زیاد درسنامه رو زیرو رو می‌کنید باید بدانند که نسبت درسنامه به تست در دروس حفظی و خواندنی ۶۰به ۳۰ (۶۰دقیقه درسنامه ، ۳۰دقیقه تست) و در دروس محاسباتی و حلیاتی ۳۰به۶۰است زیرا دروس حلیاتی نیاز به تمرین زیاد دارند و بیشتر تمرکز باید بر روی تمرین و تست زنی باشد . 

 

چند تا نکته‌ٔ مهم درمورد تست آموزشی:

  • وقتی دارید تست آموزشی میزنید زمان حل سوال رو در نظر نگیرید ، یادتون نره هدف تست آموزشی فقط و فقط یادگیری و رسیدن به تسلط کامله ، نه اینکه کلا تست زمان دار نزنید ! وقتی تسلطتون رو یک مبحث کمل شد بعدش برید سراغ تست‌های زمان دار تا سرعتتونم افزایش بدید .

 

  • وقتی تستی رو بلد نبودید سریع برید سراغ پاسخنامه یا جزوتون! بعضی از بچه‌ها سوالاتی که بلد نیستند رو جا میندازن و فقط سوال هایی را که بلد هستند حل می‌کنند و فکر می‌کنند کل مبحث را بلد هستند !

 

  • از غلط زدن تست‌های آموزشی نترسید! اصلاً به خودتون بگید من میرم غلط بزنم تا یاد بگیرم ، مطمئن باشید بعد از گذشت چند تست روند درست زدنتون‌ هم شروع می‌شود! 

 

  • وقتی دیدید سوالی نکته‌ٔ جدید داره براتون(چه تست را درست زده بودین چه غلط)حتما نکته اش را وارد خلاصه نویسی و جزوتون کنید ، وقتی خواستید مرور کنید این نکته ها خیلی به کارتون میاد!

 

  • حتما پاسخنامه سوال رو(هرچند اجمالی)یک دور بخونید . اگه سوالی را درست حل کرده بودید یک دور نکته ها براتون مرور می‌شود(شایدم یک راه بهتر تو پاسخنامه تست معرفی شده باشه)اگر هم غلط زده بودین راه حل سوال را یاد میگیرید! 

 

  • تفاوت های زیادی بین تست های آموزشی و سنجشی(زماندار) وجود دارد که از جمله آنها می توان به زمان انجام ، هدف ، نحوه بررسی ، تنوع تست ها و .... نام برد پس تست های آموزشی را با تست های سنجشی اشتباه نگیرید و برای پیشرفت در تست زنی باید به طور مدام  اول تست آموزشی و بعد چند روز تست سنجشی کار کنید .

 

  •     دوستان کنکوری یادتون باشه تست آموزشی فقط مربوط به درسهای اختصاصی نیست ، چه تو دروس اختصاصی چه تو دروس عمومی تست آموزشی بهتون کمک می‌کند که اگر چیزی رو اشتباه فهمیده باشید سریع در ذهنتان اصلاح بشود  و یادگیری و تسلطتون کامل بشود!

 

 

  •     درآخر یادتون باشه که فقط به تست آموزشی اکتفا نکنید! وقتی کامل اون مبحث را یاد گرفتید باید برید سراغ تست‌های زمان‌دار و سنجشی تا سرعتتون هم بالا برود و هر تستی رو دیدید بتوانید هم سریع  و هم درست حلش کنید!

 

 

برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

سایت برترها

پیج اینستاگرام گروه انسانی

پیج اینستاگرام گروه تجربی

مطالب مرتبط:

یک خلاصه نویسی اصولی و مفید چه ویژگی‌هایی دارد؟

استراحت بین مطالعه؛ چطور به خودمان استراحت دهیم؟

چگونه برای خود هدف‌گذاری کنیم؟کنکوری‌ها بخوانند.

Menu