بهترین زمان مطالعه در طول روز چه زمانی است؟

بهترین زمان مطالعه در طول روز چه زمانی است؟ چه زمانی بازدهی مطالعه ما زیاد است؟

بهترین زمان مطالعه در طول روز چه زمانی است؟

سلام و درود خدمت دانش‌آموزان عزیز

 

بنده علی عباسی جو ، دانشجوی آموزش زبان و ادبیات فارسی و رتبه ۹۸۸منطقه ۲ قصد دارم در این مطلب به بهترین زمان در روز برای مطالعه بپردازم . امیدوارم که از این نکات استفاده کرده و مطالعه مفید و خوبی داشته باشید .


 

 هیچ قانونی برای زمان مطالعه نداریم. هر وقت راحت بودید چه صبح زود و چه شب تا دیروقت می‌توانید مطالعه کنید و درس بخوانید؛ ولی چهار زمان در یادگیری مهم است که بهتر است در این زمان‌ها مطالعه کنید:

 

اول صبح

تازه از خواب بیدار شده‌اید و ذهنتان آماده است که مطالب را به‌راحتی در خود نگه ‌دارد؛ پس برنامه‌های روزانه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که حتماً اول صبح نیم ‌ساعت یا یک ساعت درس بخوانید.

مطالعه در بعد از ظهر ها:

بعد از ظهر ، مغز دانش آموزان در ادغام اطلاعات جدید با آنچه که آنها می دانند مهارت دارد. در این زمان از روز ، دانش آموزان قادر به ایجاد ارتباط و معنادار کردن اطلاعاتی هستند که آموخته اند. بعضی از داوطلبان در ظهر به مدت کوتاهی می خوابند که این خواب برای مطالعه بسیار مناسب و خوب است . اگر ظهر مدت کوتاهی می خوابید حتما بعد از بیدار شدن به مطالعه بپردازید زیرا مغز استراحت کرده و آماده دریافت اطلاعات جدید است .

 

صبح ها و بعد از ظهر ها برای بسیاری بهترین زمان مطالعه هستند زیرا اگر در حین مطالعه سوالی پیش آمد ، همیشه می توانید با هم سن و سالان یا معلمان خود تماس بگیرید تا به سرعت موارد مبهم، شفاف سازی شود و به جواب سوالات خود برسید، زیرا این زمان فعالیت بیشتر افراد است و افراد زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه مراجعه می کنند.

 

 آخر شب

بعد از درس خواندن میخوابید و فعالیتی ندارید؛ پس مطالب فرصت پیدا می‌کنند تا از نیم‌کره‌ی راست که جایگاه حافظه‌ای کوتاه‌مدت است، وارد نیم‌کره‌ی چپ که جایگاه حافظه‌ی بلندمدت است، شوند و این کار سبب افزایش یادگیری می‌شود.

 

 دو ساعت قبل از غروب آفتاب

به دلیل کاهش اشعه‌ی کیهانی و نوع رابطه‌ی خورشید با زمین، اختلال حواس در این زمان کم می‌شود؛ پس سعی کنید از این زمان استفاده کنید.

 

البته این چهار زمان برای درس خواندن مناسب هستند ولی نباید زمان‌های دیگر را از دست بدهید و سعی کنید از تمام تایم های روز به درستی استفاده کنید .

 

 

 برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

 سایت برترها

 پیج اینستاگرام گروه انسانی

 پیج اینستاگرام گروه تجربی

مطالب مرتبط: 

روتین شبانه در یک برنامه ریزی اصولی – علی عباسی جو

علی عباسی جو: زمان درس خواندنتان را مدیریت کنید!

علی عباسی جو: وسواس مطالعاتی

Menu