یک روش مطالعه درس فیزیک

بهترین روش مطالعه درس فیزیک با منبع کانونی توسط آیدا مهربان

یک روش مطالعه درس فیزیک


سلام خدمت دوستان کنکوری:

من آیدا مهربان هستم؛ رتبه ۲۹۶منطقه، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.

در این مطلب قصد دارم بهترین روش مطالعه درس فیزیک رو باهم بررسی کنیم؛ با من همراجه باشید و سوالات خودتون رو در قسمت کامنت بنویسید.


یک روش مطالعه درس فیزیک



در این درس ابتدا برای فاز آموزشی باید کتاب های سطح یک رو تهیه کنید و انتخاب کتابهایی با سطح سوالات پیشرفته و پیچیده مثل (سه سطحی کانون) در این مرحله توصیه نمی شود. قبل از هر چیزی برای فهم عمیق و درست هر مطلب باید 5 گام آموزشی:(1 -فهم اولیه از طریق تست آموزشی-تمرینی و آزمونی 2-تسلط 3-ارزیابی 4 -مرور و نگه داری مطالب 5 -جمع بندی) طی شود.

در فاز اول که شامل فهم اولیه است، باید در سه سطح آموزشی، تمرینی و آزمونی تست کار شود. در این مرحله شما باید در ابتدا درسنامه مربوط به آن مبحث رو به طور کامل و دقیق بخونید و به درک درست و عمیقی از آن برسید و نباید صرفا به حفظ کردن فرمول ها اکتفا کنید. سعی کنید از مطالب آموخته شده ،مثال های آموزشی در حالت های مختلف رو حل کنید و آن مباحث رو در زندگی واقعی خودتون شبیه سازی کنید.

بعد از یادگیری عمیق درسنامه باید از مباحث خوانده شده تست آموزشی بزنید تا بتونید طبقه بندی درستی از آن مطالب را در ذهنتون ایجاد کنید. بعد از مطالعه ی هر مبحث تست های آموزشی مربوط به آن بخش رو زده و از روی پاسخنامه سوالاتتون رو تصحیح و تحلیل کنید. درسته که این تست ها در فاز آموزشی زده می‌شوند اما نباید زمان خیلی زیادی رو برای تحلیل از شما بگیرند. حتما حواستون باشه که هنگام تست زنی سوالات مهم را نشان دار کنید. در فاز تحلیل تست ها به سراغ تست های نزده، غلط ها و درست های شک‌دار خود برویگد و از پاسخنامه کتاب برای تحلیل این دسته از سوالات کمک بگیرید. در آخر قبل از پاسخگویی به تست های آخر فصل به نکات مهمی که یادداشت کردید و چکیده نویسی فرمول هاتون مراجعه کرده تا به سطح تسلط خوبی از آن مبحث برسید. حواستون باشه که برای چکیده نویسی درس فیزیک نیازی به یادداشت کردن مطالب حفظی نیست و صرفا یاداشت کردن فرمول ها برای فاز مرور وجمع بندی میتونه مفید باشه.

منبع کانونی من برای درس فیزیک کتاب سه سطحی کانون بود. این کتاب گزیده ای از سوالات نکته دار و مهم آزمون های قلم چی بوده و برای دانش آموزانی که به دنبال سوالات چالشی میگردند این کتاب به عنوان یک منبع سطح دو میتونه انتخاب درستی باشه. این کتاب در سه دسته (نسبتا دشوار-دشوار-دشوارتر)

سوالات رو طبقه بندی کرده و هر دانش آموزی متناسب با بازه‌ی ترازی ازمون قلمچی که در ان قرار دارد پاسخگویی به یک سری از سوالات به او توصیه می شود. دانش آموزانی با بازه ی ترازی بین 5000 تا6250 از سوالات نسبتا دشوار، بازه ی ترازی بین 6250 تا7000 سوالات دشوار و افرادی که تراز بالای 7000 دارند از هر سه دسته سوالات میتوانند استفاده کنند. علاوه بر این موارد در ابتدای هر بخش تعداد سوالات مورد انتظار برای پاسخگویی دانش آموزان در هر بازه ی ترازی آورده شده است و به نوعی مالک مناسبی برای هدف گذاری دانش آموزان به حساب می آید. در این کتاب هر تست شناسنامه دار بوده و حاوی مواردی از قبیل تاریخ برگزاری آزمون مربوطه، درصدی از دانش آموزان که اقدام به پاسخگویی این سوالات کرده اند و درصدی که درست جواب داده اند آورده شده است و از این رو یک ویژگی مثبت برای این کتاب به حساب می آید. بنابراین با این توضیحات کتاب سه سطحی فیزیک کانون به عنوان یک منبع سطح دو برای دانش آموزان می تواند انتخاب مناسبی باشد. 

موفق باشید.

 

برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

سایت برترها

پیج اینستاگرام گروه تجربی

برای دیدن مطالب آموزشی آیدا مهربان: 

نکات مولکول‌ها در خدمت تندرستی_شیمی دوازدهم تجربی_آیدا مهربان

اسیدها و بازها_شیمی دوازدهم_آیدا مهربان

اکسایش و کاهش_شیمی دوازدهم_آیدا مهربان

Menu