آزمونک درس چهار تا هفت - دینی دهم انسانی- آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم سوالات تستی درس چهار تا هفت دینی را با هم بررسی کنیم . امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر ، یاری کند .

آزمونک درس چهار تا هفت  - دینی دهم انسانی- آیدا علی بخشی

سلام به همه دوستان !

در این مطلب قصد داریم  سوالات تستی درس چهار تا هفت دینی دهم را با هم بررسی کنیم . 

امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر ، یاری کند .

آزمونک درس چهار تا هفت  - دینی دهم انسانی- آیدا علی بخشی








آیدا علی بخشی

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400

  صفحه اینستاگرام ما  

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه ، پیج کانون برترها را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .

ویژگی های این مطلب:

20 تست از درس چهار تا هفت دینی دهم

پاسخ تشریحی کامل

سوال1:گزینه 2.

شور و نشاط انسان به این دلیل است که او می داند هیچ یک از کارهای نیکش بی جواب نمیماند.حتی اگر کسی آنها را نبیند یا متوجه آنها نشود.

سوال2:گزینه 4.

از نظر خداپرستان حقیقی کسانی از مرگ میترسند که یا با کوله باری از گناه با آن مواجه شده اند و یا خود را برای آن آماده نکرده اند.

سوال3:گزینه3.

طبق آیه:"و ما یهلکنا الا الدهر" آنها عقیده دارند که آنان را فقط گذشت روزگار نابود می کند.

سوال4:گزینه2.

آنها به دلیل فرو رفتن در هوس ها دنیا را معبود و هدف خود قرار میدهند.


سوال5:گزینه1.

پیامبران ایمان به آخرت را در کنار توحید و یکتاپرستی در سرلوحه دعوت خود قرار داده اند و آن را لازمه ایمان به خدا دانسته اند.

سوال6:گزینه3.

در عبارت"و من اصدق من الله حدیثا" خداوند خود فرموده که چه کسی راستگوتر از من است؟پس گواه ما در صدق این آیه نیز همین عبارت است.

سوال7:گزینه1.

و برای ما مثلی زد در حالی که آفرینش نخستین خود را فراموش کرده بود گفت:کیست که این استخوان های پوسیده را دوباره زنده کند؟بگو همان خدایی که آنها را برای نخستین بار آفرید و او به هر خلقتی داناست.این آیه نیز با آفرینش نخستین انسان تطابق دارد.

سوال8:گزینه 4.

طبق فرموده قرآن کریم:"وای در آن روز بر تکذیب کنندگان.همان ها که روز جزا را انکار می کنند.تنها کسی آن را انکار می کند که متجاوز و گناهکار است.


سوال 9:گزینه1.

انسان ها بعد از مرگ وارد برزخ میشوند و تا قیامت در آنجا می مانند.

سوال10:گزینه2.

پس از مرگ گرچه فعالیت های حیاتی بدن متوقف میشود  اما فرشتگان حقیقت وجود انسان را که همان روح اوست توفی می کنند.یعنی آن را به طور تمام و کمال دریافت می کنند.بنابرین گرچه بدن حیات خود را از دست میدهد اما روح همچنان به حیات و فعالیتش ادامه میدهد.این ویژگی به حیات مربوط است.

سوال11:گزینه2.

در سوره نساء آمده است فرشتگان به ظالمان خطاب کرده و از احوال آنها می پرسند و در مقابل آنها پاسخ داده و خود را از مستضعفین روی زمین معرفی می کنند.

سوال 12:گزینه 3.

روزه ونماز و ختم قرآن ما تقدم هستند زیرا دامنه آنها محدود به زندگی ما میشود و پرونده این اعمال بعد از مرگ بسته میشوند.

اما درباب اهدای کتاب به کتابخانه و تولید بازی غیراخلاقی برای کودکان از آنجا که دامنه این اعمال محدود به زندگی انسان نیست و پرونده آنها بعد از مرگ بسته نمیشوند جزء اعمال ماتاخر محسوب میشوند.


سوال 13: گزینه 2.

طبق فرموده قرآن کریم:" و تنها نیکوکاران اند که از وحشت این روز در امان اند."

سوال 14:گزینه 2.

طبق توالی رخداد های مرحله دوم قیامت برپا شدن دادگاه عدل الهی قبل از دادن نامه اعمال و بعد از کنار رفتن پرده از حقایق عالم رخ میدهد.

سوال 15:گزینه 3.

پیامبران و امامان از آنجا که ظاهر و باطن اعمال انسان را دیده اند و از هر خطایی مصون و محفوظند بهترین گواهان قیامت به شمار می روند.

سوال 16:گزینه3.

اعمال پیامبران و امامان ملاک سنجش اعمال است زیرا اعمال آنان عین اعمالی است که خدا فرموده.


سوال 17:گزینه 3.

شخضی از امام کاظم(ع) درباره وضعیت مومنان پس از مرگ پرسید:"آیا مومن به دیدار خانواده اش می آید؟"

فرمود:"آری"

پرسید:"چقدر؟"

فرمود:"بر حسب مقدار فضیلت هایش.برخی از آنان هرروز و برخی هر دو روز و برخی هر سه روز و کمترین آنان هرجمعه."

سوال 18: گزینه 4.

خداوند در آیات سوم و چهارم قیامت، خطاب به کسانی که به انکار معاد می پردازند می گوید:"نه تنها استخوان های آنها را به حالت اول در می آوریم بلکه سرانگشتان آنها را نیز همان گونه که بوده مجددا خلق می کنیم."

سوال 19:گزینه2.

از پیامدهای مهم این نگرش برای انسانی که بی نهایت طلب است و میل به جاودانی دارد این است که می کوشد راه فراموش کردن و غفلت از مرگ را پیش گیرد و خود را به هرکاری سرگرم سازد تا آینده تلخی را که در انتظار دارد فراموش کند.

سوال20:گزینه2.

طبق آیه:"و ما لهم بذلک من علم/ان هم الا یظنون" آنها این سخن را از روی علم نمی گفتند . بلکه فقط ظن و خیال آنان بود.

 


تهیه کننده:


آیدا علی بخشی - دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

سپاس از توجه شما



برای دریافت فایل کامل این مطلب، فایل پی دی اف را در انتها دانلود کنید.


Menu