گفتگوی رتبه 5 منطقه 3 سال 98 با رتبه 6 منطقه 2 سال 1400

معرفی: سوگند خندان رتبه 6 منطقه 2 سال 1400 (نقاش) شهر: ساوه سالهای حضور در کانون: یک سال مدرسه و رشته دبیرستان: مدرسه فرزانگان، رشته ر

گفتگوی رتبه 5 منطقه 3 سال 98 با رتبه 6 منطقه 2 سال 1400

معرفی:

سوگند خندان رتبه 6 منطقه 2 سال 1400 (نقاش)

شهر: ساوه

سالهای حضور در کانون: یک سال

مدرسه و رشته دبیرستان: مدرسه فرزانگان، رشته ریاضی فیزیک

اولین تراز آزمون های کانون: 5400

میانگین تراز آزمون های کانون: 7400گفتگوی رتبه 5 منطقه 3 سال 98 با رتبه 6 منطقه 2 سال 1400

 

از چه زمانی تصمیم گرفتی به کانون بیای و در آزمون های آزمایشی هنر شرکت کنی؟

از مرداد ماه به طور جدی تصمیم گرفتم درس خواندن رو شروع کنم و از همان اوایل آزمون های کانون قلم چی را ثبت نام کردم و طبق بودجه بندی و برنامه راهبردی پیش رفتم.

مهمترین ویژگی شرکت در آزمون های کانون برای من، بودجه بندی بود. من اوایل برای درس هایم معلم و مشاورتحصیلی نداشتم بخاطر همین اولویتم یک برنامه راهبردی استاندارد بود.

 

 علت تغییر رشته ات چه بود؟ 

من به معماری داخلی علاقه داشتم و رفتم رشته ریاضی، منتهی به اون صورت علاقه نداشتم. علاقه اصلیم نقاشی بود بخاطر همین تصمیم گرفتم علاقه اصلی ام را دنبال کنم و کنکور هنر دادم.

 

برای تابستان چه اهدافی تعیین کردی؟

مهمترین  برنامه ام برای تابستان، استراحت و آرامش بود، چون سال کنکور اضطراب و فشار روانی زیادی دارم (تابستان را به خودم و آرامش خودم اختصاص دادم).


میانگین ساعات مطالعه ات چگونه بود؟

ساعت مطالعه ام تا قبل عید بین 4 تا 6 ساعت بود گاهی حتی به 9 ساعت هم می رسید بعضی روزها که خیلی عالی می خواندم. بعد از عید ساعت مطالعه ام را بالا بردم و به صورت جدی تر درس ها رو دنبال کردم و روزانه تا 10 ساعت مطالعه داشتم و روزهای منتهی به کنکور هم به 12 ساعت می رسید.

 

برای فاصله دو هفته ای بین آزمون ها چه برنامه ای داشتی؟ 

در فاصله دو هفته ای بین آزمون ها، هدفگذاری می کردم و به خودم می گفتم باید در این فاصله این میزان پیشرفت کنم و علاوه بر بودجه بندی کانون، درس هایی دیگه که حس می کردم ضعف دارم آنها را هم در برنامه روزانم به صورت جدا قرار می دادم و حتما می خواندم.


کدام درس ها نقطه قوتت در آزمون ها بود؟

بیشتر از همه درس هایی مثل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، دینی تسلط داشتم ولی درس های دیگر را هم به توازن حفظ می کردم.

بیشتر از همه و همیشه در آزمون ها، درس درک عمومی هنر نقطه قوتم بود چون که خیلی بهش علاقه داشتم و خیلی زیاد برایش وقت می گذاشتم و تسلط زیادی پیدا کردم.


در کدام یک از درس ها در کنکور درصد خوبی کسب کردی؟

درصدهایم در کنکور طبق انتظارم بود همان قدری که می خواستم و براش تلاش کرده بودم شد. یکی از نکات مثبت درصد هایم در درس ها، حفظ تعادل بود و همشون در یک رده بودند.

درک عمومی هنر 45 درصد، درک عمومی ریاضی و فیزیک 55 درصد، دینی 76 درصد، خلاقیت نمایشی 45 درصد، ترسیم فنی 46 درصد

 

در کدام درس ها با تغییر روش مطالعه پیشرفت کردی؟

در درس خلاقیت نمایشی با تغییر روش مطالعه توانستم پیشرفت کنم. بخاطر اینکه از همان اوایل زیاد به این درس اهمیت ندادم و جدیش نمی گرفتم چون زیاد بهش علاقه نداشتم. بعد از عید متوجه شدم خیلی درس خلاقیت نمایشی ضعیف ام مجبور شدم به جای اینکه خودم درس نامه های این درس را بخوانم چند جلسه معلم خصوصی گرفتم و در این درس پیشرفت کردم.

 

در تحلیل آزمون ها جدیت داشتی؟ روشت چگونه بود؟ 

تحلیل آزمون بسیار برایم اهمیت داشت بخصوص برای درس های اختصاصی. بخاطر اینکه در درس های عمومی با منابع تستی دیگر غیر از آموزن ها می شود پیشرفت کرد. دروس اختصاصی به شکلی هستند که ما هر چقدر بیشتر تحلیل کنیم و تست کار کنیم بهتر مطالب برایمان جا می افتند. همیشه خیلی دقیق خود پاسخنامه را بررسی می کردم، سعی می کردم که بفهمم و قسمت هایی را هم که نمی دانستم حتما حتما از داخل کتابها و درسنامه مطالعه می کردم.

دفتر برنامه ریزی نداشتم اما مدیریت خیلی خوبی سال کنکورم داشتم، تسلط خاصی به درس هام پیدا کردم. هر وقت می خواستم درس بخوانم می دانستم چه درسی رو باید بخوانم و چجوری باید بخوانم. 


برای دروس عمومی چه برنامه ای داشتی؟

برای دروس عمومی درسنامه را با دقت می خواندم و تست زیادی کار می کردم.

 

چه احساسی از وضعیف خود (کسب رتبه 6 منطقه دو) داری؟

اوایل زمانی که درس خواندن را شروع کردم، هدف اصلی ام نقاشی دانشگاه تهران بود ولی بعد از مدتی هدف اصلیم کسب رتبه تک رقمی شد و این شد آرزوم. وقتی به دستش آوردم بیشترین حسی که داشتم این بود که باور کردم که هر چیزی که می خوام می توانم به دستش بیارم. همین که برایش تلاش کنم حتما بهش می رسم.


نقش پدر و مادرت در موفقیت شما چه بود؟ 

نقش خانوادم سال کنکور خیلی پررنگ بود و خیلی حمایتم کردند بخصوص مادرم. مادرم خیلی بهم روحیه می داد و این بار روانی سال کنکور برایم برداشته می شد. حتی وقتی یه روز مادرم خونه نبود، من به سختی درس می خواندم و همیشه به پشتوانه اش دلگرم بودم.



تهیه و تنظیم: گلشن اسکندری رتبه 5 منطقه سه کنکور 98 

Menu