تست و کامنت‌های منتخب- آنتالپی و سرعت- نوید آرمات

سلام در این مطلب میخواهیم با هم به جمع بندی نکات آنتالپی و سرعت شیمی یازدهم (مطابق با آزمون 31 اردیبهشت) و خلاصه نکات که برای پاسخگویی به سوالات آزمون باید به آن‌ها مسلط باشید، بپردازیم.

تست و کامنت‌های منتخب- آنتالپی و سرعت- نوید آرمات

سلام

در این مطلب میخواهیم با هم به جمع بندی نکات آنتالپی و سرعت شیمی یازدهم (مطابق با آزمون 31 اردیبهشت) و خلاصه نکات که برای پاسخگویی به سوالات آزمون باید به آن‌ها مسلط باشید، بپردازیم.


کامنت های شما؛ (از این بخش غافل نشوید چرا که ممکن است پرسش دوستان، سوال شما نیز باشد.)


کامنت محمد کشاورز، تجربى نظام جدید - مرودشت آنتالپی پیوند با انرژی پیوند فرق می‌کنه.اولی مقدار انرژی لازم برای شکستن یه مول پیونده..دومی انرژی‌ای ک خود پیوند داره..چ جوری بگم ک بهتره متوجه بشین..وقتی یه ماده پیوندهای سست‌تری داشته باشه ناپایدارتره و ینی محتوای انرژی بالاتری داره..ولی هرچی پیوند آنتالپی بیشتری داشته باشه مقدار انرژی بیشتری برا شکستن و غلبه کرده بهش نیاز داریم..برا همین پایدارتر میشه و اگه این پیوندها بشکنن مقدار انرژی کمتری نسبت ب پیوندهای سست‌تر در اختیارمون قرار میدن(اصولاً انرژی میگیرن ک بازم کمتر میشه!)_ثبت شده در صفحه دوازدهم تربیت بدنی در تاریخ 14000202


کامنت کاربر آیا در هر واکنش سوختنی اتم کربن تولید میشه؟_ثبت شده در صفحه نهم در تاریخ 14000124

پاسخ کامنت کاربر بله در سوختن فراورده همیشه شامل کربن دی اکسید و بخار آب هست.

پاسخ کامنت کاربر من پایین هم پرسیدم ؛ منظورم یه چیز خالصی مثل هدیروژنه(بسیار آتش گیره و به همین دلیل در طبیعت به صورت آزاد و گازی وجود ندارد)حالا مثلا تو آزمایشگاه تو یه ظرفی هیدروژن داریم اگه جرقه ای داخل ظرف تولید کنیم یا دمای اون ظرف رو فوق العاده زیاد کنیم؛ و واکنش سوختن هیدروژن انجام بشه؛ اتم هیدورژن تولید میشه؟


کامنت کاربر من این مدل تستای شیمی که دوتا گاز رو مثلا مخلوطشون شروع به سوختن می‌کنه رو بلد نیستم، ممکنه کسی بهم روش کلی حلشون رو توضیح بده؟ اینکه باید چیکار کنیم اصلا؟_ثبت شده در صفحه یازدهم تجربی در تاریخ 14000122

پاسخ کامنت کاربر  ببین یه حالتی هست بهت مقدار مول رو میده بعد میای مقدار مول هرکدوم رو در آنتااپی سوختن میکنی و یه اطلاعات دیگ تو مسئله بهت میده با دو معادله دو مجهول حل میکنی.یه حالت دیگ هست که اصلا با مول کاری نداره با جرم بیشتر کا داره اون موقع باید برای هر گاز مقدار مولش رو یه متغیر در نظر بگیری و در جرم مولی ضرب کنی جمعشون رو برابر با مجموع جرم گاز‌ها قرار بدی که دوباره آخرش میشه یه دومعاده و دو مجهول.

پاسخ کامنت  ایمان حسین نژاد - دانشجوی رشته‌ی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران  سلام.وقت بخیر.تو این سبک مسئله که بهش دو معادله دو مجهول هم گفته میشه مول یکی رو ایکس و مول دیگری رو ایگرگ در نظر بگیر، بعدش حالا باید ببینیم چه داده‌ای به ما داده شده، اونوقت با استفاده از اونا دو معادله تشکیل میدیم و متغیرامون رو حساب میکنیم.اغلب مجموع جرم گازها، جرم هر کدوم از فراورده‌ها یا کمیتی که کمک کنه یکی از واکنش‌دهنده‌ها حداقل پیدا بشن بهمون داده میشه که میتونیم ازش برای حل سوال استفاده کنیم.

پاسخ کامنت کاربر  آهان راستی تا یادم نرفته این رو هم بگم من خودم بعضی از این تیپ سوالارو با یه روش دیگه حل می کردم به صورت ذهنی که اصلا نیازی به معادله نوشتن نداشت ولی خوب از همون اصل معادله پیروی میکنه مثلا به شما مجمع شمار مول‌ها رو میدن و مجموع جرم شما مجموع شمار مول رو بیاید در جرم مولی هر دو گاز ضرب کنید و دو تا عدد بدست میاد که فاصله هر کدوم رو از مجموع جرم بدست بیارید مثلا یکی میشه 343 اونیکی میشه 1372 یعنی فاصله یکی از مجموع جرم چهار برابره اونیکی هس پس مقدار مولش یک چهارم اونیکی هس.(این روش رو خودمم.


کامنت کاربر میتونیم بگیم سرعت دو ماده شرکت کننده در واکنش که ضریب استوکیومتری یکسانی دارند در هر لحظه از واکنش با هم برابره؟_ثبت شده در صفحه یازدهم تجربی در تاریخ 14000117

پاسخ کامنت کاربر  سلام دوست عزیز بله برای سرعت می‌تونیم نسبت به ضرایب استوکیومتریشون بگیم ولی برای غلظت نمیشه.


!!! در پیوست این مطلب سوالات شیمی 2 آزمون قلم چی 26 اردیبهشت سال گذشته برای شما عزیزان قرار داده شده است؛ حل و بررسی این سوالات برای آمادگی در آزمون پیش رو الزامی است.!!!


بخشی از سوالات آزمون قلم چی


دوستان عزیز می توانید برای دسترسی به نسخه کامل تست های این مبحث و پاسخ آن ها به همراه پاسخ فایل پی دی اف زیر را دانلود کنید!

فراموش نکنید اگر سوالی در رابطه با این مبحث داشتید می توانید به راحتی در کامنت ها سوال خود را برای ما بنویسید.


دوستان عزیزم  ما تصمیم گرفتیم برای اینکه بتونیم ارتباطمون رو با هم بیشتر کنیم و قدم به قدم کنارتون باشیم، صفحه ی اینستاگرام متا رو بسازیم 

و همراهتون باشیم. 

متا کنکور


با آرزوی موفقیت و کامیابی 


گلنوش بیرانوند، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه شریف

نوید آرمات، دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه تهران

Menu