قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور، از رتبه 576 تا رتبه 353

ابتدا مادرم پیگیر بودند که به دانشگاه صنعتی اصفهان بروم؛ ولی پدرم تأکید کردند که یک سال دیگر درس بخوانم. البته بعد از این تصمیم‌گیری، مادرم هم از من حمایت کردند.

قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور، از رتبه 576 تا رتبه 353

قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور از اصفهان

از رتبه‌ی ۵۷۶ سال ۹۷ تا رتبه‌ی ۳۵۳ سال ۹۸


بصیر ابراهیم‌پور در یک نگاه

شهر: اصفهان

سال‌های حضور در کانون: دوم تا چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیل به‌مدت ۴ سال 

رتبه‌ی سال ۹۷: ۵۷۶ ریاضی 

رتبه‌ی سال ۹۸: ۳۵۳ ریاضی 

میانگین تراز 3آزمون اول: 5632

میانگین تراز 3 آزمون آخر: 6455

میانگین تراز کل: 5953

میانگین تراز سال قبل: 5381

رشته‌ی قبولی: مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر 

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی علوم اقتصادی، بازنشسته‌ی صنعت فرش 

تحصیلات و شغل مادر: کارشناسی زبان انگلیسی، خانه‌دار


قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور، از رتبه 576 تا رتبه 353


چرا تصمیم گرفتید دوباره برای سال دوم کنکور بدهید؟

سابقه‌ی مشکلات قلبی داشتم و در روز کنکور هم حال خوبی نداشتم؛ به همین دلیل هم در کنکور به هدفم نرسیدم. با همان رتبه هم در دانشگاه صنعتی اصفهان قبول می‌شدم؛ ولی چون به خودم ایمان داشتم، تصمیم گرفتم یک بار دیگر کنکور بدهم.

چرا سال دوم نتیجه‌ی بهتری گرفتید؟ چه کار ویژه‌ای انجام دادید؟

با تجربه‌ام در سال اول نتیجه گرفتم که نباید هیچ استرس و فشار روحی داشته باشم و از همان اول به هدفم فکر می‌کردم. در سال دوم زمان زیادی داشتم که توانستم تست‌های بیشتری تمرین کنم.

سال دوم ناامید نشدید؟

بعد از نتیجه‌ی کنکور دلسرد شده بودم و کمی ناامید بودم؛ بااین‌حال شروع کردم به درس‌خواندن. بعد از آن، دوباره ناامید شدم و حتی سه ماه درس‌خواندن را کنار گذاشتم. در نهایت به‌کمک مشاور و پدرم دوباره توانستم روحیه‌ام را به دست بیاورم و درس بخوانم.

نظر خانواده‌تان درباره‌ی این تصمیم چه بود؟

ابتدا مادرم پیگیر بودند که به دانشگاه صنعتی اصفهان بروم؛ ولی پدرم تأکید کردند که یک سال دیگر درس بخوانم. البته بعد از این تصمیم‌گیری، مادرم هم از من حمایت کردند.

در کدام آزمون بهترین تراز خود را کسب کردید؟

در آزمون یکی مانده به آخر کانون، به تراز بالایی رسیدم و به روحیه‌ام خیلی کمک کرد.

قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور، از رتبه 576 تا رتبه 353


در کدام درس‌ها وضعیت بهتری داشتید؟

در درس‌های اختصاصی در درس فیزیک قوی بودم و نمره‌ام ۷۲ شد. در درس‌های عمومی هم در درس  زبان نمره‌ام ۸۳ شد.

شيوه‌ی مطالعه‌ی شما در درس‌هاي فيزيك و زبان كه بهترين نمره را در كنكور داشتی چگونه بود؟ 

در درس فيزيك چون پشت‌كنكوري بودم، نيازي به يادگيري مجدد و خواندن دوباره‌ي درس‌نامه نداشتم، فقط با استفاده از خلاصه‌نويسي‌هايم در سال اول، فرمول‌ها و نكته‌ها را مرور مي‌كردم و سپس به سراغ تست مي‌رفتم. البته تعداد تست را هم با توجه به اهميت آن فصل يا مبحث در كنكور در نظر مي‌گرفتم كه يكي از منابع من كتاب آبي كانون بود.در درس زبان در قسمت گرامر وضعيت خوبي داشتم و بيشتر زمان خودم براي اين درس را صرف مطالعه‌ی لغات مي‌كردم كه اين كار را هم با استفاده از فلش‌كارت هايي كه خودم از لغات زبان درست كرده بودم انجام مي‌دادم.

دوران طلایی نوروز چگونه گذشت؟

سه روز اول در منزل درس خواندم و بعد از آن، به پیشنهاد پشتیبانم، یک روز به‌صورت آزمایشی در اردوی مطالعاتی کانون شرکت کردم. با توجه به فضای بسیار خوب این اردو، تا آخر تعطیلات در آن‌جا بودم و کمک زیادی به من کرد.

از کدام کتاب‌‎های کانون استفاده کردید؟

از کتاب‌های زرد کانون استفاده کردم که کمک بسیار زیادی به من کرد.


در سال 97 در آزمون‌ها همیشه تراز بالایی داشتم؛ اما دچار استرس کاذب بودم. در روز کنکور هم استرس گرفتم و نتیجه‌ام خراب شد. خانواده‌ام باور نمی‌کردند که واقعاً حالم در جلسه‌ی کنکور بد شده است. این موضوع گذشت تا اینکه در یک جلسه‌ی ورزشی حالم بد شد و فهمیدند که 5درصد نارسایی قلبی دارم. داروهایی مصرف کردم که اثر خواب‌آلودگی و افسردگی داشت و تا سه ماه نتوانستم درس بخوانم. 

یک شب پدرم داستان سختی‌های زندگی‌شان را برایم تعریف کردند. ایشان دو بار ورشکسته شده بودند و دوباره تلاش کرده بودند. به‌کمک مشاورم دوباره درس‌خواندن را شروع کردم. چون درس‌ها را سال قبل خوب خوانده بودم، نیاز نبود از اول همه را بخوانم. برخی مباحث را حذف کردم و برای برخی مباحث فقط تست زدم. 

در آزمون‌ها توانستم به تراز دلخواهم هم برسم. پیش از کنکور با خودم تمرین کردم که کنکور را یکی دیگر از آزمون‌ها بدانم تا استرسی نداشته باشم؛ در نتیجه موفق شدم. از پدرم سپاس‌گزارم که به من کمک کردند.

قهرمان پیشرفت: بصیر ابراهیم‌پور، از رتبه 576 تا رتبه 353


Menu