قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی، از رتبه 6467 تا رتبه 504

با خودم فکر کردم که نوروز، هر سال تکرار می‌‌شود و اگر یک سال دیدوبازدید عید را از دست بدهم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از آزمون 18 اسفند تا آزمون 17 فروردین، 400 نمره جهش داشتم و از تراز 6600 به 7000 رسیدم.

قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی، از رتبه 6467 تا رتبه 504

قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی از اراک

از رتبه‌ی ۶۴۶۷ سال ۹۷ تا رتبه‌ی ۵۰۴ سال ۹۸



حسین عیوضی در یک نگاه

شهر: اراک (استان مرکزی) 

سال‌های حضور در کانون: اول تا سوم راهنمایی، سوم و چهارم دبیرستان و یک‌سال فارغ‌التحصیل به‌مدت 6 سال 

رتبه‌ی سال ۹۷: ۶۴۶۷ تجربی 

رتبه‌ی سال ۹۸: ۵۰۴ تجربی 

میانگین تراز 3 آزمون اول: 6609

میانگین تراز 3 آزمون آخر: 6571

میانگین تراز کل: 6637

میانگین تراز سال قبل: 6129

 رشته‌ی قبولی: پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی 

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم، آرایشگر 

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم، خانه‌دار

قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی، از رتبه 6467 تا رتبه 504



روشت برای مطالعه‌ی درس‌های عمومی و اختصاصی به چه نحوی بود و برای هر کدام چقدر وقت گذاشتید؟

زمان وقت‌گذاشتن برای درس‌هایم نسبت به ضرایب کنکور، 3 به 1 بود. سه واحد زمانی برای درس‌های اختصاصی و یک واحد زمانی برای درس‌های عمومی در نظر می‌گرفتم. از روش‌های ‌زیر برای مطالعه‌ی درس‌ها استفاده می‌کردم که فکر می‌کنم برای بقیه‌ی کسانی که کنکور دارند می‌تواند مفید باشد. برای زیست‌شناسی،اول روزنامه‌وار در حد 5 تا 10 دقیقه، یک دور درس را می‌خواندم تا متوجه شوم موضوع درس چیست. دور دوم، درس را کامل حفظ می‌کردم و می‌خواندم و نکات مهم را نشان‌دار می‌کردم. در نشانه‌گذاری، کلمه‌ی «بیشتر» را سبز و کلمه‌ی «کمتر» را قرمز می‌کردم که فرق جمله‌ها برایم مشخص شود. سپس در حد 5 تا 10 دقیقه، یک بار دیگر درس را بازخوانی می‌کردم و حداقل 6 ساعت پس از مطالعه‌ی زیست شروع می‌کردم به تمرین تست. برای درس ادبیات فارسی، در حد فاصل آزمون‌ها در هفته‌ی اول، ابتدا لغات و املای لغات را می‌خواندم و تست می‌زدم. در هفته‌ی دوم، قرابت معنایی و آرایه‌های ‌ادبی و در زمان‌های اضافی دستور زبان را می‌‌خواندم. در درس زبان انگلیسی، ضعیف بودم. در زمان‌های اضافی، هر شب لغات زبان را می‌‌خواندم. برای درس ریاضی و فیزیک و مسائل شیمی هم راهکار دیگری داشتم. درس‌نامه‌ی کتاب را می‌‌خواندم و سپس درس‌نامه‌ی کتاب کانون را می‌‌خواندم. اگر درس را یاد نمی‌گرفتم، فیلم‌های ‌آموزشی سایت کانون را می‌دیدم و سپس تمرین تست می‌کردم.

هدف شما از حضور در آزمون‌های ‌کانون چه بود؟

من 50 تا 60درصد از موفقیت خود را به‌دلیل شرکت در آزمون‌های ‌کانون می‌‌دانم و به بقیه هم توصیه می‌کنم حتماً در آزمون‌ها شرکت کنند. کانون مانند آینه‌ای است و وضعیتمان را به ما نشان می‌‌دهد. اگر عقب باشیم، می‌فهمیم که باید تلاش خود را بیشتر کنیم و اگر جلو باشیم، باید وضعیت خود را ثابت نگه داریم.

نوروز سال 98 چطور گذشت؟

با خودم فکر کردم که نوروز، هر سال تکرار می‌‌شود و اگر یک سال دیدوبازدید عید را از دست بدهم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از آزمون 18 اسفند تا آزمون 17 فروردین، ۴۰۰ نمره جهش تراز داشتم و از تراز 6600 به 7000 رسیدم. چون می‌دانستم خانواده دیدوبازدید دارند و برنامه‌های ‌عید را داریم، هر روز به کتابخانه می‌رفتم و آن‌جا درس می‌‌خواندم.

برای فاصله‌ی بین آزمون‌ها چه برنامه‌ای داشتید؟

جا دارد از استاد امیر قاسمی (دبیر شیمی کانون) تشکر کنم. من از برنامه‌ی ایشان کمک گرفتم. برنامه به این صورت بود که هفته‌ی اول، شنبه تا پنج‌شنبه، 70درصد مطالب را مطالعه می‌کردم و روز جمعه، همان مطالب را دوره می‌کردم. در هفته‌ی دوم، از شنبه تا سه‌شنبه، 30درصد باقی‌مانده‌ی برنامه‌ را مطالعه می‌کردم. چهارشنبه در بازه‌های ‌2 تا 3ساعته درس‌های اختصاصی را دوره می‌کردم و پنج‌شنبه در بازه‌های یک‌ونیم‌ساعته درس‌های عمومی را می‌خواندم. ‌پنج‌شنبه‌ی قبل از آزمون، آزمون غیرحضوری را پاسخ می‌دادم.

قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی، از رتبه 6467 تا رتبه 504


به‌جز درس‌خواندن به تفریح هم اهمیت می‌‌دادید؟

اصلاً دوست ندارم تک‌بعدی باشم. هفته‌ای دو جلسه، فوتسال بازی می‌کردم؛ ولی روزهایی که تمرین فوتسال داشتم، به‌جای 8 صبح، 7 صبح درس‌خواندن را شروع می‌کردم.

کدام کتاب در پیشرفت شما مؤثر بود؟

در اکثر درس‌ها از کتاب‌های آبی کانون استفاده می‌کردم؛ ولی مهم‌تر از همه، بیشترین ترازهایم را در 4 آزمون جامع کانون و سپس در کنکور به دست آوردم. به نظرم کتاب‌های ‌زرد کانون بسیار تأثیرگذار بود و به بقیه هم توصیه می‌کنم از این کتاب‌ها استفاده کنند.

نقش پدر و مادر را چه می‌دانید؟

پدرم به‌صورت مستقیم و مادرم به‌صورت غیرمستقیم نقش داشتند. بعد از هر آزمون، همراه با پدرم کارنامه‌‌ام را تحلیل می‌کردم و با کارنامه‌ی آزمون قبلی مقایسه می‌کردم. ممنونم از مادرم که فضای خانه را برایم مهیا می‌کردند.

عامل اصلی موفقیت خود را چه می‌دانید؟

همیشه بی‌سروصدا کار می‌کردم و اگر ترازم خوب می‌شد، جار نمی‌زدم. اگر هم کم می‌شد، ناامید نمی‌شدم و با آرامش، به کارم ادامه می‌دادم.

حرفی مانده که نگفته باشید؟

مدتی پیش در مقاله‌ای خواندم که کشورهای دنیا به جهان اول و دوم و سوم تقسیم می‌شوند. مردم در جهان سوم منتظر آمدن روزهای خوب هستند، نه ساختن آن. روزهای خوب را باید خودمان برای خودمان بسازیم و منتظر آمدن آن نباشیم. در پایان، از آقای کاظم قلم‌چی بابت آزمون‌ها، از آقای قاسمی، دبیر شیمی و از پسرعمویم، آقای مهدی ایزدی تشکر می‌کنم.


قهرمان پیشرفت: حسین عیوضی، از رتبه 6467 تا رتبه 504


Menu