قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی، از رتبه 29962 تا رتبه 162

دیدگاه جامعی درباره‌ی عید داشتم. برای آزمون‌های عید، برنامه‌ریزی کرده بودم. در برنامه‌ریزی‌ام سه پروژه برای چهار درس تاریخ و جغرافیا و عربی و معارف تعریف کردم. مهم‌ترین دوره برای کنکوری‌ها عید است.

قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی، از رتبه 29962 تا رتبه 162

قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی از زنجان

از رتبه‌ی 29962 تجربی سال ۹۷ تا رتبه‌ی 162 انسانی‌ سال ۹۸



سیدامیرمسعود نبوی در یک نگاه

شهر: زنجان 

سال‌های حضور در کانون: سوم و چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیل به‌مدت۳ سال 

رتبه‌ی سال 97: 29962 تجربی 

رتبه‌ی سال 98: 162 انسانی 

میانگین تراز 3آزمون اول: 5925

میانگین تراز 3 آزمون آخر: 7129

میانگین تراز کل: 6998

میانگین تراز سال قبل: 5369

رشته‌ی قبولی: علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی 

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، دبیر ادبیات 

تحصیلات و شغل مادر: کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، دبیر ادبیات

قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی، از رتبه 29962 تا رتبه 162


چرا آزمون‌‌های کانون را انتخاب کردید؟

آزمون‌‌های کانون با توجه به سطح و سبک آزمون‌ها من را همیشه تشویق می‌کرد که در آزمون بعد، بیشتر تلاش کنم و با افزایش مطالعه، نتیجه‌ی بهتری کسب کنم. جامعه‌ی آماری آن دلیل بعدی‌ام برای شرکت در آزمون‌‌های کانون بود. همچنین سطح سؤالات باعث شد روحیه‌ی ارتقای تراز در من ایجاد شود.

چه شد که تصمیم گرفتید سال دوم، بار دیگر شانس خود را امتحان کنید؟

هدفم فقط رشته‌ی علوم قضایی و دانشگاه علوم‌قضایی بود؛ به همین دلیل رشته‌ام را از تجربی به انسانی تغییر دادم. از ابتدای سال دوم، تمام تلاشم را برای رتبه‌ی زیر 100 به کار بستم.

انتظار این پیشرفت را داشتی؟

همه‌ی اطرافیانم، ازجمله پدرم و دوستانم، انتظار رتبه‌ی دورقمی از من داشتند؛ اما من فقط به آزمون‌ها فکر می‌کردم و پس از آزمون‌‌های جمع‌بندی، خودم هم به رتبه‌ی دورقمی فکر می‌کردم و در طول مسیر برایم محقق شد.

به‌جز درس کار دیگری انجام می‌دادید؟

فقط ورزش می‌کردم و کار دیگری انجام نمی‌دادم. رشته‌ی ورزشی را به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای انجام می‌دادم. گاهی اوقات با دوستانم بیرون می‌رفتم.

خانواده در این تصمیم از شما حمایت کردند؟

دلیل اصلی و مشوقم برای انتخاب این رشته پدرم بودند؛ چون اصلاً از وجود چنین رشته‌ای اطلاع نداشتم و اولین بار ایشان این رشته و دانشگاه را به من معرفی کردند و کمکم کردند تا درباره‌ی این رشته ذهنیت پیدا کنم و این رشته را کاملاً منطبق با سبک زندگی‌ام بدانم؛ بااین‌حال مجبورم نکردند و گفتند خودم باید انتخاب کنم و در این تصمیم‌گیری بسیار تأثیرگذار بودند. پدر و مادرم با توجه به اینکه هر دو، دبیر ادبیات هستند، در این درس هم کمک زیادی به من کردند. من اطلاع کافی از این رشته نداشتم؛ اما پدرم اطلاعات کافی دادند و باعث انگیزه و علاقه‌ی بیشتر من به این رشته شدند و مادرم همیشه مشوقم بودند و در لحظات بحرانی و زمان‌هایی که خسته می‌شدم، انگیزه‌ی کافی به من می‌دادند.

نوروز 98 چطور گذشت؟

دیدگاه جامعی درباره‌ی عید داشتم. برای آزمون‌های عید، برنامه‌ریزی کرده بودم. در برنامه‌ریزی‌ام سه پروژه برای چهار درس تاریخ و  جغرافیا و عربی و معارف تعریف کردم. مهم‌ترین دوره برای کنکوری‌ها عید است.

قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی، از رتبه 29962 تا رتبه 162


از کدام منابع استفاده می‌کردید؟

کتاب‌‌های آبی اقتصاد و ریاضی و کتاب‌‌های زرد، منابع اصلی من بودند. بهترین کتاب کانون برای رشته‌ی انسانی، کتاب آبی اقتصاد است.

با توجه به اینکه رشته‌ی دبیرستان شما تجربی بود و در سال اول هم در کنکور تجربی شرکت کردید، چرا تصمیم گرفتید در کنکور انسانی شرکت کنید؟

تا تابستان سال چهارم به رشته‌ی تجربی علاقه داشتم و وضعیت درسی‌ام خوب بود؛ اما در سال چهارم این علاقه را از دست دادم و دیر متوجه شدم که تجربی رشته‌ی دلخواه من نیست. با مشورت خانواده و دوستان رشته‌ی انسانی را انتخاب کردم و هدفم را رشته‌ی علوم قضایی قرار دادم. با خودم گفتم یا در این رشته قبول می‌شوم یا به خدمت سربازی می‌روم.

با توجه به رتبه‌‌ای که کسب کردید، چرا دانشگاه‌های دیگری مثل تهران، شهیدبهشتی یا علامه طباطبایی را انتخاب نکردید؟

این تنها دانشگاهی بود که می‌توانستم در این رشته تحصیل کند و پذیرش محدودی از سراسر کشور دارد. از طرفی راهنمایی‌های پدر و برخی دوستانم که دانشجویان همان دانشگاه بودند، باعث شد این دانشگاه را انتخاب کنم. تنها هدفم قضاوت است و مسیر رسیدن به این هدف، از این دانشگاه، بسیار کوتاه‌تر است.

برای آماده‌شدن در کنکور انسانی چه چالش‌ها و برنامه‌ای داشتید؟

بزرگ‌ترین چالش کنکوری‌ها در سال دوم، کمبود زمان است؛ به‌خصوص برای افرادی که تغییر رشته داده‌اند. این چالش برای من هم وجود داشت. می‌بایست در 10 ماه درس‌های سه سال رشته‌ی انسانی را که هیچ شناختی از آن‌ها نداشتم، مطالعه می‌کردم. این موضوع یک خوبی داشت و یک بدی. خوبی‌اش این بود که دیدگاه خاصی به هیچ درسی نداشتم و همه‌ی درس‌ها برایم در سطح یکسانی از اهمیت قرار داشت و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای به سراغ هر یک می‌رفتم. بد‌ی‌اش فشردگی کار بود که نیازمند برنامه بود. برای این بخش، از برنامه‌ی راهبردی استفاده کردم.

قهرمان پیشرفت: سیدامیرمسعود نبوی، از رتبه 29962 تا رتبه 162


Menu