روش مطالعه مبحثی خلاقیت تجسمی و ادبیات رتبه7هنر، نسترن برزگر

نسترن برزگر زنوز از روش مطالعه خود در مباحث قرابت معنایی و معنای تصاویر می‌نویسد...

روش مطالعه مبحثی خلاقیت تجسمی و ادبیات رتبه7هنر، نسترن برزگر

نسترن برزگر زنوز

رتبه 7 منطقه1 – دانشجوی سینما دانشگاه هنـر

درس : ادبیات

مبحث : قرابت معنایی

قرابت معنایی عموماً مبحث چالش‌زایی برای داوطلبان است زیرا تنوع سؤالات آن بسیار است. کاری که من انجام دادم این بوده که سؤالات کنکور سال‌های اخیر (از سال 90 تا 96) را به طور کامل حل کردم و حتی گزینه‌های که مدنظر سؤال نبود را موضوع‌یابی کردم.

با انجام این کار به مرور زمان سؤالات برایم تکراری شد و درک بسیار بهتری از موضوعات مطرح شده مانند تقابل عقل و عشق، برتری علم و ... پیدا کردم. مورد دیگری که سبب شد بتوانم سؤالات قرابت معنایی را به خوبی پاسخ بدهم این بود که در زمینة معنای لغات نیز همین سوالات قرابت به تقویت آن کمک میکرد و پیرو این اهمیت، اگر معنی لغتی را در بیت داده شده نمی‌دانستم حتماً در جستجوی معنای آن می‌رفتم. نکته آخر این که آشنایی با دنیای شعر از قبل کمک شایانی به من کرد و توانستم به خوبی از پس سؤالات قرابت معنایی بربیایم و چیزی که داوطلبان باید روی آن کار کنند این است که روی فهم شعری خود کار کنند و قطعاً کسی که مضمون بیتی را حفظ می‌کند کاری از پیش نخواهد برد.

درس : خلاقیت تجسمی

مبحث : معنای تصاویر

درس تصویری، درس بسیار پرچالشی است؛ زیرا از یک طرف بسیار وسوسه‌کننده است که تعداد زیادی را پاسخ بدهیم و از طرفی بسیار پرخطاست. داوطلب برای پاسخ دادن به سؤالات درک تصویری باید سواد بصری خود را بالاببرند به این‌گونه که علاوه بر تسلط به تمام تصاویر کتاب‌های مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه هنر 1 و 2، خط در گرافیک و صفحه‌آرایی باید تصاویر دیگری را نیز معنایابی کنند و روی آن تسلط بیابند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود تیتر هر مبحث و تصاویری است که به عنوان نمونه آورده می‌شوند. به طور مثال تصویر پیامبر رنج برده اثر امیل نولده به خوبی کنتراست را می‌سازد، بدین ترتیب زیر تیتر کنتراست آورده شده است. داوطلبی که روی این تصویر تسلط داشته باشد قطعاً موارد مشابه این تصویر را نیز به خوبی پاسخ می‌دهد. این درس دقیقاً مانند یادگیری الفباست و کسی که الفبا بداند می‌تواند کلمه بنویسد. دانش‌آموز باید به این مهارت برسد که بداند به طور مثال هدف هنرمند برای استفاده از تکرار ایجاد ریتم و در نهایت حرکت است. ممکن است یک تصویر کیفیت‌های بصری بافت ریتم و کنتراست را با هم داشته باشد ولی باید بدانیم اولویت با کدام کیفیت است و کدام کیفیت مدنظر هنرمند است. پاسخ‌گویی به نمونه سؤالات زیاد بسیار در این درس کمک می‌کند و به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه نسترن برزگر زنوز عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu