روش مطالعه مبحثی ترسیم فنی و رتبه11هنر، هادی باقرسامانی

هادی باقر سامانی از روش مطالعه خود در دروس ترسیم فنی(مبحث مجهول یابی) و درک عمومی ریاضی و فیزیک(هندسه) می‌نویسد

روش مطالعه مبحثی ترسیم فنی و رتبه11هنر، هادی باقرسامانی

هادی باقرسامانی

رتبه‌ی 11 منطقه2  – دانشجوی طراحی صنعتی دانشگاه تهران

درس : ترسیم فنی

مبحث :مجهول‌یابی

یکی از درس‌هایی که من در ابتدای ورود به هنر در آن مشکل داشتم درس ترسیم فنی و به ویژه مبحث مجهول‌یابی بود و به همین دلیل در سال اول کنکور این درس را فقط 4% پاسخ دادم!

در سال 96 که دوباره شانس خودم رو برای کنکور امتحان کردم به مطالعه‌‌ی اصولی و کشف روش‌های شخصی موفق شدم و در ابتدا برای مبحث مجهول‌یابی ابتدا به‌طور کامل مباحث مرتبط با این مبحث را مطالعه کردم که البته با توجه به این‌که کتاب به‌طور دقیق و جزئی به این مبحث نیز نپرداخته بود خواندن آن کفایت نمی‌کرد. بنابراین من مجبور به استفاده از کتاب‌های دانشگاهی مرتبط با ترسیم فنی مخصوصاً رسم فنی احمد متقی‌پور که از کتاب‌های اصلی تدریس در رشته‌های مهندسی در دانشگاه است شدم. این کتاب تمرینات زیادی از سطح آسان تا دشوار داشت که به تقویت درس من کمک کرد.

همچنین دیگر منبع من کتاب آبی ترسیم فنی بود که حاوی سؤالات طبقه‌بندی شده به‌صورت مبحثی بود. این کتاب به مباحث مربوط مجهول‌یابی سؤالات زیادی داشت که به‌صورت تألیفی و از کنکورهای سال‌های گذشته بود و مطالعه‌ی این کتاب‌ها و روش مطالعه صحیح باعث شد که من ترسیم فنی را از 1 از 10 به 8 از 10 در کنکور 96 برسانم.

درس : درک عمومی ریاضی و فیزیک

مبحث : هندسه

مبحث هندسه یکی از مباحث مهم درس درک عمومی ریاضی و فیزیک و عمده‌ی سؤالات این درس را شامل می‌شود. با توجه به مشابه بودن مباحث هندسه هنر با کتاب‌های درسی هندسه 1 و 2 رشته‌ی ریاضی مطالعه‌ی این کتاب‌‌ها کمک شایانی به تقویت من در این مبحث داشت و هم‌چنین حل مسائل هندسه رشته‌ی ریاضی و حل تست‌های آن با توجه به دشوار بودن سطح آن‌ها نسبت به هندسه هنر باعث بهتر جواب دادن من به سؤالات مبحث هندسه در آزمون‌های کانون می‌شد.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه هادی باقرسامانی عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu