روش مطالعه مبحثی رتبه7هنر ، نسترن برزگر

نسترن برزگر زنوز از روش مطالعه خود در مبحث گام در موسیقی و هنرمندان در درس درک عمومی هنر می‌نویسد

روش مطالعه مبحثی رتبه7هنر ، نسترن برزگر

نسترن برزگر زنوز

رتبه7 منطقه1 - دانشجوی سینــما دانشگاه هنر

درس : خلاقیت موسیقی

مبحث : گام

* من پیش از کنکور هنر هیچ‌گونه مواجهه‌ای با موسیقی نداشتم. اما نکته مثبتی که در موسیقی وجود داشت شباهت بسیار آن به ریاضی بود و به سبب پیش زمینه ریاضی‌ای که داشتم سعی کردم موسیقی را برای خودم مثل ریاضی فرمول‌بندی کنم. 

* در مبحث گام ابتدا مطالب آن را راجع به انواع گام مطالعه کردم. بعد از آن برای خودم جدولی تهیه کردم به این صورت که ماژور، مینور، کولی، هُل تُن (Whole Tone) و ... را از هم مجزا کردم (دقیقاً مانند ساختن جدول ضرب).

* بعد از آن سراغ تست‌هایی که از این مبحث در اختیار داشتم رفتم و سعی کردم از هر تست ایرادات و نواقص خودم را استنباط کنم و اگر نکته تازه‌ای بود آن را به خلاصه‌ام اضافه کنم. همان‌طور که ریاضی با تمرین بهتر می‌شود، موسیقی هم با زدن تست و مرور  آن بهتر می‌شود. بعد از آن من 1 صفحه داشتم که تمام چیزی که از مبحث گام لازم کنکور این مبحث را از خودم امتحان گرفتم و پس از امتحان برای هر پاسخ اشتباه به جدول خودم مراجعه کردم. همین موضوع باعث شد بتوانم مباحث حل کردنی موسیقی علی‌الخصوص گام را به خوبی در کنکور پاسخ بدهم و از درصد صفر (نا آگاهی مطلق از مباحث تئوریک موسیقی) به 60 درصد برسم.

درس : درک عمومی هنر

مبحث : هنرمندان قرن 20 

درک همیشه نقطه قوت من بود و هیچ وقت در آن به مشکل برنخوردم. به دو دلیل علاقه بسیار من به این درس و پیوستگی من در مطالعه آن. هنرمندان قرن 20 موضوع بسیار مهمی است. زیرا کسی می‌تواند این مبحث را یاد بگیرد که تسلط کافی به ادوار تاریخ هنر داشته باشد چون به هر حال هنرمندان این دوران به میزان زیادی رامدار هنر گذشته‌اند و تاریخ همیشه زنجیره‌وار است.

 کاری که من کردم این بود که درباره هر هنرمندی که اسمش در کتاب درسی قید شده بود حتی در حد زیرنویس یک عکس اطلاعات کسب کردم و به صورت نکته‌ای برای خودم یادداشت کردم. نکته مهم دیگر این است که تاریخ هنر برخلاف انواع دیگر تاریخ درسی تصویری است و اشتباه محض است که تنها به توصیفات نوشتاری یک تابلو اکتفا کنیم. یک هنرمند باید بیننده خوبی باشد برای همین از هنرمندانی که می‌شناختم، بعدهای بسیاری دیدم و آشنایی با سبک کار هر هنرمند از گیج شدن داوطلب جلوگیری می‌کند. تقویت سواد بصری برای درس تجسمی نیز کمک شایانی به شمار می‌آید. مرور مداوم یکدیگر موفقیت است پس از آن غافل نشوید.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه نسترن برزگر عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu