مدارس هوشمند، مدارسی که محدودیت مکانی ندارند

مدرسه هوشمند اتحاد به همت وزارت امور اقتصادی این کشور و تامین سرمایه توسط این سازمان تاسیس شده و توسط مرکز آموزش نوآوری این کشور اداره می‌شود...

مدارس هوشمند، مدارسی که محدودیت مکانی ندارند

نام‌نویسی کودکان در مدارس یکی از دغدغه‌های والدین است. سطح کمی و کیفی مدارس به لحاظ برخورداری از امکانات آموزشی و معلمان مجرب نقشی تعیین‌کننده در آینده تحصیلی کودکان و دستاوردهای آکادمیک و حتی زندگی شغلی آن‌ها خواهد داشت. اما شرایطی را تصور کنید که شما تنها یک گزینه برای انتخاب دارید و نمی‌توانید از بین چند مدرسه یکی را انتخاب کنید. برای مثال دانش‌آموزان مناطق روستایی در تایوان چنین شرایطی را دارند. آن‌ها در روستاهای دورافتاده با امکانات نه چنان مناسب گزینه‌ای جز مدارس منطقه‌ای برای ادامه تحصیل ندارند. حتی یافتن دوست، برقراری ارتباط اجتماعی و شکل‌گیری دیدگاه‌های جهانی در کودکان امری سخت و گاه نشدنی است. معلمان نیز در این میان با انوع مشکلات مواجه هستند علاوه بر مشکلات رفت و آمد، ممکن است آن‌ها نتوانند در حرفه خود روندی روبه رشد و پیشرفت را تجربه کنند زیرا محیط آموزشی نقشی مهم در پیشرفت حرفه‌ای معلمان دارد.

مدرسه هوشمند اتحاد  به همت وزارت امور اقتصادی این کشور و تامین سرمایه توسط این سازمان تاسیس شده و توسط مرکز آموزش نوآوری این کشور اداره می‌شود. دو سازمان مهم در کشور دست در ست هم داده‌اند تا یکی از مشکلات مهم آموزشی کشور را برطرف کنند. سیاستی که ثمره نهایی آن یافتن استعدادهای جدید در نقاط مختلف کشور و توسعه پتانسیل نیروی انسانی تایوان در آینده اقتصادی کشور خواهد بود. مدرسه هوشمند اتحاد با کمک موسسه آموزش دیجیتال و موسسه صنعت اطلاعات ترکیبی پر محتوا و فراگیر برای آموزش کودکان در نقاط مختلف کشور پدید آورده است. این مدرسه با همکاری این سازمان‌ها به‌صورت متمرکز  و از طریق پخش آنلاین و زنده به‌صورتی کاملا نوآورانه و با تکیه بر حجم وسیعی از اطلاعات کاربردی به فرآیند آموزش در نقاط مختلف این کشور خصوصا نقاط محروم روستایی می‌پردازد. در این رویکرد دیگر تفاوتی ندارد شما در یک محله زاغه‌نشین یا فقیر روستایی سرکالاس درس هستید یا در یک خانواده متمول شهری. شرکت‌های تجاری معروف، کارخانه‌های مجهز به تجهیزات پیشرفته، موزه‌ها، موسسه‌های آموزشی، انجمن‌ها در تعامل نزدیک با این مدرسه بوده و هر یک به نوبه خود خدماتی را در فرآیند اموزشی کودکان تهیه و ارائه می‌کنند.

این مدرسه به مکانی جذاب برای حضور معلمان مجرب و کارآزموده به منظور ارتقاء سطح دانش خود نیز تبدیل شده است. پدیده‌ای که کیفیت نهایی مدرسه هوشمند  اتحاد را تا سطح بالایی ارتقاء می‌دهد.  در این مدرسه انواع ملاقات‌ها با کلاس‌ها و دوره‌های مختلف در حال برگزاری به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود، برگزاری سمینارهای تعاملی و کارگروه‌ها مشترک در اجرای اهداف مختلف نیز برگزار می‌شود. مدرسه هوشمند اتحاد یکی از برجسته‌‌ترین نمونه از مدارس هوشمند در دنیای امروز است که عملکرد آن می‌تواند به‌عنوان الگویی مناسب در شرایط مشابه در سایر کشورها بکار گرفته شود.

این مدرسه از سال 2013 موفق شده منابع اطلاعاتی مربوط به بیش از 70 شرکت صنعتی را جمع‌آوری کرده و وارد فرآیند آموزش کند؛ همچنین موفق به اجرای 100 برنامه بزرگ شده است که به‌طور کلی بیش از 750 مدرسه و 10 کشور را در تحت تاثیر خود قرار داده است. این مدرسه همچون پایگاه اطلاعاتی بزرگ از آموزش و تجربه منبعی مفید برای آموزش کودکان و هدایت استعدادهای آنان به سمت نیازهای اقتصادی کشور تایوان عمل خواهد کرد که نقش مهمی در توسعه این کشور در سال‌های پیش‌رو خواهد داشت. دانش‌آموزان دائما با صنایع مختلف موجود در کشور آشنا شده و این امر به مثابه ایجاد پل ارتباطی برای ورود نبوغ و خلاقیت آموزشی آن‌ها در صنایع کاربردی کشور خواهد بود. از طرفی دانش‌آموزان در این کشور کاملا آشنا و سازگار با سطح صنعتی و تکنولوژی موجود در کشور رشد کرده و می‌توانند به‌راحتی به بررسی چالش‌ها، مشکلات و پتانسیل‌های موجود در آن در قالب طرح‌های پژوهشی بپردازند. بنابراین این مدرسه در حقیقت پایگاهی آموزشی برای کودکان و منبعی مهم برای توسعه اقتصادی کشور در آینده خواهد بود.


منبع:

https://hundred.org/en/innovations/smart-school-alliance

Menu