مجموعه کتاب‌های برگزیده_حافظه­‌ی نامحدود

گاهی ممکن است که تلاش زیادی برای کاری انجام دهیم ولی نتیجه درخشانی کسب نمی‌کنیم. معضل اصلی ما، در عدم توانمندی یا بی­‌استعدادبودن­مان نیست. بلکه مشکل اینجاست که راز و رمز­های یادگیری را بلد نیستیم.

مجموعه کتاب‌های برگزیده_حافظه­‌ی نامحدود

سلام...


گاهی ممکن است که تلاش زیادی برای کاری انجام دهیم ولی نتیجه درخشانی کسب نمی کنیم.

معضل اصلی ما، در عدم توانمندی یا بی­‌استعدادبودن­مان نیست. بلکه مشکل اینجاست که راز و رمز­های یادگیری را بلد نیستیم. 

ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب های برگزیده دنیا در مورد یادگیری را در اختیار شما قرار دهیم.




کتاب دوم : حافظه­‌ی نامحدود


تمام انسان­ها آرزو دارند که از حافظه‌­ای عالی و قوی برخوردار باشند و کمتر اطلاعاتی را فراموش کنند. این نکته درباره­‌ی شما هم صدق می­‌کند. اما می‌­دانم که شما نیز مثل بسیاری از افراد دیگر، تمرکزکردن بر جزئیات را امری بسیار مشکل می‌­دانید و بدین واسطه، به­‌خاطر­سپردن تمام آنها را نیز غیرممکن ارزیابی می­‌کنید.

اما خبر خوب این است که راهکارهای عدیده­‌ای برای تقویت قابلیت تمرکزکردن وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌­توانید، بر معضل فوق غلبه کنید و مدیریت بهتری بر روی حافظه­‌ی خود داشته باشید. ما در این گزیده شما را با چند تکنیک طلایی برای بهبود تمرکز آشنا خواهیم کرد. 


در گام نخست شما باید خود را از شر «کشمکش‌­ها و دغدغه­‌های ذهنی» خلاص کنید و این به معنای دورریختن تمام چیزهایی است که ذهن شما را به جهت­های مختلفی هدایت کرده و مانع تمرکز ذهنی­تان می­شوند.


یکی از مهم‌ترین چالش‌­های یادگیری هر درس یا مهارتی، به خاطر­سپردن موثر و کارآمد اطلاعات در حافظه‌­ی بلندمدت است. اما متاسفانه بسیاری از دانش­‌آموزان در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند. به طوری که حتی وقتی هنگام مطالعه و تمرین، اطلاعات لازم را به‌­خاطر دارند، اما در زمان امتحان، به شکل عجیبی بسیاری از آنها را از یاد می‌­برند و بدین واسطه نه تنها یادگیری درستی را تجربه نمی­‌کنند، بلکه در آزمون­‌ها نیز نمرات پایینی دریافت می­‌کنند.


تا چند دهه‌­ی قبل، به دلیل عدم شناخت دقیق از ساختار مغز، انسان­ها جز تکرار و تکرار بی­‌ثمر راه دیگری برای تقویت حافظه خود و بهبود یادگیری خویش نداشتند.

اما خوشبختانه امروزه به یُمن تکنولوژی­‌ها و فناوری‌­های جدید مثل دستگاه­‌های تصویربرداری پیشرفته، شناخت دانشمندان و به تبع آنها، شناخت مردم از مغز و چگونگی عملکرد بخش‌­های مختلف آن بیشتر شده است. بدین واسطه امروز با اتکا به همین علم و دانش درخشان، روش­های کارآمدی نیز برای تقویت حافظه و تحقق یادگیری بهتر، خلق شده است.


کتاب ارزشمند حافظه‌­ی نامحدود، یکی از منابع بسیار خوب و کاربردی برای تقویت حافظه و افزایش قابلیت یادگیری افراد مختلف است. این کتاب جذاب، ضمن معرفی روش‌­های مدیریت حافظه­ مغزی توسط ذهن، شما را با تکنیک‌­های بسیار کارآمدی برای یادگیری اطلاعات و دانش­های مختلف آشنا می­‌سازد و راز جلوگیری از فراموش را به شما می­‌آموزد.



Menu