16 دانش آموزی که ابتدا امتحان می‌دهند و سپس درس می‌خوانند

16 دانش آموزی که ابتدا امتحان می‌دهند و سپس درس می‌خوانند

16 دانش آموزی که ابتدا امتحان می‌دهند و سپس درس می‌خوانند

دانش آموزان برتر دبیرستان دخترانه قلم چی کرج، روش یادگیری خود را بر اساس بازیابی از طریق امتحان و آزمون و سپس درس خواندن قرار می دهند.

موفقیت و پیشرفت درسی این دانش آموزان برتر را با زبان خودشان مرور می کنیم:


فاطمه شیریان (دهم ریاضی – معدل 19/75)

اول سعی می کنم در کلاس بیشتر درس را یاد بگیرم و با تست زدن قبل از درس خواندن، قسمت هایی را که یاد نگرفتم تاکید بیشتری بر آن ها داشته باشم و وقت بیهوده روی قسمت هایی که بلدم نمی گذارم.


یاسمن عظیمی (دهم انسانی – معدل 20)

در طول ترم مسلما درس ها دوره شده. اما برای امتحان، اول امتحان داده تا نقاط ضعف خود را بهتر بشناسم و زمان بیشتری برایش بگذارم.


مدیسا میرهاشمی (دهم تجربی – معدل 20)

در یک جمله به طور خلاصه : نقاط قوت و ضعفم را می شناسم.


کیانا نیک بین (دهم انسانی - معدل 19/60)

وقتی امتحان می دهم نقاط ضعف خود را می شناسم و بیش تر روی آن ها کار می کنم.


مبینا نجاراف (دهم تجربی – معدل 20)

در یک جمله جمع بندی شده می توان گفت "میزان حضور ذهن را بیابم. 99 درصد یادگیری من در کلاس است. پس وقتی امتحان می دهم می توانم متوجه میزان حضورم شوم".


مریم ادیبی (دهم تجربی – معدل 20)

در صورت امتحان دادن در ابتدای درس خواندن، صورت سوال، اشکال خودم و پاسخ درست در ذهنم می ماند. در نتیجه بازدهی بیشتری خواهم داشت.


بهار نجاری (دهم تجربی – معدل 20)

من سعی می کنم همیشه پیشخوانی داشته باشم. به همین دلیل همیشه یک پیش زمینه از هر درس در ذهنم دارم و به خاطر همین قبل از خواندن هر درس سوال هایش را حل می کنم که بفهمم روی کدام درس ها تسلط کمتری دارم تا روی آنها بیشتر وقت بگذارم.


مانیا خسروی (دهم تجربی – معدل 20)

همیشه قبل از رفتن سر کلاس پیش خوانی می کنم و در کلاس تمام توجهم را به درس می گذارم و بعد در منزل درس های آن روز را مرور می کنم. وقتی نمونه سوال حل می کنم متوجه می شوم چه سوال هایی مهم تر و پرتکرارتر است و نقاط قوت و ضعف خودم را پیدا می کنم و بیش تر وقت خودم را روی مشکلات می گذارم و وقت اضافه خود را صرف جمع بندی و تست می کنم.


عارفه خدمتگذار (دهم ریاضی – معدل 19/5)

من اول روی سوال ها کار می کنم تا ببینم کدام سوال ها پربارتر و پرتکرار است تا بیشتر تکیه داشته باشم.


مبینا یعقوبی (یازدهم ریاضی – معدل 18/68)

80 درصد افرادی که درس را مطالعه می کنند می توانند راحت به سوالات پاسخ دهند اما وقتی مدتی بگذرد از یاد می رود، برای همین نکات فرار را یادداشت می کنم.


درسا قهرمانی (یازدهم تجربی – 18/83)

نقاط قوت و ضعف را مشخص می کنم و روی بخش هایی که ضعیف هستم بیشتر تاکید می کنم چون اول که شروع به خواندن می کنم ذهنم آمادگی بیشتری دارد.


ریحانه جلال کمالی (یازدهم ریاضی – معدل 18)

در طول هفته که درس هایم را می خوانم از خودم امتحان می گیرم تا نقاط ضعف خودم را متوجه می شوم تاکید به نقطه ضعف


سارا اکبریه ( معدل 18/5)

برام نمره اصلا مهم نیست. همیشه سعی می کنم اولین امتحان، خودم را بسنجم و ببینم چقدر خوب فهمیدم بعدا اون قسمت هایی را که نفهمیدم را بهتر بخونم.


نگین اورنگ

هنگامی که انرژی بیشتری دارم مطالبی را که اشکال دارم می خوانم و بعد مباحث ساده تر.


محبوبه محمدحسنی (دهم تجربی)

علاوه بر تمامی حرف های بچه های دیگر و نظرات آن ها، کنجکاوی که خواندن سوالات برای انسان ایجاد می کند، چند برابر می شود و بعد از خواندن سوالات و پیدا کردن جواب آن ها، غیرممکن است که پاسخ آن سوال از ذهن انسان فراموش می شود.


سحر هاشمی نژاد (دهم تجربی – معدل (19/81)

دلیل این که من قبل از امتحان، اول آزمون می دهم بعد درس می خوانم این است که اگر درس بخوانم و نتوانم سوالی را جواب دهم اعتماد به نفسم پایین می آید که من وقت گذاشتم پس چرا توانایی جواب دادن را نداشتم اما وقتی آزمون می دهم می دانم که پیش زمینه اش را نداشته ام و باید بیشتر تلاش کنم.

Menu