گفت‌وگو با محمد جعفری‌آذر، رتبه‌ی 95 انسانی منطقه‌‌ی3

دانش‌آموزان رشته‌ی انسانی، ریاضی را به نوعی چالش تبدیل کرده‌اند؛ در صورتی که این طور نیست. بعضی از آن‌ها این درس را در کنکور حذف می‌کنند که اشتباه بزرگی است.

گفت‌وگو با محمد جعفری‌آذر، رتبه‌ی 95 انسانی منطقه‌‌ی3

فعل خواستن را با تلاش صرف کردم

لطفاً خودت را معرفی کن.

من محمد جعفری‌آذر شربیانی، رتبه‌ی 95 انسانی منطقه‌ی 3 از شهرستان سراب هستم.

در چند آزمون‌ برنامه‌ای شرکت داشتی؟

من در 26 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کردم. از تابستان در آزمون‌ها شرکت کردم و به کمک آن توانستم درس خواندن را از مهرماه به طور جدی شروع کنم.

برنامه‌ریزی‌ات برای مطالعه چگونه بود؟

ابتدا از برنامه‌های گوناگونی برای پیشرفت استفاده می‌کردم اما با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای با برنامه‌ی راهبردی آشنا شدم و چون با برنامه‌ی مدرسه هماهنگ بود، اصلی‌ترین برنامه‌ام برای درس خواندن شد.

نظرت در مورد درس ریاضی در رشته‌ی انسانی چیست؟ 

دانش‌آموزان رشته‌ی انسانی، ریاضی را به نوعی چالش تبدیل کرده‌اند؛ در صورتی که این طور نیست. بعضی از آن‌ها این درس را در کنکور حذف می‌کنند که اشتباه بزرگی است. من به جای ترس از این درس، رویارویی با آن و حل این چالش را انتخاب کردم. اصلی‌ترین کارهایی که انجام دادم، یادگیری جزئی به کلی، تقویت و تأکید بر مرحله‌ی آموزش و تمرین بود که نتیجه‌ی مطلوبی داشت.

چه چیزی باعث شد در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت کنی؟                   

جامعه‌ی آماری بالای کانون باعث می‌شد نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین شناخت را از وضعیت مطالعه‌ام در همه‌ی درس‌ها به دست آورم و با خودآگاهی بیش‌تری برای هفته‌های آینده برنامه‌ریزی کنم. هم‌چنین مطالعه در هفته‌های آخر که پشتیبانم به آن تورق سریع می‌گفت، نوعی آرامش در من به وجود می‌آورد.

درباره‌ی منابع مطالعاتی‌ات بگو.

من برای تست‌زنی برای همه‌ی درس‌هایم از کتاب آبی استفاده کردم؛ چون تنوع در تیپ‌بندی سؤالات گسترده است. هم‌چنین از کتاب زرد استفاده کردم که بهترین منبع برای آشنایی با سؤالات کنکور سال‌های پیش بود و موجب افزایش  اعتمادبه‌نفس در من می‌شد.

پدر و مادرت چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟

برای کسب این موفقیت مجموعه‌ی عوامل دخیل هستند. اصلی‌ترین عنصر این مجموعه، پدر و مادرم هستند که آرامش همه‌جانبه‌ای را هنگام مطالعه برایم فراهم کردند. ما زمین زراعی داریم و برای یک پدر مهم‌ترین نقش را پسر خانواده با همکاری و مشارکت ایفا می‌کند؛ ولی پدرم سختی و کار زیاد را به‌تنهایی برای موفقیت من به جان خرید تا من زمان بیش‌تری برای درس خواندن داشته باشم. همراهی مادرم در این یک سال اهمیت زیادی برایم داشت.

چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور داری؟

فعل خواستن را به معنای واقعی کلمه صرف کنید و تا رسیدن به هدف از تلاش دست برندارید.

 

Menu