قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96 : محمد معتمد رتبه 10

محمد معتمد در کنکور هنر سال 96 توانست رتبه‌ی 10 هنر سهمیه‌ی ایثارگران و 133 کشور را از آن خود کند.

قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96 : محمد معتمد رتبه 10

روایت محمد معتمد از بوشهر

رتبه‌ی ۱۰ هنر سهمیه‌ی ایثارگران

محمد معتمد از خطه‌ی جنوب و شهری با مخازن عظیم نفت و گاز، دبستان خود را در مدرسه‌ی شهید باهنر و دوره‌‌ی راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه‌ی شاهد در رشته‌ی تجربی به پایان رساند.


به گفته‌ی محمد، سال سوم راهنمایی بود که تصمیم گرفت فیلم ساز شود و در شکل‌گیری علاقه‌اش به این هنر، تک تک اعضای خانواده نقش داشتند، چون همگی به سینما علاقه‌مند بودند و اگر فیلم دیدن در کنار آنها برای محمد میسر نمی‌شد، احتمال داشت او برای ورود به رشته‌ی دیگری آماده شود.


او بعد از دو بار کنکور دادن و کسب رتبه‌ی ۴۹ منطقه و ۳۱ زیر گروه و عدم موفقیت برای ورود به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌اش، شانس دوباره کنکور دادن را به خود داد و این بار با کمی خستگی اما تجربه‌ی بیشتر، پا در راه گذاشت و رتبه‌ی ۱۰ هنر سهمیه‌ی ایثارگران و 133 کشور را از آن خود کرد.


پشتیبان ویژه‌ی محمد در سال سوم مانند سال قبل، علیرضا طباطبایی بود که خودش نیز دانشجوی سینما بوده و به سبب آشنایی با رشته و روحیه و حمایت بی‌دریغش، توانست تأثیر بسیار مثبتی بر روند درس خواندن و هدایت مسیر محمد داشته باشد.


محمد بر استفاده از کتاب‌های سبز و آبی گروه هنر کانون تأکید دارد و معتقد است یکی از تأثیرگذارترین آنها، کتاب سبز خلاقیت نمایشی است. او مهم‌ترین ویژگی کتاب سبز خلاقیت نمایشی را جامعیت آن و دربرگیری اکثریت نکات و مبحث‌های مورد سوال قرار گرفته در کنکور، می‌داند.


پدر محمد از فارغ التحصیلان دکترای ادبیات دانشگاه تربیت مدرس و دبیر هستند و در زمینه‌ی نویسندگی و روزنامه‌نگاری فعالیت دارند. پدر محمد نویسنده‌ی چهار کتاب، دو مجموعه شعر و دو کتاب پژوهشی بوده و مادر محمد، فارغ‌التحصیل رشته‌ی حقوق و کارمند دادگستری است.


محمد علاقه دارد در رشته‌ی سینما ادامه تحصیل دهد.

Menu