مصاحبه‌ای خواندنی با اسکندر (داستان آموزشی)

من اسکندر قصه‌ها هستم و به همراه راوی، داستان‌هایم را برای دانش‌آموزان تعریف می‌کنم. دوست دارم همه‌ی بچه‌ها موفق شوند و دانش‌آموز ممتاز کلاس باشند.

مصاحبه‌ای خواندنی با اسکندر (داستان آموزشی)

خودت را معرفی کن.

اسکندر هستم از شکرستان و دانش‌آموز ممتاز کلاس.

اسکندر! وقتی درس می‌خوانی، چه حسی داری؟

وقتی درس می‌خوانم، احساس می‌کنم تمبر پستی هستم.

چرا تمبر پستی اسکندر؟

تمبر پستی وقتی به نامه می‌چسبد تا رسیدن به مقصد از آن جدا نمی‌شود. من هم وقتی شروع به درس خواندن می‌کنم تا یادگیری کامل آن درس، مطالعه را رها نمی‌کنم.

دلیل این‌که در آزمون‌ها غیبت نمی‌کنی چیست؟

وقتی از نردبان بالا می‌روم، پا روی تک تک پله‌ها می‌گذارم؛ پس اگر بخواهم در آزمون‌ها پیشرفت کنم باید به صورت پیوسته در همه‌ی آزمون‌ها شرکت کنم.

آیا کتاب خودآموزی را پر می‌کنی؟

کتاب خودآموزی من سبد ستاره‌های پرنور من است و همه‌ی نکته‌ها را در خودآموزی جمع‌آوری می‌کنم و با مرور آن‌ها، ستاره‌هایم را گم نمی‌کنم.

نظرت در مورد دفتر برنامه‌ریزی چیست؟

دفتر برنامه‌ریزی، دفتر سخنگوی من است. اگر ساعت مطالعه‌ام افزایش یابد، مرا تشویق می‌کند و انگیزه‌ام را بالا می‌برد و وقتی ساعت مطالعه‌ام کم می‌شود، به من می‌گوید که باید بیش‌تر تلاش کنم.

آیا تکنیک × و - را در پاسخ دادن به تست‌ها به کار می‌بری؟

× و – سنگ‌ریزه‌های دوست‌داشتنی من هستند که آن‌ها را کنار تست‌ها قرار می‌دهم تا میان سؤال‌ها گم نشوم و مسیر را به‌درستی طی کنم.

آیا نقاط قوت خودت را می‌شناسی؟

من قلکی پر از سکه‌های طلا دارم و این سکه‌های طلا، نقاط قوتم هستند که آن‌ها را پس‌انداز می‌کنم و تلاش می‌کنم تعداد سکه‌هایم را افزایش دهم.

آیا خودت را دانش‌آموز موفقی می‌دانی؟

من هدفم را که موفقیت در تحصیل است، دوست دارم و تلاشی را که برای رسیدن به هدفم می‌کنم بیش‌تر دوست دارم و تا زمانی که از درس خواندن لذت می‌برم خودم را دانش‌آموز موفقی می‌دانم.

و سخن آخر... چه پیامی برای دانش‌آموزان داری؟

من اسکندر قصه‌ها هستم و به همراه راوی، داستان‌هایم را برای دانش‌آموزان تعریف می‌کنم. دوست دارم همه‌ی بچه‌ها موفق شوند و دانش‌آموز ممتاز کلاس باشند. پیام من به آن‌ها این است که:‌ «هیچ بهانه‌ای برای تلاش نکردن وجود ندارد. دوستان خوبم! تا می‌توانید تلاش کنید و خوب درس بخوانید و از درس خواندن لذت ببرید و به خودتان افتخار کنید. موفقیت سهم من و شما و همه‌ی دانش‌آموزان سخت‌کوش است».

ما هم برای اسکندر و همه‌ی دانش‌آموزان خوب و پرتلاش آرزوی موفقیت می‌کنیم.

Menu