دفتر برنامه‌ریزی رنگارنگ پارسا

او تلاش می‌کند درس‌هایی را که رنگ آبی گرفته‌اند تثبیت کند و تسلط خود را در درس‌هایی که رنگ سبز گرفته‌اند افزایش دهد؛ چون می‌داند آن‌ها نقاط قوت او هستند.

دفتر برنامه‌ریزی رنگارنگ پارسا

پارسا دانش‌آموز کلاس ششم دبستان است. او برای این‌که بتواند خود را برای آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی آماده کند هر هفته برنامه‌ی منظمی برای خود تدارک می‌بیند. او این برنامه‌ی منظم را مرهون دفتر برنامه‌ریزی‌اش است. هر هفته این دفتر را با دقت تکمیل می‌کند و آخر هفته آن‌ را با نظارت مادرش بررسی می‌کند. با همراهی مادرش ساعات مطالعه‌ی هر درس را طبق تلاشی که کرده است رنگ‌آمیزی می‌کند، سپس طبق رنگ‌آمیزی برای هفته‌ی آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

او تلاش می‌کند درس‌هایی را که رنگ آبی گرفته‌اند تثبیت کند و تسلط خود را در درس‌هایی که رنگ سبز گرفته‌اند افزایش دهد؛ چون می‌داند آن‌ها نقاط قوت او هستند و باید بتواند آن‌ها را حفظ کند. سپس توجه خود را روی درس‌هایی که رنگ زرد و قرمز دارند می‌گذارد و آن‌ها را بیش‌تر تمرین و تکرار می‌کند تا بتواند در آن درس‌ها نیز پیشرفت کند.

پارسا این گونه با کمک رنگ‌ها و دفتر برنامه‌ریزی‌اش به‌راحتی درمی‌یابد که برای هفته‌ی آینده باید چگونه برنامه‌ریزی کند و روی کدام درس‌ها توجه کند تا بتواند هم در مدرسه و هم در آزمون‌های برنامه‌ای موفق شود.

راستی دوست خوبم! دفتر برنامه‌ریزی تو چه رنگی است؟

Menu