شغل‌های خلاقانه‌ی مناسب شما

آیا از این که چه شغلی مناسب شماست، مطمئن نیستید؟ نمی‌دانید چه جور شغلی متناسب با شخصیت شماست؟ مقاله‌ی شما در این زمینه راهنمای شماست...

شغل‌های خلاقانه‌ی مناسب شما

شغل‌های خلاقانه‌ی مناسب شما

آیا از این که چه شغلی مناسب شماست، مطمئن نیستید؟ نمی‌دانید چه جور شغلی متناسب با شخصیت شماست؟ آیا می‌خواهید حرفه‌ی خود را عوض کنید؟

با انتخاب شغل بر مبنای تناسبش با شخصیت خود، می‌توانید از کار خود لذت فراوانی ببرید. برای شروع، بیایید به شخصیت‌های خلاق بپردازیم...

شخصیت خلاق چگونه است؟

افراد خلاق، غریزه و توانایی بالقوه‌ای برای خلق چیزی از هیچ دارند، چه در داستان‌نویسی، چه در کنار هم چیدن قطعات موسیقی، چه در تدوین فیلم و حتی در طراحی مدل مویی جدید. این کار، ساده نیست و اگر ذاتا از خلق چیزهای جدید لذت می‌برید، آدم خوش‌شانسی هستید.

ویژگی‌های شخصیتی

اگر بیش از پنج مورد از موارد زیر را دارید، می‌توانید خود را دارای شخصیتی خلاق بدانید:

  • انرژی بسیار زیادی دارم.

  • ترسی از بیان ایده‌هایم ندارم، حتی اگر مسخره به نظر برسند.

  • آدم سرزنده‌ای هستم.

  • قوه‌ی تخیلی قدرتمند و شفاف دارم.

  • از چیزهای مورد علاقه‌ام، لذت بسیار زیادی می‌برم.

  • سرگرمی‌ها را دوست دارم.

  • آدم حساسی هستم.

  • خود را شخصی هنری می‌دانم.

  • از خلق چیزهای جدید لذت می‌برم.

  • آدم بی‌آلایش و بازی هستم و از ایده‌های جدید استقبال می‌کنم.

با این حساب، آیا آدم خلاقی هستید؟

کدام شغل؟

خب، خب، خب. تهیه‌ی لیستی از افراد خلاق سرتاسر دنیا کار جالبی است اما این موضوع برای شما، به عنوان یک آدم خلاق، چه معنایی خواهد داشت؟ شغل‌های بسیاری مناسب شما هستند...

کسب درآمد با شخصیتی خلاق

شاید فکر کنید اگر به سراغ مشاغل خلاقانه بروید، درآمد چندانی نخواهید داشت، چرا که رقابت بسیار تنگاتنگ است و افراد حاضر به پذیرش دستمزدهای پایین خواهند شد. اما واقعیت آن است که بسیاری از افراد خلاق امروز، به موفقیت‌های اقتصادی چشمگیری نیز دست یافته‌اند...

جی‌کی رولینگ – آیا توضیخ بیشتری هم لازم است؟! نویسنده‌ی بسیار موفق مجموعه‌ی هری پاتر اکنون یک ابرمیلیونر است. به ادعای مجله‌ی فوربس، ثروت او در می ۲۰۱۱ معادل با ۶۲۰ میلیون پوند بوده است!

استیو جابز – خالق فقید اپل بسیار بسیار خلاق بود و فرصت‌هایی برای خلق محصولات جدید می‌دید که از دید همه پنهان بودند. فوربس گزارش کرده که ثروت او در زمان وفاتش معادل با ۷ میلیارد دلار بوده است!

مارک زاکربرگ – یک نابغه‌ی کامپیوتری دیگر. زاکربرگ فیسبوک را ساخت و انقلابی در نحوه‌ی کار و تعامل همه‌ی ما با اینترنت و حتی همدیگر به پا کرد. ثروت او در نوامبر ۲۰۱۱ معادل با ۱۷.۵ میلیارد دلار بوده است. بله، میلیارد!

جیوسپه و گیتانو ماسکولو – تا کنون اسمشان را نشنیده‌اید؟ اگر بگوییم Toni and Guy چطور؟ این دو همان برادرانی هستند که با ایده‌ی خلاقانه‌ی سالن آرایشگری‌شان، دنیای آرایشگری و مدل‌های مو را زیر و رو کردند و اکنون ثروتشان معادل با ۲۵۰ میلیون یورو است.



انتخاب مطلب: کاظم قلم‌چی

مترجم: امیرحسین دانشورکیان

Menu