یادگیری گرامر زبان انگلیسی و اهمیت آن در کنکور

درس زبان انگلیسی در کنکور ضریب 2 دارد و بسیاری از دانش‌آموزان نگاهی حداقلی به این درس دارند؛ در حالی که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه‌ی نهایی ایفا کند.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی و اهمیت آن در کنکور

درس زبان انگلیسی در کنکور ضریب 2 دارد و بسیاری از دانش‌آموزان نگاهی حداقلی به این درس دارند؛ در حالی که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه‌ی نهایی ایفا کند. سهم زیادی از سؤالات کنکور مربوط به واژگان است. برای یادگیری زبان آن را به چند قسمت تقسیم کنید:

  • واژگان

  • گرامر

  • ریدینگ

  • کلوزتست

راحت‌ترین بخش زبان گرامر است و معمولاً تعداد کمی از سؤالات کنکور مربوط به گرامر است و اگر بتوانید در این بخش مسلط شوید می‌توانید حداقل  نمره‌ای 20 درصدی را در کنکور به دست بیاورید.

برای یادگیری گرامر ابتدا گرامر درس را مطالعه کرده و به نمونه‌مثال‌های معلم و کتاب آموزشی خود توجه دقیق داشته باشید. بعد از یادگیری دقیق گرامر به تمرین‌های کتاب مراجعه کنید. سعی کنید حتی‌المقدور جواب تمرین‌ها را یادداشت کنید و به صورت ذهنی جواب را یاد نگیرید. معمولاً مطلبی که نوشته شود ماندگاری بیش‌تری در ذهن خواهد داشت.

در ضمن تلاش کنید که تمام گرامرهای هم‌مفهومی که تا آن مدت یاد گرفته‌اید در متن درس پیاده کنید. بعد از حل تمرین‌های کتاب به سراغ تست‌های کنکور سراسری بروید و تست‌های آن را تمرین کنید. یک روز در میان سعی کنید 20 تست مربوط به گرامر تمرین کنید.

Menu