مطالعه‌ی فصل گردش مواد

معمولاً هر سال 4 تست از این فصل در کنکور طرح می‌شود. این فصل از جمله فصل‌های خیلی مهم است؛ زیرا هم حجم زیادی دارد و هم مطالبش سنگین است.

مطالعه‌ی فصل گردش مواد

فصل گردش مواد به دلیل تعداد سؤال‌های ترکیبی زیادی که در کنکور سراسری دارد و هم‌چنین مفاهیم اساسی و پایه‌ای که پیش‌نیازبرای درک مفاهیم دیگر کتاب درسی است، از مباحث مهم زیست دبیرستان به حساب می‌آید.

در آزمون 21 آبان این مبحث در برنامه‌ی راهبردی ارائه شد که شامل 10 سؤال از کتاب آبی و 20 سؤال طراحی‌شده است. در آزمون 5 آذر هم این مبحث مورد سؤال واقع می‌َشود.

معمولاً هر سال 4 تست از این فصل در کنکور طرح می‌شود. این فصل از جمله فصل‌های خیلی مهم است؛ زیرا هم حجم زیادی دارد و هم مطالبش سنگین است و هم قابلیت طرح سؤالات خوب و سخت را دارد.

برای یادگیری و تثبیت بیش‌تر این فصل بهتر است تست طراحی کنید. تست‌هایی را که طراحی می‌کنید ترجیحاً ترکیبی و مفهومی باشند. مثلاً وقتی سؤال طرح می‌کنید گزینه‌هایش را از فصل‌های دیگر سال دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی هم بیاورید.

این فصل دارای دو مبحث جانوری و گیاهی است و در مورد گردش مواد در جانوران و گیاهان بحث می‌کند. برای مطالعه‌ی عمیق‌تر این فصل بهتر است قستی را که مربوط به مبحث گردش مواد در جانوران است به صورت جداگانه از مبحث گیاهی بخوانید و بعد از خواندن هر قسمت، بخش قبلی را مرور کنید. هدف از این کار مرور مطالب و تثبیت بیش‌تر آن‌هاست.

Menu