کامنت‌های مشاوره ای برگزیده 15 مرداد 95 صفحه چهارم تجربی

دانش آموزان عزیز از میان کامنت‌های مشاوره ای مطرح شده‌ی سال گذشته در صفحه‌ی چهارم تجربی ، تعدادی از کامنت‌های منتخب همراه با پاسخ آنها در اختیار شما قرار می‌گیرد :

کامنت‌های مشاوره ای برگزیده 15 مرداد 95 صفحه چهارم تجربی

دانش آموزان عزیز
از میان کامنت های مشاوره ای مطرح شده ی سال گذشته در صفحه ی چهارم تجربی ، تعدادی از کامنت های منتخب همراه با پاسخ آنها در اختیار شما قرار می گیرد :


ردیف
کامنت
1
سوال : سر ازمون خیلی بی دقتی می‌کنم.، چه گونه برطرفش کنم؟

پاسخ : دو فکر را در ذهنتان داشته باشید.شاید متناقض به نظر برسند ولی مکمل اند.سر جلسه آزمون هم فکر کنید سر جلسه کنکور هستید تا بیشترین دقت و تمرکز را داشته باشید و هم به این فکر کنید که این بخشی از فرایند درس خواندن و یادگیری شماست پس ریلکس باشید!! . حتما بی دقتی های خود را پس از هر آزمون بررسی کنید.

2

سوال : روش خواندن عربی و ترجمه چیست؟   

پاسخ : عربی را به دو قسمت تقسیم کنید. قواعد.و فن ترجمه! قواعد را به صورت بخش بخش از کتاب درسی و کمک درسی بخوانید و تمرین کنید آنگاه که یاد گرفتید خلاصه آن را در دفترچه ای مخصوص یادداشت کنید. برای تست های ترجمه نیاز به دانستن همه کلمات و حفظ آنها نیست بلکه به فنون ترجمه مسلط باشید و آن ها را هم از سمت دیگر همان دفترچه یادداشت کنید. عربی هم مانند شیمی استثنا زیاد دارد! حواستان را جمع کنید. با برنامه کانون پیش روید و هربار آنها را مرور کنید.کم کم در وقت بسیار کوتاهی کل عربی را می توانید بخوانید.

3

سوال : روش مطالعه درس فیزیک چگونه است؟

پاسخ : فیزیک شاید سخت به نظر برسد اما اگر تمرین داشته باشید و مفاهیم را دریابید به شما قول می دهم به لذت بخش ترین کتاب برایتان تبدیل می شود.اول از روی کتاب های درسی و کمک درسی یا جزوه هایتان هرکدام را بیشتر میفهمید خوب بخوانید و باز هم خواندنتان را مرور کنید و سپس سراغ سوالات از آسان به سخت بروید. اشتباهاتتان را صبورانه بررسی کنید و اگر سوالی را بلد نبودید سریع به دنبال پاسخنامه نروید و خلاق باشید .همچنین از حفظ کردن فرمول های زیاد برای راه میانبر خودداری کنید و صرفا فرمول های اصلی را حفظ کنید اما باید تمرین کنید که خودتان به فرمول های فرعی برسید.

4

سوال : به نظرشما کتاب زرد عمومی را بخوانم؟ ترازهایمان غیر واقعی نمی شود؟       

پاسخ : اولا که نمره ترازتان را برای خود یک ارزش تام نکنید. یادتان باشد آزمون های کانون قرار است به شما آمادگی حضور در کنکور را بدهند. ثانیا شما قرار نیست صرفا کتاب زرد عمومی را حفظ کنید و سر جلسه حاضر شوید قاعدتا باید بتوانید تست مشابهش را هم حل کنید. هرچند من فکر نمی کنم کسی آنقدر وقت بگذارد که صرفا گزینه ها را حفظ کند بلکه شما ناخوداگاه یاد می گیرید.ضمن اینکه در کنکور هم سوالات تکراری از سال های قبل مشاهده می شود، پس نگران نباشید.
5

نکته : اگر آزمون بدهید و بعد بررسی اش نکنید مثل این است که در کنکور همه درس ها را پاسخ دهید ولی فراموش کنید پاسخبرگ را تحویل دهید. این موضوع را خیلی جدی بگیرید و تنبلی نکنید و یک بار دیگر در خانه آزمون را تکرار کنید بعد از چند بار می بینید خیلی چیزها برایتان عوض می شود و ترازتان بالا می رود.


تهیه شده توسط : آرام آبانگاه _ دانشجوی مدیریت مالی دانشگاه تهران

Menu