برنامه‌ی مطالعاتی تابستان در گروه پیش‌دانشگاهی تجربی

برنامه‌ی تابستان در مقطع شما از سه قسمت تشکیل شده است

برنامه‌ی مطالعاتی تابستان  در گروه پیش‌دانشگاهی تجربی

برنامه‌ي تابستان رشته تجربي

كنكوري‌هاي سال 95

برنامه‌ي تابستان در مقطع شما از سه قسمت تشكيل شده است:


قسمت درس‌هاي سال سوم دبيرستان؛

1- پاسخ‌گويي به سؤال‌هاي عمومي و اختصاصي سال سوم در برنامه اجباري است و اگر به درسي از اين قسمت پاسخ ندهيد، در كارنامه صفر محاسبه مي‌شود.

انتظار نداريم شما اين بخش را از اول تا آخر بخوانيد يا براي يادگيري اين بخش نياز نيست كه كلاس برويد.

بلكه كافي است براي به خاطرآوردن  مبحث‌هاي سال سوم تعدادي مسأله (در حد كتاب‌هاي آبي پايه) حل كنيد و بهترين حالت اينست كه نقص‌هاي يادگيري خود را بشناسيد .

انتظار اين است كه دانش خود را درباره‌ي مبحث‌هاي سال سوم در همان حدي كه در ابتداي تابستان بوديد، حفظ كنيد.

اگر فارغ‌التحصيل رشته تجربي هستيد توجه نماييد كه كتاب درسي زيست 2 و فيزيك3 چاپ 93 تغييرات زيادي نسبت به چاپ‌هاي قبل داشته و شما بايد كتاب درسي چاپ 93 را براي اين دو درس تهيه و مطالعه نماييد.

2- در درس رياضييات اين مقطع شما دو كتاب را بايد مطالعه نماييد :رياضي 3 و آمارو مدلسازي.

در هر آزمون يك بسته ده تايي از اين دو كتاب سؤال داريم كه 7 سؤال مربوط به رياضي 3 و 3 سؤال مربوط به آمار است.

3- درس‌هاي عمومي سال سوم 20 سؤالي هستند كه 10 سؤال طراحي و 10 سؤال از كتاب زرد عمومي است. پاسخ گويي به هر 20 سؤال در هر درس عمومي الزامي است.


قسمت درس‌هاي سال چهارم  دبيرستان؛

1- سؤال‌هاي اين قسمت در برنامه به صورت انتخابي مطرح شده ولي توصيه‌ي ما اينست كه حداقل يك يا دو درس از مقطع چهارم دبيرستان را در تابستان پيش‌خواني كنيد.

مزيت مطالعه‌ي درس‌هاي سال چهارم  در تابستان براي شما اينست كه  در سال تحصيلي كارتان سبك‌تر مي‌شود و در درس‌هايي كه پيش‌خواني كرده‌ايد از همكلاسي‌هاي خود جلو مي‌افتيد. هم‌چنين در طي سال تحصيلي برنامه‌ي پيش‌دانشگاهي شما سبك‌تر مي‌شود و مي‌توانيد وقت بيش‌تري به مطالعه‌ي درس‌هاي پايه اختصاص دهيد.

بخش‌هاي نگاه به آينده به‌صورت پوششي (هر آزمون از ابتداي كتاب شروع مي‌كنيم) در آزمون‌ها مطرح مي‌شود.تا فرصت مطالعه‌ي قسمت‌هاي اول هميشه وجود داشته باشد. پوششي بودن برنامه‌ي درس‌هاي سال چهارم مزاياي زير را براي دانش‌آموز به همراه مي‌آورد:‌

اولاً: مبحث‌هاي ابتداي كتاب بارها تكرار مي‌شود و به هدف برنامه‌ي تابستان كه سبك شدن حجم كار دانش‌آموزان در ابتداي سال تحصيلي است مي‌رسيم.

ثانياً: عموم برنامه‌هايي كه در مدارس و آموزشگاه‌ها استفاده مي‌شوند قابليت انطباق و هماهنگي با برنامه‌ي كانون را پيدا مي‌كنند و مسأله‌ي عقب‌ماندن از برنامه‌ي كانون منتفي مي‌شود.

ثالثاً: دانش‌آموز در هر يك از آزمون‌هاي تابستان كه ثبت‌ نام كند مي‌تواند مبحث‌هاي نگاه به آينده را از ابتدا شروع كند و با برنامه‌ هماهنگ شود.

2- چيدمان سؤال‌هاي آزمون‌ها در تابستان در بخش نگاه به آينده از نظم خاصي تبعيت مي‌كند:


به اين ترتيب اهميت صفحه‌هاي ابتدايي بخش نگاه به آينده در هر آزمون بيش‌تر مي‌شود و دانش‌آموز اگر به مطالعه‌ي صفحه‌هاي ابتدايي كتاب هم برسد توانايي پاسخ‌گويي را در آزمون پيدا مي‌كند.

3-درس عمومي در اين قسمت نداريم و در درس‌هاي اختصاصي، سؤال‌هاي اين قسمت به صورت انتخابي با قسمت سال دوم  مطرح شده است. مثلاً بين رياضي عمومي و رياضي 2 شما بايد يكي را انتخاب كنيد و  اگر هر دو را در پاسخ‌برگ سفيد بگذاريد، براي يك درس در كارنامه‌ي شما صفر محاسبه مي‌شود.


قسمت درس‌هاي سال دوم دبيرستان؛

1- اگر فارغ‌التحصيل رشته تجربي هستيد توجه نماييد كه كتاب درسي زيست 1 ، فيزيك2 چاپ 92 تغييرات زيادي نسبت به چاپ‌هاي قبل داشته و شما بايد كتاب درسي چاپ 92 يا 93 را براي اين دو كتاب تهيه و مطالعه نماييد.

2- در درس رياضييات اين مقطع شما دو كتاب را بايد مطالعه نماييد :رياضي 2 و  هندسه 1.

اگر شما قصد داريد در كنكور به چهار سؤال هندسه پاسخ دهيد، بايد مطالعه و تمرين اين درس را از تابستان شروع كنيد به همين دليل درس هندسه در تابستان ارائه‌ شده است.

در هر آزمون يك بسته ده تايي از اين دو كتاب سؤال داريم كه 7 سؤال مربوط به رياضي 2 و سه سؤال مربوط به هندسه 1  است. اگر شما به سؤال‌هاي هندسه پاسخ ندهيد نيز اتفاقي نمي‌افتد و در درس رياضييات قسمت دوم دبيرستان فقط به سؤال‌هاي رياضي2 پاسخ مي‌دهيد.


و در پايان در مورد تعداد سؤال ها؛

درس‌هاي فيزيك ، شيمي و رياضييات  10 سؤالي هستند، در هر درس معمولاً دو سؤال از كنكور و 8 سؤال طراحي است. در هيچ درسي سؤال‌هاي نگاه به گذشته نداريم.

درس زيست 20 سؤالي است، در اين درس در هر آزمون 2 سؤال به عنوان نگاه به گذشته داريم.


Menu