امیرحسین برادران:تحلیل فیزیک تجربی کنکور1403

تحلیل فیزیک رشته تجربی در کنکور تیرماه 1403 آمده است

امیرحسین برادران:تحلیل فیزیک تجربی کنکور1403

تحلیل فیزیک رشته تجربی در کنکور تیرماه 1403


1)ترتیب قرارگیری سوالات بر حسب مبحث  در کنکور امسال متفاوت با کنکورهای گذشته بود.سوالات مربوط به مباحث پایه های دوازدهم و یازدهم در کل آزمون پراکنده بودند.

2)تغییرمحسوسی در بودجه بندی مباحث نسبت به آزمون های گذشته نداشتیم.تنها سهم کتاب یازدهم در بودجه بندی یک سوال بیشتر و سهم کتاب دهم یک سوال کمتر بود.



امیرحسین برادران:تحلیل فیزیک تجربی کنکور1403



3)به استثنای سوال 66 که ایده ی جدیدی از سوال مربوط به القای الکترومغناطیس در کنکور نظام جدید است می توان برای هر یک از سوالات ایده ی مشابهی در سوالات  کنکور های نظام جدید که از سال 98 برگزار می شود پیدا نمود.این موضوع اهمیت بررسی دقیق کنکور های سال های گذشته را برای دانش آموزان یازدهمی بیش از پیش نشان می دهد. 

4)سطح دشواری آزمون همانطور که انتظار میرفت مشابه با کنکور اردیبهشت ماه  بود دانش اموزانی که از کنکور اردیبهشت تلاش بیشتری تا امروز داشته اند حتما باید منتظر نتیجه بهتری از عملکرد خود باشند.

5)سهم سوالات متنی نسبت به کنکور دیروز رشته ریاضی و همچنین کنکورهای گذشته کاهش یافته بود به طوری که تنها یک سوال متنی در آزمون امروز داشتیم.

6)در مبحث نوسان و امواج که بیشترین تعداد  سوال را در میان مباحث فیزیک کنکور دارد سه سوال از پنج سوال مربوط به بخش حرکت هماهنگ ساده و امواج مکانیکی بود که این رویه در کنکورهای چند سال اخیر تکرار شده است.علت این موضوع را می توان قابلیت طرح سوال ترکیبی از این دو بخش با حرکت بر خط راست دانست و حتما دانش اموزان یازدهمی بایستی بدانند که کسب درصد مطلوب در درس فیزیک مستلزم تسط بر فصل اول فیزیک دوازدهم است.

7)سهم سوالات محاسباتی در این آزمون نسبت به کنکور های گذشته حدودا 3 سوال بیشتر بود در این آزمون 26 سوال از 30 سوال محاسباتی بودند.

8)پوشش زیر موضوعات هر مبحث در آزمون امروز رعایت شده بود به طوری که تکرار زیر موضوع در مباحث نداشتیم.

در مجموع آزمون امروز را می توان یک آزمون مطلوب از نظر پوشش مباحث و همچنین سطح دشواری دانست که دانش آموزان را در بازه های مختلف ترازی غربال می کند.


Menu