تداوم حضور، حس خوب بودن (18)

از این که دانش‌آموزان علی‌رغم محدودیت‌های جسمی توانستند به موفقیت‌های بزرگی برسند احساس غرور و افتخار می‌کنم.

تداوم حضور، حس خوب بودن (18)

هر ساله جشن باشکوه و بزرگی با حضور تعداد بی‌شماری از نخبگان کشور که در کنکور سراسری نتایج بسیار عالی را کسب کرده‌اند برگزار می‌شود. امسال نیز این جشن با حضور دانش‌آموزان و اولیای‌شان و تعداد زیادی از مسئولان و همکاران بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی باشکوه‌تر و زیباتر برگزار شد. همکاران و رتبه‌های برتر سال‌های گذشته نیز هر ساله با شور و اشتیاقی خاص در این جشن در کنار رتبه‌های برتر حضور دارند و این حس تداوم حضور هر ساله از نگاه ما زیبا و جذاب است.

پدر سارا همتی، رتبه‌ی 1 تجربی کشور در سال 1394

از این که دانش‌آموزان علی‌رغم محدودیت‌های جسمی توانستند به موفقیت‌های بزرگی برسند احساس غرور و افتخار می‌کنم. همه‌ی ما باید به این باور برسیم که محدودیت‌های جسمی فعالیت‌های مغز را متوقف نمی‌کند. همان طور که می‌بینیم استفان هاوکینگ برترین فیزیک‌دان دنیا که نظریه‌ی کیهانی نیز متعلق به اوست، مشکلات جسمی فراوانی دارد. این دانش‌آموزان اثبات کردند که به هر چیزی که اراده کنیم خواهیم رسید و با تلاش می‌توان محدودیت‌ها را کنار زد.

همه‌ی انسان‌ها در وجود خود احساسی تحت عنوان رسیدن به تعالی دارند. اگر بتوان این احساس را مدیریت کرد و به ظهور رساند، می‌توان شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ی جامعه بود.

دانش‌آموز ریحانه سردارزهی که از منطقه‌ی محروم دشتیاری به این موفقیت بزرگ نایل شد، در سال آینده می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای تمام دانش‌آموزان کشور باشد. ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان توانایی بالایی داشته باشند اما اعتمادبه‌نفس کافی نداشته باشند. این دانش‌آموزان ثابت کردند که خواستن قطعاً توانستن است.

موفقیت هرگز وابسته به شانس نیست و علاقه و استعداد و تلاش از عوامل موفقیت دانش‌آموزان امروز ما هستند.

من با کانون فرهنگی آموزش دورادور آشنایی داشتم؛ ولی در این مراسم به این باور رسیدم که جناب آقای قلم‌چی یکی از شاخصه‌های علمی ایران هستند و پشت این زحمات، یک تفکر انسانی بزرگ نهفته است. هرگز فکر نمی‌کردم که کانون برای نابینایان و کم‌بینایان برنامه‌ای داشته باشد، اما افکار انسانی آقای قلم‌چی پا را فراتر گذاشته و بستر مناسبی برای موفقیت این دانش‌آموزان فراهم کرده است.

رتبه 1 تجربی کشور در سال 1394


Menu