از درس خواندن گروهی در کانون تا قبولی در دانشگاه شریعتی

سمیرا کاری، بهاره ابراهیمی، فاطمه رنجبر و زهرا اسداللهی دوستان کانونی در رشته‌ی حسابداری از اسلامشهر بودند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های 12، 14، 15 و 42 کنکور سراسری سال 94 شدند .

از درس خواندن گروهی در کانون تا قبولی در دانشگاه شریعتی

داستان دوستان موفق هنرستانی

سمیرا کاری، بهاره ابراهیمی، فاطمه رنجبر و زهرا اسداللهی دوستان کانونی در رشته‌ی حسابداری از اسلامشهر بودند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های 12، 14، 15 و 42 کنکور سراسری سال 94 شدند و هم‌اکنون در دانشکده‌ی شریعتی تهران مشغول به تحصیل هستند.

این دوستان در هیچ آزمونی غیبت نداشته و به طور پیوسته از ابتدای سال تحصیلی در تمام آزمون‌ها حضور داشتند. آن‌ها در مورد تأثیر درس خواندن گروهی در کانون و یادگیری از همتایان می‌گویند:

«درس خواندن گروهی، انگیزه‌ی زیادی به ما می‌داد و حضورمان در کانون سبب می‌شد در یک مسیر درست و  جهت‌دار و با یک برنامه‌ریزی دقیق درس بخوانیم و با هم رقابت کنیم. ما در تمام جلسات 5نفره‌ای که در کانون برگزار می‌شد با هم شرکت کرده و سعی می‌کردیم هنگامی که راهکارها و شیوه‌های مطالعه در درس‌های موفق خود را بیان می‌کردیم از یکدیگر یاد بگیریم. ما در مورد هدف‌‌گذاری‌های‌مان در درس‌ها نیز با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردیم و این خیلی برای‌مان راهگشا بود. ما در کانون آموختیم که چگونه می‌توانیم از همتایان خود یاد بگیریم.»


تأثیرگذارترین کتاب از نظر این دوستان هنرستانی:

سمیرا کاری: کتاب‌های زرد عمومی و اختصاصی مهم‌ترین منابع من در دوران جمع‌بندی بودند و من توانستم با خواندن آن‌ها به یک جمع‌بندی خوب برسم. کتاب خودآموزی نیز در ایام جمع‌بندی همراه همیشگی من بود.

بهاره ابراهیمی: من در ایام نوروز از کتاب نوروز استفاده می‌کردم که برایم بسیار مفید بود؛ زیرا چکیده‌ای از سؤالات مهم و کلیدی را شامل می‌شد و من می‌توانم بگویم استفاده از این کتاب بود که نوروزم را طلایی کرد.

فاطمه رنجبر: کتاب قهوه‌ای فیزیک در میان سایر کتاب‌های قهوه‌ای، برایم بسیار تأثیرگذار بود و من با استفاده از نامه‌ی آموزشی این کتاب و پاسخ‌نامه‌ی تشریحی‌ای که داشت توانستم در این درس به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برسم.

زهرا اسداللهی: کتاب نهایی حسابداری در دوران امتحانات همراه من بود و من آموخته‌هایم را با حل این کتاب جمع‌بندی می‌کردم.


Menu