یادگیری در جلسه‌ی آزمون به روایت هنرستانی‌ها (2)

هنگامی که در جلسه‌ی آزمون می‌نشینم و آزمون می‌دهم، علاوه بر جمع‌بندی آموخته‌های دو هفته‌، یک چهار ساعت استثنایی دارم که در آن مهارت‌های زیادی را یاد می‌گیرم.

یادگیری در جلسه‌ی آزمون به روایت هنرستانی‌ها (2)

یک  چهار ساعت استثنایی

محدثه احمدی، داوطلب سوم حسابداری نمایندگی اسلامشهر با میانگین تراز 7500 از یادگیری خود در جلسه‌ی آزمون می‌گوید:

هنگامی که در جلسه‌ی آزمون می‌نشینم و آزمون می‌دهم، علاوه بر جمع‌بندی آموخته‌های دو هفته‌، یک چهار ساعت استثنایی دارم که در آن مهارت‌های زیادی را یاد می‌گیرم، یادگیری‌ای که بازدهی آن چند برابر زمانی است که صرفاً درس می‌خوانم. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که در جلسه‌ی آزمون یاد گرفتم، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:

کشف روش‌های مطالعه در آزمون:

الف) هنگامی که در آزمون به درس اصول حسابداری می‌رسیدم با وجود این‌که مباحث را بلد بودم اما در حل سؤالات و محاسبات به مشکل برمی‌خوردم و وقت زیادی برای حل سؤالات می‌گذاشتم و این موضوع علاوه بر این‌که مرا با کمبود وقت در درس‌های دیگر مواجه می‌کرد، سبب داشتن پاسخ غلط در این درس می‌شد. من با گذشت چند آزمون یاد گرفتم که باید در کنار مطالعه‌ی تشریحی در این درس، مطالعه‌ی تستی خوبی نیز داشته باشم. من روش مطالعه‌ی خود را تصحیح کرده و در آخرین آزمونم در این درس به درصد 62 رسیدم.

ب) من روش مطالعه‌ی درس ریاضی را به این شکل در جلسه‌ی آزمون یاد گرفتم که سؤالات را در آزمون طبقه‌بندی می‌کردم و پس از آزمون، تمام سؤالات را بررسی کرده و در کتاب خودآموزی نکات مربوط به آن را می‌نوشتم و با همین روش توانستم درصد خود را از زیر 10 درصد به 47 درصد برسانم.

تمرکز در جلسه سبب  افزایش یادگیری می‌شود.

در درس شرکت‌ها، تمرکزم در آزمون و  بررسی دقیق سؤالات سبب افزایش یادگیری من در این درس شد. هدف‌گذاری من در آزمون‌های بعد، یادگیری و تمرین مدیریت زمان خصوصاً در درس‌های عمومی در جلسه‌ی آزمون است؛ زیرا هنگامی که به درس فیزیک و شیمی می‌رسم، تقریباً زمان اندکی برایم باقی مانده است.

Menu