چگونه به کودکان در انجام تکالیف کمک کنیم؟

با واقعیت کنار بیایید. از کودک انتظار نداشته باشید که با همان علاقه‌ای که بازی‌های رایانه‌ای یا دیگر تفریحات را دنبال می‌کند، علاقه به انجام تکالیف داشته باشد. باید احساس کودک را درک کنید.

چگونه به کودکان در انجام تکالیف کمک کنیم؟

همه‌ی پدر‌ها و مادر‌ها در تمام دنیا به دنبال فرمول جادویی هستند تا کودکانشان را برای انجام تکالیفشان تشویق کنند، اما پیدا کردن راهی که برای همه‌ی کودکان سازگار باشد و اثری معجزه‌آسا داشته باشد بسیار سخت است. روش‌هایی وجود دارد تا می‌توان به کودک کمک کرد تا تکالیفش را انجام دهد. قدم اول تغییر نگرش خودتان نسبت به تکلیف مدرسه است. اگر این تفکر را داشته باشید که تکالیفی که معلم برای خانه در نظر می‌گیرد بی‌اهمیت است، متقاعد کردن کودک به انجام این کار بسیار مشکل است.

اما راه‌حل:

1. با واقعیت کنار بیایید. از کودک انتظار نداشته باشید که با همان علاقه‌ای که بازی‌های رایانه‌ای یا دیگر تفریحات را دنبال می‌کند، علاقه به انجام تکالیف داشته باشد. باید احساس کودک را درک کنید.

2. هم‌زمان با کودک به کارهای‌تان برسید. وقتی را که برای درس خواندن کودک مشخص کرده‌اید به کارهای هیجان‌انگیز نپردازید و به کارهای شخصی خود برسید.

3. با گفت‌وگو با او متوجه شوید در کدام درس‌ها مشکل دارد و کدام برایش آسان است. کار آسانی نیست تا او را ملزم به انجام تکالیف کنید؛ با این حال نباید ناامید شوید؛ زیرا مسئولیت آموزش فرزندانتان بر عهده‌ی شماست و باید برای آموزش آن‌ها صبور باشید.

Menu