علوم‌نامه (روش مطالعه)

در این مقاله پشتیبان‌های تهران روش‌های مطالعه‌ی خود را در دوران تحصیل می‌گویند. این کار کمک می‌کند تا شما کلکسیونی از روش‌های مطالعه داشته باشید. با هم روش مطالعه‌ی موفق سیدسروش کریمی را می‌خوانیم.

علوم‌نامه (روش مطالعه)

در این مقاله پشتیبان‌های تهران روش‌های مطالعه‌ی خود را در دوران تحصیل می‌گویند. این کار کمک می‌کند تا شما کلکسیونی از روش‌های مطالعه داشته باشید. با هم روش مطالعه‌ی موفق سیدسروش کریمی را می‌خوانیم. 


در دوران راهنمایی (متوسطه‌ی 1)، یکی از دغدغه‌های جدی من موفقیت در درس علوم بود. در سال‌های اول و دوم راهنمایی معمولاً نمره‌ی علوم من بیش‌تر از 19 نمی‌شد؛ اما برای سوم راهنمایی و آزمون تیزهوشان تصمیم گرفتم به صورت جدی تحقیق و آزمایش انجام دهم. بعد از چند آزمون بالاخره به روش دلخواهم رسیدم و موفق شدم. علوم سوم راهنمایی را که امتحان آن به صورت نهایی بود، 20 گرفتم و درصد آزمونم هم از حدود 60 درصد به 80 درصد رسید. من روش زیر را انجام دادم:

ابتدا از کتاب درسی، 5 صفحه، 5 صفحه می‌خواندم و برای هر 5 صفحه، خلاصه‌نویسی می‌کردم. بلافاصله بعد از مطالعه‌‌ی این صفحات، سؤالات تشریحی و ساده حل می‌کردم تا مطالب درسی برایم تفهیم شود. بعد از 2 یا 3 روز تست‌های آن‌ درس را می‌زدم و تست‌هایی را که غلط می‌زدم یا نکته داشت، نشان‌دار می‌کردم. شب قبل از آزمون‌ها ابتدا خلاصه‌هایم را برای مرور نهایی می‌خواندم و بعد دوباره تست‌های نشان‌دار را حل می‌کردم. بعد از آزمون هم اشتباهات آزمون را به طور دقیق بررسی می‌کردم تا اگر احیاناً نکته‌ای بود که جا افتاده یا فراموش کرده بودم آن را یاد بگیرم و در کتاب خودآموزی بنویسم.

Menu