دانش‌آموزان منحصراً زبان بخوانند

داوطلبان منحصراً زبان در صورت کسب نمره‌ی کافی قادر به انتخاب یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی، روسی، ژاپنی و... خواهند بود.

دانش‌آموزان منحصراً زبان بخوانند

تعداد محدودی از دانش‌آموزان در شروع مطالعه‌ی خود برای آزمون کنکور سراسری هدف دقیق خود را برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه مشخص کرده‌اند، اما این‌که بدانیم قرار است در دانشگاه چه رشته‌ای را با چه واحدهای درسی بگذرانیم می‌تواند ما را در رسیدن به هدف یاری دهد. در این بخش، مسیر پیشروی یک داوطلب کنکور منحصراً زبان را نشان خواهم داد و به طور خاص به معرفی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی خواهم پرداخت.

داوطلبان منحصراً زبان در صورت کسب نمره‌ی کافی قادر به انتخاب یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی، روسی، ژاپنی و... خواهند بود که در حال حاضر زبان انگلیسی به سه شاخه‌ی زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تقسیم می‌شود.

در هر سه شاخه‌ی زبان انگلیسی واحدهای درسی پایه‌ای مانند گرامر، درک مطلب، واژگان، مکالمه و ترجمه‌ی ساده وجود دارند.

رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی علاوه بر واحدهای گفته‌شده شامل عناوین درسی زیر است:

تاریخ ادبیات انگلیسی، ترجمه‌ی ادبی، شعر انگلیسی، مقاله‌نویسی، نامه‌نگاری، گزارش‌نویسی، نقد ادبی، رمان، داستان کوتاه، نمایش‌نامه، فنون و صناعات ادبی و... .

می‌توان گفت این رشته علاوه بر دانش زبانی کافی نیاز به علاقه و ذوق در زمینه‌ی ادبیات دارد. دانستن این‌که در آینده‌ای نه‌چندان دور دقیقاً باید به مطالعه‌ی چه درس‌هایی بپردازید، به شما توانایی تصمیم‌گیری بهتر برای انتخاب رشته و انگیزه‌ی بیش‌تر برای مطالعه خواهد داد.

Menu