گفتگو با ماهان معتمدی - رتبه 10 کشوری زبان - کنکور زبان 1400

گفتگو با ماهان معتمدی رتبه 5 منطقه 1 و رتبه 10 کشوری کنکور زبان 1400 قهرمان پیوستگی در آزمون‌های کانون قلم چی

گفتگو با ماهان معتمدی - رتبه 10 کشوری زبان - کنکور زبان 1400

مشاهده صفحه شخصی ماهان معتمدی



رتبه تجربی در منطقه : 21

رتبه کشوری در رشته تجربی : 10


رتبه زبان در منطقه : 5

تعداد آزمون : 171


سابقه در کانون : 8 سال


میانگین تراز کانون : 7230

رشته تحصیلی : تجربی نظام جدید


نام پشتیبان : مجید توکلی



نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه دولتي علامه حلي


 




میانگین درصد هر درس در آزمون های برنامه ای  کانون:


میانگین دروس اختصاصی بالای 80%

میانگین دروس عمومی بالای 85%




 شرکت در آزمون های کانون


 از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از سال پنجم دبستان تا دوازدهم عضو کانون بوده ام و در مجموع به مدت 8 سال در آزمون های کانون شرکت داشته ام و از ابتدا که به پیشنهاد پدر و مادرم وارد کانون شدم سعی کردم حضوری مستمر و فعال داشته باشم و با توجه به اینکه می دانستم در سال ششم دبستان آزمون ورودی مدارس سمپاد را در پیش رو دارم آزمون های کانون قلم چی را برای آمادگی بیشتر انتخاب کردم که در نتیجه حاصله بسیار موثر بود.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

دلیل شرکت من در آزمون ها به صورت پیوسته آزمایش کردن خودم در شرایط گوناگون مانند بیماری یا مسافرت و ... بود.یکی از امکاناتی که کانون برای دانش آموزانش به راحتی فراهم می کند امکان آزمون دادن در هنگام مسافرت در شرایط استاندارد به صورت مهمان است که من بار ها از این امکان استفاده کردم و علاوه بر تداوم حضور در آزمون ها توانستم شرایط حوزه های شهر های دیگر را نیز تجربه کنم.مهم ترین ویژگی آزمون های کانون از نظر من کیفیت خوب سوالات و جامعه آماری بالایش بود و همچنین ایجاد کارنامه های متنوع که هر کدام امکان بهره برداری مختلفی را برای داوطلب فراهم می کند.


  دلیل عدم غیبت شما در آزمون ها چه بود؟

از ابتدا با توجه به اعتقادی که خودم و خانواده به تداوم شرکت در آزمون ها داشتیم در هر شرایطی در آزمون ها حضور پیدا می کردم.این موضوع در سال دوازدهم نیز با دقت و حساسیت ادامه داشت و مورد غیبتی را به خاطر ندارم.


آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله از ابتدای حضورم در کانون به صورت مداوم و بدون گسستگی در آزمون های تابستان و دوره سال تحصیلی شرکت کرده و این مداومت تاثیر مناسبی بر ارتقای توانایی های تست زنی,سرعت,دقت و از همه مهم تر نحوه شناسایی نقاط ضعف و قوت و مدیریت آزمون هایم داشت.


اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

 در سال پنجم من با تراز اولیه ی 6700 وارد آزمون ها شدم که با کار و تلاش و استفاده از امکانات کانون و راهنمایی های پشتیبان های محترم توانستم در مدت کوتاهی سطح متوسط تراز هایم را به بالای 7000 برسانم.




گفتگو با ماهان معتمدی - رتبه 10 کشوری زبان - کنکور زبان 1400



 برنامه راهبردی 



چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

در بیشتر مواقع برنامه مدرسه و برنامه راهبردی بر هم منطبق بودند و در زمان هایی که برنامه مدرسه کمی جلوتر یا عقب تر از برنامه راهبردی بود با پیش خوانی دروس یا مرور آموخته های قبلی، خودم را با آزمون ها هماهنگ می کردم.


منابع شما در طول سال چه بود؟

 در طول تابستان از کتاب تابستان، کتاب های آبی،سه سطحی و کتابهای جامع عمومی استفاده می کردم که هر کدام با تست های متنوعشان بسیار مفید بودند و در دوران جمع بندی نیز علاوه بر این منابع از کارنامه اشتباهات برای از بین بردن ضعف ها و کاستی های گذشته بهره می بردم.


برنامه ی راهبردی را چگونه اجرا می کردید ؟ اجرای برنامه راهبردی آزمون ها چقدر برای شما اهمیت دارد؟

من و خانواده اعتقاد داشتیم شرط موفقیت در هر فعالیتی صبر و حوصله و تلاش مداوم است از این رو با توجه به نظم موجود در برنامه راهبردی در چارچوب آن حرکت کرده و این برنامه را با کمترین تغییر در طول سالهای همراهی با کانون رعایت می کردم.در مواقع تداخل برنامه راهبردی با سایر برنامه های درسی و کاری ام تا جایی که امکان داشت برنامه راهبردی را در اولویت قرار می دادم.




 کارنامه و سایت 


بهترین چیزی که از کلکسیون روش ها یاد گرفتی، چه بود؟

با توجه که شناختی که از توانایی های خودم و روش های پیشنهادی کانون داشتم در هر موردی مناسب ترین شیوه را انتخاب و اجرا می کردم.


 هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ 

در هفته اول بیشتر بر مطالعه و یادگیری مطالب جدید تمرکز می کردم و در حین مطالعه نیز تست های تمرینی درسنامه ها را برای فهم بهتر مطالب حل می کردم.در هفته دوم بیشتر به تست های زماندار و پیدا کردن نقاط ضعف مطالب خوانده شده در هفته اول می پرداختم و در صورت نیاز مطلب تثبیت نشده را مرور می کردم.آزمون ها را تا جایی که امکان داشت سر وقت شروع کرده و با رعایت کامل زمانبندی آزمون به پایان می رساندم.



 دفتر برنامه ریزی و روش مطالعه  


 

دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

دفتر برنامه ریزی به خصوص در سال آخر در هماهنگ کردن تستهای زده شده و ساعات مطالعه دروس مختلف به جهت حفظ نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف کمک شایانی به من کرد.


ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟ 

در سال کنکور تا قبل از عید 7 تا 8 ساعت و بعد از عید به طور متوسط حدود10 تا 11 ساعت مطالعه و تست زنی روزانه داشتم و در سال های دیگر دبیرستان روزانه 4 تا 5 ساعت.




 مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟

در دروس شیمی، فیزیک ، معارف و زبان انگلیسی شرایط مناسب تری داشتم و علاوه بر تلاش برای ارتقای سطح سایر دروس، در جهت حفظ قوت هایم با مرور مطالب گذشته و تست زنی پیوسته کوشش می کردم.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

 تا جایی که مقدور بود اخبار را از طریق خانواده و مدرسه به دست می آوردم و سعی می کردم با تمرکز بر مطالعه از سایر حواشی کنکور و فضای مجازی دور باشم.

 

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

از کودکی به رشته پزشکی علاقه داشتم و در دوره کنکور نیز هدف ایده آلم تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.




 روش های مدیریت زمان    



برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور از کدام یک از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟  آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟

من از سال دهم با توصیه پدر و مادرم دروس را بر اساس ضریب اهمیت پاسخ می دادم و این روش را در کنکور نیز اجرا کردم و در آزمون سنگین کنکور امسال موفق به بررسی کامل و پاسخگویی به سوالات دروس اصلی شدم. البته تکنیک های پرش و زمان نقصانی نیز در این امر بسیار موثر واقع شدند.


Menu