نام و نام خانوادگی: امیرحسین یعقوب وند
مقطع و رشته:دوازدهم، منحصراً زبان
نام شهر و استان: اندیمشک، خوزستان
میانگین تراز: 6486
سالهای حضور در کانون:5 سال
چند آزمون شرکت کرده است:65 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:بازنشسته، فوق دیپلم
مصاحبهگر : جعفر مريدي
برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟
برنامهام برای امتحانات، مرور دروس مدرسه، استفاده از آزمونهای مختلف، برطرف کردن نقاط ضعف و اشکالات، جمع بندی نیم سال اول، آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی است.
در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟
از کتابهای آبی و کتابهای پرتکرار بیشتر استفاده خواهم کرد.
آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟
بله برای امتحانات استفاده خواهم کرد. همچنین از کتاب های پرتکرار نیز استفاده میکنم.
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
تصمیم دارم که جمع بندی و استفاده از آزمونهای جامع همچنین ادامه برنامهی کانون و استفاده از دوران عید نوروز را در اولویتم قرار دهم.
روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟
روش من، زدن تستهای بیشتر، بررسی آزمونهای نیم سال اول و دوباره زدن آنها است همچنین استفاده از کتابهای جمع بندی را در دستور کارم دارم و می خواهم با روش بازیابی تست بزنم.
در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟
با تقسیم کردن ساعات مطالعه برای امتحانات نوبت اول و همچنین برنامهی راهبردی آزمونها تعادل ایجاد میکنم، در ضمن استفاده از کتابهای کنکوری مثل سه سطحی خود به خود مرا برای هر دو آمادهتر میکند.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، عدم غیبت باعث پیشرفت من در آزمون دادن شده است. همچنین آزمون دادن باعث پیوستگی بیشتر من شده و به نظرم غیبت کردن برنامهریزی درسی مرا دچار اختلال میکند.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
به دلیل عدم وجود هیچ اختلالی در روند ارزشیابی من در طول آزمونها موجب پیشرفت شده است.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، زیرا باعث به وجود آمدن پیش زمینهای در مورد آزمون پیش رو خواهد بود و همچنین ارزیابی و هدف گذاری برای آزمون است.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
آشنایی یا سیر تغییر و تحول انجام شده در طول یک سال گذشته و رو به رو شدن با قالبهای سوالی جدید، همچنین آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی است.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
باعث مرور و دورهی دروس مدرسه خواهد شد و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و به نظرم با توجه به هماهنگی بین مدرسه و کانون خواندن برنامهی کانون در حقیقت مرا برای مدرسه هم آماده میکند.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله 10 روز برای مطالعه و آمادگی برای آزمون آینده و 3 روز برای مرور و جمع بندی و یک روز برای تحلیل آزمون قبلی وقت میگذارم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
گرامر، ترتیب اجزای جمله، درک مطلب، استفاده از کتابهای مختلف و تستهای متنوع عامل موفقیتم بوده است.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله، باعث شده من با برنامهتر شوم و ساعات مفید درس خواندنم را بفهم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
کلوز تست و لغات، با افزایش و زدن تستهای زیاد این تغییر مثبت را ایجاد کردم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
در همان روز آزمون انجام می دهم. نکاتی که باعث شده تستی را غلط بزنم یا نزنم را یادداشت و سعی کرده از تکرار آنها پرهیز کنم.
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
کارنامهی اشتباهات برای پیدا کردن و بر طرف کردن نقاط ضعف و قوت بسیار مفید است.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
لازم به ذکر است خانوادهی هرکس بیشترین تاثیر را در روند تحصیل هر فرد دارد و دادن انگیزه و شوق به دانشآموزان در این مسیر میتواند تاثیر بسزایی روی دانش آموز داشته باشد.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
بله، حمایت کردن و محبت در مورد ضعفهای پیش آمده در مسیر تحصیل و کمک به رفع آنها .
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله، برای آزمونهای مشابه و هدفگذاری از سایت استفاده میکنم.