گفتگو با امیرحسین مرتضایی رتبه 8 منطقه2در زنگ برنامه ریزی

گفتگو با امیرحسین مرتضایی رتبه 8 منطقه2در زنگ برنامه ریزی را در زیر بخوانید...

گفتگو با امیرحسین مرتضایی رتبه 8 منطقه2در زنگ برنامه ریزی

برنامه رادیویی زنگ برنامه ریزی

گفتگو با امیرحسین مرتضایی رتبه 8 منطقه2 و رتبه 11 کشوری از لاهیجان در گروه تجربی

22شهریور 93

چه احساسی دارید؟ و چه رشته ای قبول شدید؟

خوشحالم که سال آخر توانستم موفق شوم. پزشکی دانشگاه تهران قبول شدم

چه برنامه ای داشتید؟ من درس هر روز را همان روز می خواندم و خیالم راحت بود و هر جمعه برنامه هفته آینده را تقریبا می چیدم و برای امتحان میان ترم و پایان ترم هم از اول ترم درس می خواندم نه این که مطالب را انباشته کنم.

همراهی شما با برنامه کانون چگونه بود؟

من از سال پنجم دبستان به کانون آمدم و 8 سال است که همراه با برنامه کانون هستم.

کاظم قلم چی: امیرحسین مرتضایی حاصل زحمت و تلاش خودش و همراهی و همیاری پدر و مادر خودشان را دریافت کردند. نکته جالب توجه راجع به امیرحسین مرتضایی این است که ایشان و دو نفر از دوستانشان،‌شایان پورمیربابایی و فراست رجبی با هم رتبه های تک رقمی کسب کردند. راجع به همراهی دوستان کمی صحبت کنید.

فراست رجبی که دوست من بود از اول دبیرستان به کانون آمدند و من و شایان پورمیربابایی از اول راهنمایی با هم همراه بودیم.

کدام‌یک از شما زودتر به کانون آمدید؟ آیا این که شما کانونی بودید بر کانونی شدن دوستانتان تاثیر نگذاشت؟

من از دیگر دوستانم زودتر به کانون آمدم. احتمالا تاثیرگذار بوده است.

کاظم قلم چی: در عوامل موفقیت باید علاوه بر نقش محیط غنی خانواده به محیط غنی دوستان هم اشاره کنیم. از نظر من محیط اولین تاثیر را در موفقیت دانش آموزان دارد و مورد محیط ابتدا خانواده و سپس دوستان موثر هستند.

چه شد که به کانون آمدید؟ آیا والدین شما فرهنگی بودند؟ آیا فکر نمی کردید که زود است؟

پدرم فرهنگی و دبیر بازنشسته زبان انگلیسی هستند. من در سال چهارم دبستان معلمی داشتم به نام خانم جوادی پور، ایشان توصیه کردند که من به کانون بیایم.

آیا شما خسته نمی شدید که از سال پنجم آزمون می دادید؟

نه. درس خواندن من با ذوق و شوق بود. من در سال پنجم هدف قبولی در تیزهوشان را داشتم و با آزمون های کانون به این هدف رسیدم و ادامه دادم.

برخی از دانش آموزان به قصد قبولی در آزمون های تیزهوشان به کانون می آیند و بعد از موفقیت دیگر ادامه نمی دهند شما چطور شد که ادامه دادید؟

به نظرم آزمون های تیزهوشان مانند یک کنکور کوچک برای من بود و همان طور که با موفقیت در کنکور وارد دانشگاه می شویم و خودش یک آغاز جدید و است و باید دوباره تلاش را آغاز کنیم من هم پس از موفقیت در تیزهوشان وقتی وارد اول راهنمایی شدم  می خواستم با یک نیروی بیشتر و با برنامه ریزی شروع کنم و باز هم موفق شوم به همین دلیل ادامه دادم.

اگر نکته ای هست که دوست دارید به دیگران بیان کنید آن را مطرح کنید:

من به کنکوری های 94 توصیه می کنم که به تلاش خودشان ادامه دهند و هرگز ناامید نشوند و بدانند که همیشه راه برای پیشرفت هست.

کاظم قلم چی: من به آزمون های 28 شهریور و 11 مهر تاکید می کنم. دوره پایانی شهریور و هفته های آغازی مهرماه خیلی مهم هستند و دانش آموزان سخت کوش باید سعی کنند که در زمان هایی که دیگران تلاش نمی کنند بیشتر درس بخوانند و آهسته و پیوسته با برنامه های کانون پیش بیایند و با آزمون ها هم پیوستگی داشته باشند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

Menu