"خوش بین‌ها" موفق ترند

کسانی که خوش بین هستند وقت و توجه زیادی نسبت به زندگی روزمره‌ی خود دارند و موقعیت‌های موفقیت آمیز را در زندگی به وجود می‌آورند.

"خوش بین‌ها" موفق ترند
کسانی که خوش بین هستند وقت و توجه زیادی نسبت به زندگی روزمره‌ی خود دارند و موقعیت‌های موفقیت آمیز را در زندگی به وجود می‌آورند.
دکتر مهدی دوایی متخصص روان پزشک در خصوص اینکه چرا خوش بین‌ها موفق‌تر هستند، اذعان داشت: باورها و رفتارها، احساس‌های ما را می‌سازند در واقع شناخت باعث رفتار هر فرد می‌شود و اینکه چگونه به زندگی نگاه می‌کنیم و چه باوری داریم به طور کلی به یکدیگر تأثیر می‌گذارند و رفتار فرد را تحت دفاع قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: چنانچه فرد این شناخت به او حاکم باشد که مردم خوب هستند، قاعدتا خوب رفتار می‌کند و در مقابل واکنش مثبت می‌بیند ولی چنانچه با نگرش منفی نگاه کند، شروع به برخورد کردن با این باور غلط می‌شود که در نتیجه عدم اعتماد و پذیرش دیگران نیز ایجاد می‌شود و فرد باور خود را تأیید می‌کند.

این متخصص با  اشاره به این جمله که: روز خوبی خواهم داشت و  دوم این که دیگران خوب هستند اظهار داشت: در واقع با این نوع باور رفتار فرد در طی روز شکل می‌گیرد.

دوایی تشریح کرد: طبق آزمایش بین دو گروه از افراد خوش بین و بد بین نشان داده شده،80درصد کسانی که خوش بین هستند، دقت و توجه زیادی نسبت به زندگی روز مره خود دارند و موقعیت‌های موفقیت آمیز را در زندگی به وجود می آورند. خوش بینی و موفقیت یک سیکل بسیار تصحیح شده و تساعدی است.

وی در پایان توصیه کرد:‌ 40روز روزی 4الی5 دقیقه تکرار جملاتی از جمله امروز موفقیت‌های خوبی برای من پیش خواهد آمد و یا امروز روز خوبی خواهم داشت. اطلاعات نگرشی ایجاد خواهند کرد.
منبع :

Menu