گفت و گو با آرش اصغری رتبه ی 9 کنکور ریاضی 92

گفت و گو با آرش اصغری رتبه ی 9 کنکور ریاضی 92 را اینجا ببینید...

گفت و گو با آرش اصغری رتبه ی 9 کنکور ریاضی 92

 

زنگ برنامه ریزی

24 خرداد 93

مصاحبه آرین احمدی با آرش اصغری رتبه 9 ریاضی از قائم شهر

برق صنعتی شریف

سوال: چون در ایام سه روز یکبار هستیم شما هم راجع به این دوران بگویید که شما چه کار می کردید؟ آیا روش 3 روز یکبار را اجرا می کردید؟ بله. ولی چون من کمی دیر شروع کردم این برنامه را دو روز یکبار اجرا کردم. و توانستم کل شیمی پیش و کل دینی سوم و دوم دبیرستان را (در واقع دروس حفظی) مرور کنم.

آیا شما سعی کردید خودتان را از لحاظ علمی رشد بدهید و بیشتر مطالب جدید بخوانید یا این که مطالبی را که خوانده اید را تثبیت کنید؟ من صد درصد نتوانستم کامل ببندم و تا آخرین روزهای کنکور باز هم مطالب نخوانده داشتم ولی با خودم گفتم ریاضی سال های قبل سخت بوده و ممکن است امسال هم سخت باشد و چون ریاضی نقطه قوت من بود باز هم همان را تقویت کردم و خیلی کمکم کرد چون اتفاقا ریاضی ما بسیار سخت شد از طرفی روی مباحث حفظی هم حتما تمرکز کنید چون هر چقدر هم در مطالب حفظی قوی باشید احتمال خطر فراموشی وجود دارد.

سوال: شما هم کنکورهای سال های قبل را زدید. چه شباهت هایی وجود داشت؟ آیا این کار درستی است؟

دیگران هم این سوال را از من می پرسند. اولین نکته این است که با روش 3 روز یکبار دانش آموزان مدیریت زمان را یاد می گیرند. در کانون هم کلا فقط 3 آزمون جامع داریم و دانش آموزان هر چقدر خودشان را در شرایط کنکور و آزمون های جامع قرار دهند مفید تر است. آن چه که زدن آزمون ها کمکم کرد این بود که سبک سوال و سطح دشواری سوال ها خیلی مشابه بود و برایم شبیه سازی شد.

سوال: 5 روز مانده به کنکور نحوه مطالعه شما چگونه بود؟ ما می گوییم تورق سریع انجام دهید. شما چه کار کردید دقیقا؟

کتاب زرد اختصاصی نکات هر سال را قبل از هر آزمون آورده است این ویژگی ای است که کتاب های دیگر ندارند. من این مطالب را مرور کردم. خود کتاب های واژگان، تاریخ ادبیات و شیمی و حفظی ها در تورق سریع مرور کردم.

سوال: شما از چه طریقی با کانون آَشنا شدید؟ و از چه سالی کانونی شدید؟

از اول دبیرستان کانونی شدم و از طریق همکلاسی هایم. من به دیگران پیشنهاد می کنم که حتما از سال دوم کانونی شوند این که فقط یک سال پیش را بیایند خیلی خوب نیست. با شروع از تابستان، کار مهر دانش آموزان خیلی راحت می شود و باعث می شود مشکل ها و ضعف های سال های قبل را برطرف کنند و این ها ریشه دار نشود. در نتیجه کارشان بعدها راحت تر می شود.

سوال: نقش والدین خصوصا در چند هفته پایانی چه بود؟

در 3 روز آخر پایانی اصلا حرف کنکور نزدند تا فضا آرام تر باشد. به دانش آموزان پیشنهاد می کنم که اگر چند روز آخر نتیجه نگرفتند هم تلاش را متوقف نکنند. لحظه به لحظه دوران تورق سریع مهم است و می تواند نتیجه را تغییر بدهد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

گفت و گو با آرش اصغری رتبه ی 9 کنکور ریاضی 92
Menu